Husdrömmen som blev en mardröm

Ni är så gulliga så jag snart börjar gråta ju!!!

Just nu går det inte att säga något exakt om någonting, beror helt på om vi får förlängd hyra på torpet eller inte.
Allting har inte flutit på exakt som snickarna vill heller, så vet inte hur tidsplanen ser ut. Just nu håller dem på att krångla med utfräsningen av vändspåren för golvvärmen och hur dem ska lösa att 20 slangar ska kunna gå in i rummet där luft/vatten pumpen sitter utan att det ska knäcka spånskivorna.
Känns för tillfället omöjligt att säga vad exakt som ska göras på nationaldagen, beror på hur mycket mer problem vi stöter på.

Det finns alltid något att göra. Både ute och inne. Kanske någon här som är proffs på att ta död på parkslide? ;) Det har inte hunnits med och det har spridit sig ut på gräsmattan :(

Kanske bättre ni skriver vad ni kan/vill göra och vad ni har gjort förut? Tapetsering är något vi båda har svårt att släppa till någon annan (om man inte jobbat med de vill säga), har sett allt för många dåliga mönsterpassningar :p
 
Jag bor inte alltför långt bort heller. Jag har ju två barn i nästan samma ålder som dig, de kan säkert roa varandra ett par timmar. :angel: Jag kan dessutom försöka få med sambo som är snickare. :up:

Hej Trazel :D Dig minns jag från vinterföräldrar tråden :) Hoppas allt är bra med er.
Troligtvis kommer vi inte ha barnen hemma den dagen om vi ska jobba med huset, dem vill gärna vara med där det händer men tycker det är läskigt med alla kapmaskiner, sågar och allting så barnen blir nog mest ivägen :p
 
Hej Trazel :D Dig minns jag från vinterföräldrar tråden :) Hoppas allt är bra med er.
Troligtvis kommer vi inte ha barnen hemma den dagen om vi ska jobba med huset, dem vill gärna vara med där det händer men tycker det är läskigt med alla kapmaskiner, sågar och allting så barnen blir nog mest ivägen :p
Det kanske är klokt! :idea: Det är bara bra med oss annars och jag kommer väl själv och hjälper till om jag inte får med sambon. :D
 
Jag har inte tummen mitt i handen, men inte van att snickra, men måla, spackla, slipa, städa, röja trädgård är sånt jag utan problem kan göra :)
Låter toppen, kommer nog finnas en hel del måla, spackla, slipa kvar tills dess :) Inte helt fel med någon som kan trädgård också :) Iof inte det som prioriteras mest men skadar inte att man hinner göra nåt där också :)
 
Attans att jag har dottern den helgen.
Hon har ju inte slutat skolan då heller och ska tillbaks till pappa sen.
Är ju från norr om Uppsala så vet var det ligger.
Men behövs det mer hjälp framöver så hojta till.
 
@saint__anger Härligt att se att ett arbetslag från Buke ställer upp, vet att det gjorts på andra forum med fantastiska resultat och när ni drunknar i saker att göra och väggen är nära så ta emot hjälpen, alla kan inte göra allt men någon kan alltid göra något som en annan inte klarar/hinner/orkar.
Själv tar jag på mig otacksamma uppgiften att vifta med flaggor och hejja på Er alla då jag inte kan hjälpa till praktiskt tyvärr.
 
Så härligt när bukefalister ställer sig till förfogande.
Jag finns i närheten, men har fullt upp med egen renovering + sjukskrivning så har inte orken tyvärr.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp