Husdrömmen som blev en mardröm

Vaknade inatt och var totalt igensvullen i halsen och kan knappt svälja :( Sämsta tidpunkten ever att bli sjuk nu. Var lite yr imorse och hade feber, men känns lite mer ok efter en ipren så har skruvat ihop de sista stommarna så snickarna håller på att sätta upp köket nu.

Två tjejkompisar kommer i eftermiddag pch ska hjälpa till att skruva lådfronter, hyllplan, gångjärn osv
 
Torkskåpet var skadat :( Så blir att försöka få tag på Elgiganten idag och få dem att leverera en ny.
Fronten med displayen på framsidan hade fått sig en smäll så den var sne. Har inte testat om skåpet fungerar, men känner att betalar man en massa vill jag inte ha en skadad produkt.

Frågan är hur lätta Elgiganten har att göra med gällande reklamationer. Försökte fråga ut chaffören hur man skulle göra och han sa att det var lungt att skriva på och att vi bara skulle kontakta Elgiganten vid ev. fel och sen skylla på transportörerna.
På kvällen efter leveransen läste jag villkoren och det stämmer inte med vad han sa. Enligt villkoren skulle man inte skriva under leveransen vid transportskada.
 
Torkskåpet var skadat :( Så blir att försöka få tag på Elgiganten idag och få dem att leverera en ny.
Fronten med displayen på framsidan hade fått sig en smäll så den var sne. Har inte testat om skåpet fungerar, men känner att betalar man en massa vill jag inte ha en skadad produkt.

Frågan är hur lätta Elgiganten har att göra med gällande reklamationer. Försökte fråga ut chaffören hur man skulle göra och han sa att det var lungt att skriva på och att vi bara skulle kontakta Elgiganten vid ev. fel och sen skylla på transportörerna.
På kvällen efter leveransen läste jag villkoren och det stämmer inte med vad han sa. Enligt villkoren skulle man inte skriva under leveransen vid transportskada.
Nä man ska inte skriva på vid skadat gods. Tror det beror på vem ni pratar med på reklamation, tyvärr. Om du förklarar sanningsenligt och har namn och uppgifter till han som lämnade av skåpet så kanske?
 
Orkar inte mer :( :(
Varför denna otur hela tiden :(

Skulle beställa kommoden till lilla toaletten igår men hade inte bauhuse kortet tillgängligt så skulle göra beställningen idag. Tror ni inte då att den lådfronten ja ska ha är slutsåld!?!?!?!?
Vi måste i princip beställa omgående för att röris ska kunna installera det och enligt den jag chattade med på bauhuse får dem inte in de igen förrän tidigast 13 juni och sen tillkommer ju ca 2v för oss att få hem.
Dessutom verkar de HELT omöjliga på att sälja ut visningsexemplar :( Det finns ett uppställt ex i Uppsala med alla valen vi vill ha :(
Det går inte heller att beställa handfat och kommod separat och fronterna senare, då säger hemsidan ifrån.
 
Orkar inte mer :( :(
Varför denna otur hela tiden :(

Skulle beställa kommoden till lilla toaletten igår men hade inte bauhuse kortet tillgängligt så skulle göra beställningen idag. Tror ni inte då att den lådfronten ja ska ha är slutsåld!?!?!?!?
Vi måste i princip beställa omgående för att röris ska kunna installera det och enligt den jag chattade med på bauhuse får dem inte in de igen förrän tidigast 13 juni och sen tillkommer ju ca 2v för oss att få hem.
Dessutom verkar de HELT omöjliga på att sälja ut visningsexemplar :( Det finns ett uppställt ex i Uppsala med alla valen vi vill ha :(
Det går inte heller att beställa handfat och kommod separat och fronterna senare, då säger hemsidan ifrån.

Finns det inte på något annat bauhaus?
 
Det vi vill ha finns uppställt som ett visningsex i butik, detta vill dem inte släppa enligt kundservice på bauhuse (de verkar aldrig sälja visningsex). Det är en beställningsvara så alla ordrar ska gå via webbshoppen :(
Kan ni inte bara köpa en annan kommod då? Det är väl inte världens största utbud på små (billiga?) kommoder men några finns det väl.

Om det är en liten toa bara (ej dusch/bad i rummet) går det väl egentligen bra med en ho och vilket skåp som helst under som man sågar ur i för vattenlåset.

Alternativt kan man sätta bara ett handfat temporärt och byta till kommoden senare.
 
Kan ni inte bara köpa en annan kommod då? Det är väl inte världens största utbud på små (billiga?) kommoder men några finns det väl.

Om det är en liten toa bara (ej dusch/bad i rummet) går det väl egentligen bra med en ho och vilket skåp som helst under som man sågar ur i för vattenlåset.

Alternativt kan man sätta bara ett handfat temporärt och byta till kommoden senare.

Finns tyvärr inget liknande jag har hittat i den prisklassen. För att få ett liknande lär man lägga på minst 15.000 vilket absolut inte känns värt. Vi behöver ett ganska grunt skåp för att inte gå in i den när man går in genom dörren. Har inte hittat något annat ställe med 60 bredd och 35 djup med kranen mittmonterad. Ikeas är bara 32 djup och sidomonterad kran. Sen önskar jag den lantliga stilen på kommoden med spontad lådfront.

Tack för tipset! Tror vi har ett gammalt handfat ligger sen vi rev den lilla toaletten, får köra med det temporärt :)
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Kolla om det finns på Bauhaus i Västerås så kan jag och barnen ta en sväng nästa helg, om ni vill se oss då. ;)
 
Kolla om det finns på Bauhaus i Västerås så kan jag och barnen ta en sväng nästa helg, om ni vill se oss då. ;)

Den modellen vi vill ha säljs inte i butik i huvudtaget, endast en beställningsvara via webbshoppen :(
Hade vart kul att ses men finns nog ingen tid, kommer ösa på för fullt i huset i helgen (som vanligt ;) )
Men vi kanske ses den 6e? :)
 
Så himla typiskt att det bara var i webbshoppen... :(

Jag skrev PM, men du kanske inte fick det? Jag har bara en potentiell barnvakt och de är borta den 6:e. Så jag måste ställa in. :( Vi får ta en träff senare i sommar när ni har det lugnare annars. :)
 
Nä, kunde inte hitta något PM? Skrev du i gruppchattmeddelande eller? Tror vi är två grupper där nämligen
Jaha synd :/ Får köra en buketräff för alla som engagerat sig i tråden sen när det är klart (om det någonsin blir helt klart :p, finns alltid nya saker att göra..)

Det där med barnvaktande är inte alltid det lättaste. Det känns som vi har förbrukat våra barnvakter för hela vår livstid...haha
 
Nä, kunde inte hitta något PM? Skrev du i gruppchattmeddelande eller? Tror vi är två grupper där nämligen
Jaha synd :/ Får köra en buketräff för alla som engagerat sig i tråden sen när det är klart (om det någonsin blir helt klart :p, finns alltid nya saker att göra..)

Det där med barnvaktande är inte alltid det lättaste. Det känns som vi har förbrukat våra barnvakter för hela vår livstid...haha
Ja, jag svarade i gruppchatten! Det stod att du var med i en konversationen i ursprungsmeddelandet, så jag brydde mig inte om att kolla konversationsdeltagare - där var du ju inte med! :angel:
 
Fick ny leverans av torkskåp för några dagar sen. Tror ni inte det var ännu mer skadat än första?!?! Dörren hade en fet buckla och på baksidan var plåten upptryckt på ett ställe.
Ringde till elgiganten och uppmärksammade att dem hade inkompetenta chafförer och att jag ville ha nytt torkskåp som någon annan firma fick köra ut. Det fanns tyvärr ingen annan firma som körde här :( Så sa att får vi ett skadat skåp till vill vi ha pengarna tillbaka och handla någon annanstans istället.
 
Fick ny leverans av torkskåp för några dagar sen. Tror ni inte det var ännu mer skadat än första?!?! Dörren hade en fet buckla och på baksidan var plåten upptryckt på ett ställe.
Ringde till elgiganten och uppmärksammade att dem hade inkompetenta chafförer och att jag ville ha nytt torkskåp som någon annan firma fick köra ut. Det fanns tyvärr ingen annan firma som körde här :( Så sa att får vi ett skadat skåp till vill vi ha pengarna tillbaka och handla någon annanstans istället.
Vilken jävla otur ni har alltså. Hade också bytt affär i det läget :mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp