Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst borde man kunna passa på och ta en del bilder och så under besiktningen?
Vi göööör ju det! Men då måste du också berätta lite mer om husetDet hela hänger på vad jag får för lägenheten. SÅååå nu kan väl alla hålla tummarna för mig?
Håller tummar, tassar och tår !Huset är rött med vita knutar, två våningar. Ganska litet - 3 rum och kök med snedtak på övervåningen, 85 kvm om man räknar bort snedtakets yta. Perfekt storlek för mig, men förhoppningsvis för litet för typ alla andra spekulanter! Ligger precis mitt emot mitt stall, och det är därför jag är intresserad av det, i övrigt är det ett läge där nog de flesta vill ha någon anknytning till för att vara intresserade (vi kan hoppas i alla fall, haha, så att det pressar priset och bara jag vill ha det ). Huset har en mysig veranda där solen ligger på hela dagen, samt en badtunna. En utbyggnad med tre förråd i lite olika storlek, samt ett hönshus, en potatiskällare och en tvättstuga i ett eget litet hus som innefattar dusch, handfat och bastu. Det är en väldigt brant uppfart och gräsmattan är lite "odräglig" (vilket jag inte har några problem med alls) så förhoppningsvis avskräcker det några stycken.
Annars är huset omgärdat av skog på två sidor, verandan har en jättefin utsikt över landskapet och på ena sidan är det utsikt över grannens (dvs där jag har hästen och fåren) hage!
Huset är rött med vita knutar, två våningar. Ganska litet - 3 rum och kök med snedtak på övervåningen, 85 kvm om man räknar bort snedtakets yta. Perfekt storlek för mig, men förhoppningsvis för litet för typ alla andra spekulanter! Ligger precis mitt emot mitt stall, och det är därför jag är intresserad av det, i övrigt är det ett läge där nog de flesta vill ha någon anknytning till för att vara intresserade (vi kan hoppas i alla fall, haha, så att det pressar priset och bara jag vill ha det ). Huset har en mysig veranda där solen ligger på hela dagen, samt en badtunna. En utbyggnad med tre förråd i lite olika storlek, samt ett hönshus, en potatiskällare och en tvättstuga i ett eget litet hus som innefattar dusch, handfat och bastu. Det är en väldigt brant uppfart och gräsmattan är lite "odräglig" (vilket jag inte har några problem med alls) så förhoppningsvis avskräcker det några stycken.
Annars är huset omgärdat av skog på två sidor, verandan har en jättefin utsikt över landskapet och på ena sidan är det utsikt över grannens (dvs där jag har hästen och fåren) hage!
Låter ju jättemysigt! Jag håller tummarna!
För egen del börjar det sjunka in nu att vi faktiskt köpt hus efter att ha letat sedan i våras (mer eller mindre aktivt dock, sommaren var ju helt stilla husmässigt där vi letade)... Galet! Besiktning på onsdag, sedan blir det förhoppningsvis skarpt läge (handpenning betald osv redan). Känns lite galet, som det alltid blir när jag är i farten. Stort som fasen för två personer och en hund (227 kvm) och stoooor tomt (strax under 1500 kvm). Vi kommer från 57 kvm i innerstan, så har inte direkt några mängder möbler. Kommer räcka till sovrum och ett av tre sällskapsrum typ. Nåväl. Färre saker att ersätta efter inflyttningsfesten.
Känslan just nu är udda. Sentimental känsla av saknad av den lgh vi älskat innerligt, samtidigt som jag längtar mig sjuk efter promenadavstånd till havet, stor trädgård för hunden och möjligheten att bygga pool och kunna spendera mer tid utomhus hemma. Tur att jag jobbar mitt i stan, så jag får stadslivet lite tillgodosett i alla fall, kommer Verkligen sakna möjligheten till häng på alla mysiga restauranger och barer - varför kan jag aldrig få ALLT jag vill ha?
Haha, vad kul! Märklig känsla att längta till ngt jättemycket, men samtidigt få lite ont i magen över att lämna över vår fina lgh till ngn annan. Så fint kommer vi aldrig ha råd att bo igen (går ju att få till det nästan precis som man vill i en tvåa utan att ruinera sig, värre i ett stort hus, dessutom med stans - i vårt tycke - bästa läge). Snyft. Nåväl. Come summer igen så lär jag vara over the moon att kunna ta med hunden ned till havet på promenad och ta ett dopp.Haha, precis osm jag och sambon in i minsta detalj, förutom att vår tomt är något mindre, huset 228 kvm istället för 227 och vi bor idag på 50 kvadrat. Är också lite sentimental över lägenheten faktiskt...
Haha, vad kul! Märklig känsla att längta till ngt jättemycket, men samtidigt få lite ont i magen över att lämna över vår fina lgh till ngn annan. Så fint kommer vi aldrig ha råd att bo igen (går ju att få till det nästan precis som man vill i en tvåa utan att ruinera sig, värre i ett stort hus, dessutom med stans - i vårt tycke - bästa läge). Snyft. Nåväl. Come summer igen så lär jag vara over the moon att kunna ta med hunden ned till havet på promenad och ta ett dopp.
Det hus jag till slut köpte var faktiskt fotat sämre än det är i verkligheten