Huset fullt av hundar, varifrån kommer hundarna?

Lyan

Trådstartare
Förlåt om det har varit uppe innan, jag är totalt oduglig på att söka :crazy:

Varifrån kommer hundarna i programmet? Jag missade det andra avsnittet men i det första var det ju en Sloughi med och hur vanliga är de liksom och i det jag såg i veckan var det både en Beardis i päls och en Tigertax, inte hundar man ser varje dag känns det som.

Sv: Huset fullt av hundar, varifrån kommer hundarna?

Det finns väl en tråd om programmet..? Kanske står där. Vissa hundar kommer från uppfödare har jag för mig.

De kommer från lite olika ställen. Dels från uppfödare, omplaceringsverksamheter och så vanliga blocket-omplaceringar.

Ok. Sloughin borde ju komma från uppfödare i så fall, de är ju svårsålda så det gav säkert en hel del reklam för rasen också. Jag hade fattat det som att det typ skulle vara "vanliga" omplaceringar typ 1åriga Schäfer/Rottis (jag vet att det finns andra men jag tycker de verkar vara rejält överrepresenterade)

Red_Chili här på buke vet vart Sloughin är ifrån!
Boxern hade ju ställts ut tidigare så det var säkert en som inte dög i avel hos uppfödaren. En bekant har med en hund i nästa avsnitt, en helt vanlig familjehund som dom inte kan ha kvar för den inte funkar i flocken.

Dom pratade om detta på debatt nu senast. Finns på SVT/Play. Dom pratade också om "otrohetssajter" (det har ingenting med tråden att göra, men det blir lättare att hitta avsnittet). Sista kvarten gick till att debattera "HFAH".

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 245
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 321
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 876
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 073
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka