Husdrömmen som blev en mardröm

Less ja är på Elgiganten. Fick inte de nya torkskåpet den 21/6 heller (gjort 2 reklamationer för transportskada för de som inte vet)
Tydligen försenat och vi har inte fått något meddelande om de. Ringde dit idag och fick de beskedet att de kommer inte förrän tidigast slutet av nästa vecka :/ Vad händer härnäst?
 
Är verkligen en never ending story att slips och spackla ca 90kvm. Spyr snart på de.
Men imorgon, då kaaaanske vi kan tapetsera vardagsrum och kök. Är lediga båda två så ska ösa på i 120 hela dagen. På kvällen blir de att foga golvet i hallen
 
Tapetsera har vi inte hunnit än och foga går inte. Två klinkerplattor i hallen hade lossnat.

Var visst en hel del slipande o fix kvar idag. Sen har jag målat spismuren två omgångar och jonas har satt tak i tvättstugan.
 
Hann bara tapetsera en liten bit igår. Vi var så sjukt trötta båda två så efter vi fått slita ner 3 våder så sa vi att vi skulle gå o lägga oss så fort vi fått upp en bra till.
Troligtvis lär vi köra hela natten inatt och jag vette fan hur vi ska orka jobba imorgon. Torsdag kväll lär det vara såpass klart att vi kan bo där så vi har fredagen på oss att städa ur torpet.

För oss är det inget alternativ att bo utan tapeterna för det dammar fortfarande när man petar på de vi spacklat. Går inte att stänga för någonstans för vardagsrum/kök för att inte få ungarna att pilla på väggarna där (minstingen har "inga" öron för tillfället och gör allt man inte får göra).

Vi har lagt fokus att bara göra det ena sovrummet klart för vi klämma in oss där allihopa. Ena väggen i hallen får vänta med att få panel på sig också. Där är det inte spacklat så behöver inte bekymra oss för att det ska damma en massa (jag är dammallergiker + att det är nog inge bra med slipdammet för barnens astma heller).
 
Ingen av oss får nå mer ledigt från jobbet heller. Har försökt få de båda två men är helt omöjligt nu när folk börjat gå på semester.

Någon som har tips på hur man ska orka och behålla fokus och dygna? Kaffe och energidryck, nåt mer tips?
 
Ingen av oss får nå mer ledigt från jobbet heller. Har försökt få de båda två men är helt omöjligt nu när folk börjat gå på semester.

Någon som har tips på hur man ska orka och behålla fokus och dygna? Kaffe och energidryck, nåt mer tips?

Koffeintabletter :love: Räddningen i mitt liv. En stor kopp kaffe och en koffeintablett så är man redo sen.
 
Ni hinner inte sova lite i skift annars? Hörde på radion om nån studie som hade gjorts på om man kunde dela upp den behövda sömnen på ett dygn. Till och med så att de hade sovit 30 min i stöten men fått ihop sina 6-7,5 h eller vad det var och kände sig pigga. Jag sover ofta 3,5-4,5 h på en natt och sen 1-3 h på dagen :)
 
Hann bara tapetsera en liten bit igår. Vi var så sjukt trötta båda två så efter vi fått slita ner 3 våder så sa vi att vi skulle gå o lägga oss så fort vi fått upp en bra till.
Troligtvis lär vi köra hela natten inatt och jag vette fan hur vi ska orka jobba imorgon. Torsdag kväll lär det vara såpass klart att vi kan bo där så vi har fredagen på oss att städa ur torpet.

För oss är det inget alternativ att bo utan tapeterna för det dammar fortfarande när man petar på de vi spacklat. Går inte att stänga för någonstans för vardagsrum/kök för att inte få ungarna att pilla på väggarna där (minstingen har "inga" öron för tillfället och gör allt man inte får göra).

Vi har lagt fokus att bara göra det ena sovrummet klart för vi klämma in oss där allihopa. Ena väggen i hallen får vänta med att få panel på sig också. Där är det inte spacklat så behöver inte bekymra oss för att det ska damma en massa (jag är dammallergiker + att det är nog inge bra med slipdammet för barnens astma heller).

Det går inte att skicka iväg barnen till eventuella pensionerade mor- eller farföräldrar någon vecka eller så för att kunna flytta in och tapetsera i lite (ja, relativt sett då) mer lugn och ro?
 
Sovit första natten i huset nu. Det har vart några extrrmt jobbiga dagar med väldigt lite sömn.
Torpet är i alla fall utstädat och bara hålla tummarna när hyresvärden godkänner de.
Vilket landmärke! Första natten.

Minns första natten i det här huset. Hade varit på en stor middag och eftråt for jag inte hem till lägenheten utan till huset och sov första natten i sovrummet på en madrass på golvet.

Jag hade ägnat en månad åt att måla och tapetsera. Sovrummet var klart och köket likaså. Efter detta bar jag in bohaget bil-lass för bil-lass.
 
Vilket landmärke! Första natten.

Minns första natten i det här huset. Hade varit på en stor middag och eftråt for jag inte hem till lägenheten utan till huset och sov första natten i sovrummet på en madrass på golvet.

Jag hade ägnat en månad åt att måla och tapetsera. Sovrummet var klart och köket likaså. Efter detta bar jag in bohaget bil-lass för bil-lass.
Likadant här när jag precis köpt stället, det första som flyttade in var säng och köksmöbler. På förra stället (gammalt torp som senare revs ur och renoverades upp) hyrde jag ju bara, jag hade själv fixat fram bla. spisen som var en gratisspis och ganska nergången i ugnen och omöjlig att få ren sen åratal av vanvård men ändå hade bonnjäveln jag hyrde torpet av mage att klaga på rengöringen av ugnen, skulle jag fått den ren hade det behövts dynamit,,,,,,,minst. :meh:

Jag kommer aldrig mer att hyra nåt,,,,,,nånstans, och framförallt inte av bönder, jag bor så bra här.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp