Husdrömmen som blev en mardröm

Likadant här när jag precis köpt stället, det första som flyttade in var säng och köksmöbler. På förra stället (gammalt torp som senare revs ur och renoverades upp) hyrde jag ju bara, jag hade själv fixat fram bla. spisen som var en gratisspis och ganska nergången i ugnen och omöjlig att få ren sen åratal av vanvård men ändå hade bonnjäveln jag hyrde torpet av mage att klaga på rengöringen av ugnen, skulle jag fått den ren hade det behövts dynamit,,,,,,,minst. :meh:

Jag kommer aldrig mer att hyra nåt,,,,,,nånstans, och framförallt inte av bönder, jag bor så bra här.

Jag tycker det är otroligt praktiskt att hyra. Är något fel eller trasigt felanmält jag det bara på nätet och behöver inte ens bry mig om vad klockan är.

Sedan kommer det ut någon som fixar det medan jag bara tittar på :D

Det bästa är att inte behöver betala det :p
 
Jag tycker det är otroligt praktiskt att hyra. Är något fel eller trasigt felanmält jag det bara på nätet och behöver inte ens bry mig om vad klockan är.

Sedan kommer det ut någon som fixar det medan jag bara tittar på :D

Det bästa är att inte behöver betala det :p
DET beror på värden och hens seriositet..

En rätt stor fastighetsägare väntade två månader med att fixa spisen hos en bekant. Alltså ingen fungerande spis alls under så lång tid. En annan privat ägare har låtit logtaket sakna en takplåt flera år. Det snöar och regnar in på foder och inventarier.

Fungerar det väl är det guld - det vet jag av egen erfarenhet. Men fungerar det inte är det ett elände. En annan bekant har precis flyttat och blivit ersättningsskyldig för skador på en vägg, som fanns där när de flyttade in.
 
Jag tycker det är otroligt praktiskt att hyra. Är något fel eller trasigt felanmält jag det bara på nätet och behöver inte ens bry mig om vad klockan är.

Sedan kommer det ut någon som fixar det medan jag bara tittar på :D

Det bästa är att inte behöver betala det :p
Jag har hyrt färdigt iallafall i detta liv, det räckte så bra med en gång och aldrig mera. Att fixa det som ev. går sönder här ser jag som ett icke-problem och med den lilla hyra jag betalar åt mig själv (lånet hos banken) så kan ingen konkurrera, inte ens en bungalow på en camping under lågsäsong.
 
Trött, trött, trött. Har inte hunnit njuta eller fattat att vi flyttat in än. Nära nervsammanbrott av den extrema tröttheten. Fick barnvakt två timmar så vi kunde sova ikapp lite iaf. Började få synbortfall och bli allmänt virrig. Inte bra att köra på i 180 undrr så lång tid.

Barnen sov bra första natten i huset i alla fall. Somnade direkt. Helt chockad att äldsta gjorde de för hon brukar alltid ha svårt att komma till ro på nya ställen (även ute på landet fast hon vart där många gånger så sover hon i princip inget första natten)
 
Jag har hyrt färdigt iallafall i detta liv, det räckte så bra med en gång och aldrig mera. Att fixa det som ev. går sönder här ser jag som ett icke-problem och med den lilla hyra jag betalar åt mig själv (lånet hos banken) så kan ingen konkurrera, inte ens en bungalow på en camping under lågsäsong.

Har hyrt lägenhet i två större bolag förr. Var väl sisådär med felanmälningarna. Kunde ta rätt lång tid.
Torpet vi hyrde nu är privatägt. De som har gått sönder där har blivit fixat rätt omgående.
 
Trött, trött, trött. Har inte hunnit njuta eller fattat att vi flyttat in än. Nära nervsammanbrott av den extrema tröttheten. Fick barnvakt två timmar så vi kunde sova ikapp lite iaf. Började få synbortfall och bli allmänt virrig. Inte bra att köra på i 180 undrr så lång tid.

Barnen sov bra första natten i huset i alla fall. Somnade direkt. Helt chockad att äldsta gjorde de för hon brukar alltid ha svårt att komma till ro på nya ställen (även ute på landet fast hon vart där många gånger så sover hon i princip inget första natten)

Jag kanske är lite tjatig men jag tror som sagt det är meningen att ni ska bo där. Att även äldsta sov bra första natten bekräftar det :)

Se till att ta hand om er :heart
 
Jag tycker det är otroligt praktiskt att hyra. Är något fel eller trasigt felanmält jag det bara på nätet och behöver inte ens bry mig om vad klockan är.

Sedan kommer det ut någon som fixar det medan jag bara tittar på :D

Det bästa är att inte behöver betala det :p
Betala , det ingår i hyran så nog betalar du
 
Jag kanske är lite tjatig men jag tror som sagt det är meningen att ni ska bo där. Att även äldsta sov bra första natten bekräftar det :)

Se till att ta hand om er :heart

Ikväll vill hon inte sova, iof inte så konstigt då hon somnade hos farmor och farfar två tim i eftermiddags. Hon är med sambon och sätter upp en dörrkarm istället :p

Oavsett hur sent hon somnar på kvällen vaknar hon vid 5.30-06 så var helt slut i eftermiddags stackaren
 
Ska försöka ta tag i att lägga upp bilder på instagram inorgob. Har inte haft ork till de dessa dagar.
Lagt mig i sängen och tänker sova redan nu
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp