Husdrömmen som blev en mardröm

Ledig mån-ons den här veckan. Typiskt nog börjar minstingen bli sjuk och haft kruppliknande hosta 2 dagar :( Barnen fick sovmorgon imorse och hon var såpass pigg att jag kunde lämna. Och ikväll igen sätter hostan igång och hon hostar tills hon inte får luft :(
Som alltid dålig tajming att vi eller barnen lyckas bli sjuka när de är som mest att göra.
Hostan har lugnat sig nu så hon kan sova iallafall. Blir ett besök till läkaren imorgon.

Börjat måla omgång nr 2 på pärlspontpanelerna nu. Som tur är ser de ut att räcka med 2 strykningar!!
Har även börjat riva tapet i gröna rummet. 3 av väggarna släppte tapeten rätt lätt. 4e väggen är ett helvete. Men får jag bara loss de målade lagret där får vi köra med vatten eller tapetlim och plast för att få bort de andra.

Tapetborttagare ( finns bl.a. på Clas Ohlson) är jättebra!
 
Stressigt, stressigt, stressigt kan man väl sammanfatta det!

Har torpet kvar till sista den här månaden, sen ska vi vara ute därifrån. Vi är inte klara med spacklingen av allt än för det har kommit annat emellan.
Så en hel del spackling/slipning kvar (köpt slipmaskin nu, ledsnade att slipa för hand), upp med tapeter i alla rum på nedervåningen, ska måla ett rum, Bröstpanelen i köket ska upp, sista elen ska kopplas in, tvättstuga ska installeras, duschkabin ska köpas in och ställas i tvättstugan för vi har inte råd att göra badrummet på övervåningen nu :(, måste måla mer pärlspont till hallen för det jag hade målat räckte inte, sätta upp resterande panel i hallen, flyttstäda torp, byggstäda hus, flytta alla möbler och grejer.

Förstår verkligen inte hur vi ska hinna med allt. Midsommar lär vi ställa in iallafall. Vi hade tänkt att vi skulle hinna åka till landet då men det är kört :(
 
Har säkert glömt en massa saker.

Btw, sambon kollade igenom elen på luft/vattenpumpen igår kväll för skulle testköras idag. Men elen var KATASTROFALT och rent livsfarligt kopplad. Jordkablar satt löst, kablar var klämda på fel sätt osv osv. Ren tur att sambon är kunnig inom elektronik så han upptäckte det och kan åtgärda.
Tänk om dessa nissar hade installerat en värmepump hos Agda 83år som kan nada. Kunde man fått världens stöt eller att huset brinner upp om de blir nå fel på grejerna.
 
Stressigt, stressigt, stressigt kan man väl sammanfatta det!

Har torpet kvar till sista den här månaden, sen ska vi vara ute därifrån. Vi är inte klara med spacklingen av allt än för det har kommit annat emellan.
Så en hel del spackling/slipning kvar (köpt slipmaskin nu, ledsnade att slipa för hand), upp med tapeter i alla rum på nedervåningen, ska måla ett rum, Bröstpanelen i köket ska upp, sista elen ska kopplas in, tvättstuga ska installeras, duschkabin ska köpas in och ställas i tvättstugan för vi har inte råd att göra badrummet på övervåningen nu :(, måste måla mer pärlspont till hallen för det jag hade målat räckte inte, sätta upp resterande panel i hallen, flyttstäda torp, byggstäda hus, flytta alla möbler och grejer.

Förstår verkligen inte hur vi ska hinna med allt. Midsommar lär vi ställa in iallafall. Vi hade tänkt att vi skulle hinna åka till landet då men det är kört :(
Tant Vallis avråder starkt från duschkabin. Dom är bökiga/omöjliga att flytta på för att rensa golvbrunnen.
Kolla in @Migo s variant med dörrar!
 
Tant Vallis avråder starkt från duschkabin. Dom är bökiga/omöjliga att flytta på för att rensa golvbrunnen.
Kolla in @Migo s variant med dörrar!

Fast det låter ju som att duschkabinen i tvättstugan är en nödlösning för att öht kunna duscha. Duschdörrar kräver ju ett badrum som de inte har råd med nu.
 
Ledig mån-ons den här veckan. Typiskt nog börjar minstingen bli sjuk och haft kruppliknande hosta 2 dagar :( Barnen fick sovmorgon imorse och hon var såpass pigg att jag kunde lämna. Och ikväll igen sätter hostan igång och hon hostar tills hon inte får luft :(
Som alltid dålig tajming att vi eller barnen lyckas bli sjuka när de är som mest att göra.
Hostan har lugnat sig nu så hon kan sova iallafall. Blir ett besök till läkaren imorgon.

Börjat måla omgång nr 2 på pärlspontpanelerna nu. Som tur är ser de ut att räcka med 2 strykningar!!
Har även börjat riva tapet i gröna rummet. 3 av väggarna släppte tapeten rätt lätt. 4e väggen är ett helvete. Men får jag bara loss de målade lagret där får vi köra med vatten eller tapetlim och plast för att få bort de andra.
Blöt ner tapetväggen ordentligt med en fuktig trasa och tejpa upp plast över natten så brukar det lossna hur bra dom helst!
 
Fast det låter ju som att duschkabinen i tvättstugan är en nödlösning för att öht kunna duscha. Duschdörrar kräver ju ett badrum som de inte har råd med nu.

Stämmer bra som du skriver. Tvättstugan är inte gjord efter våtrumszon 1 så blir tvugna att ha duschkabin. I badrummet uppe sen ska vi ha duschvägg.
Tvättstugan har endast våtrumsskikt på golvet och 1 dm upp på väggarna. Väggarna har vi bara vspont panel
 
Blöt ner tapetväggen ordentligt med en fuktig trasa och tejpa upp plast över natten så brukar det lossna hur bra dom helst!

Vi gjorde de. Var ett helvete att skrapa bort ändå :( Kämpade 8-10 tim om dagen i helgen som var med att få bort tapeterna. Men nu är de väck iaf och bara sista slipningen kvar.

Ännu mer otur. Tapeterna vi beställt skulle kommit igår. Har inte dykt upp idag heller :/ Butiken vi köpt på har jagat leverantören halva dagen utan något definitivt besked.
Vi behöver tapeterna innan helgen om vi ska hinna klart :(
 
Vi gjorde de. Var ett helvete att skrapa bort ändå :( Kämpade 8-10 tim om dagen i helgen som var med att få bort tapeterna. Men nu är de väck iaf och bara sista slipningen kvar.

Ännu mer otur. Tapeterna vi beställt skulle kommit igår. Har inte dykt upp idag heller :/ Butiken vi köpt på har jagat leverantören halva dagen utan något definitivt besked.
Vi behöver tapeterna innan helgen om vi ska hinna klart :(
Det var haveri i leveranssystemet för 90% av världens transportörer igår, det kan ta ett tag att få allt på rätt köl igen...
 
Stämmer bra som du skriver. Tvättstugan är inte gjord efter våtrumszon 1 så blir tvugna att ha duschkabin. I badrummet uppe sen ska vi ha duschvägg.
Tvättstugan har endast våtrumsskikt på golvet och 1 dm upp på väggarna. Väggarna har vi bara vspont panel

Det går utmärkt att ha ett rör från kabin till golvbrunn om man inte vill ha kabinen rakt över golvbrunnen - i rensningssyfte alltså.
 
Stressigt, stressigt, stressigt kan man väl sammanfatta det!

Har torpet kvar till sista den här månaden, sen ska vi vara ute därifrån. Vi är inte klara med spacklingen av allt än för det har kommit annat emellan.
Så en hel del spackling/slipning kvar (köpt slipmaskin nu, ledsnade att slipa för hand), upp med tapeter i alla rum på nedervåningen, ska måla ett rum, Bröstpanelen i köket ska upp, sista elen ska kopplas in, tvättstuga ska installeras, duschkabin ska köpas in och ställas i tvättstugan för vi har inte råd att göra badrummet på övervåningen nu :(, måste måla mer pärlspont till hallen för det jag hade målat räckte inte, sätta upp resterande panel i hallen, flyttstäda torp, byggstäda hus, flytta alla möbler och grejer.

Förstår verkligen inte hur vi ska hinna med allt. Midsommar lär vi ställa in iallafall. Vi hade tänkt att vi skulle hinna åka till landet då men det är kört :(

Har ni ingen som kan hjälpa er??
 
Vi kunde köra på arm vanligt på tisdagen, men allt gods som hanterades på måndagen fick skrivas in i datorerna manuellt. Så dina saker kan ju ha mellanlandat lite extra bara, men nu är allt på g igen!

Det var ju bra :) Gissningsvis ligger sakerna på DHLS lager så HOPPAS det kommer fram idag!!!
 
Sånt jobb är kul :), leta rätt på saker och reklamationer var bästa jobbet. Speciellt när man kom nån bedragare på spåren

Spårar en del på jobbet också, jobbar på Adlibris kundservice. Men har mest hand om digitala frågor nu så har inte lika mycket kontakt med posten och schenker längre.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp