Husdrömmen som blev en mardröm

Jag har tapetserat, målat, slipat och spacklat hela huset här hemma. Lagt klickgolv för den delen också. Om jag får med mig sambon också så är han snickare och gör vad han blir tillsagd (är lösningen inte den bästa kan det tänkas att han lägger sig i det också). :angel:

Haha kan tänka mig att du fick höra en del av honom då när ni renoverade hemma? :p
Äh, är inte helt fel med någon som vet hur saker ska byggas. En snickare ser saker lite annorlunda än en själv :) Så ta gärna med honom om han vill :)
 
Vad härligt att se att så många vill hjälpa :love: Hade gärna ställt upp också, om det vore närmre.

De som inte är bekväma med mer eller mindre avancerad renovering kan ju se till att alla har nåt att äta och dricka. Eller klippa gräs. Måla staket. Annat i trädgården (många häckar klipps vid den tidpunkten). Montera möbler om sånt ska göras.

Kan riktigt se framför mig hur mycket som kan bli gjort en sån dag om ts orkar och vågar peka med hela handen och bara släppa projekt efter projekt till någon annan. Många bäckar små.. :up:
 
Har äntligen läst ikapp. Herregud vilken historia! Och vad starka du och din sambo är, beundransvärt!
Jag har grävt upp mitt gamla Instagram konto och har skickat en förfrågan till dig.

Jag känner en som med mycket tålamod har utrotat parkslide i sin trädgård. Han höll gräset kort, riktigt kort. Man såg nästan inget gräs, bara unga skott från parksliden.
När området med parkslide i gräsmattan hade krympt täckte han av med tjockt geotextil.
 
Jag kan förresten det mesta, utom tapetsering! :D Men gillar att snickra, måla och sånt (har byggt egna lekstugor av lastpallar bla). Är uppvuxen med trädgård, men är gräsallergiker så om gräset klipps den dagen kan jag inte vara ute på några timmar! Annars kan jag beskära träd/buskar och kan ta med sekatörer, sågar och sånt.
Vill ni ha tomatplantor kan jag nog ta med det också från mamma :D
 
Jag kan förresten det mesta, utom tapetsering! :D Men gillar att snickra, måla och sånt (har byggt egna lekstugor av lastpallar bla). Är uppvuxen med trädgård, men är gräsallergiker så om gräset klipps den dagen kan jag inte vara ute på några timmar! Annars kan jag beskära träd/buskar och kan ta med sekatörer, sågar och sånt.
Vill ni ha tomatplantor kan jag nog ta med det också från mamma :D

En planta är dock min :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp