Husdrömmen som blev en mardröm

STRESS STRESS STRESS!!

Att det aldrig kan flyta på smärtfritt någon gång :( Vi hade tänkt vara lediga från jobbet en vecka för att ösa på med renoveringen men sambon blev nekad till ledighet på sitt jobb.
Hans kollega som han har ett stort projekt tillsammans med har gått in i väggen. Nu blir sambon ensam ansvarig för projektet och ska lära upp en konsult som ska hjälpa honom.
Vilket innebär att han absolut inte kan vara ledig och att han även måste resa utomlands.

Kan nog ärligt säga att jag är rätt nära att gå in i väggen nu. Minnet sviker, jag tappar ord och det känns mest som att jag lullar runt i bomull. Var påväg att åka åt helt fel håll när jag skulle hämta barnen hos mina föräldrar som barnvaktade. Blir nästan rädd för mig själv hur virrig jag är.

Samtidigt lär jag kämpa på med huset. Jag har det ändå rätt lungt på jobbet för tillfället. Kan knappt tänka mig hur det är för sambon som har sjukt stressigt både hemma och på jobbet.
Det är inte ens två hela veckor kvar på hyreskontraktet på torpet och i mina ögon är det totalt omöjligt att hinna klart med huset, byggstäda huset, packa ihop torpet, flytta in i huset och flyttstäda torpet.

GE MIG STYRKA!
Vad tråkigt! Förstår att du blir stressad. :(
Det låter lite som att du är på väg mot den berömda väggen när du beskrivet hur du har det. :crazy:
Har själv varit utbränd och gjorde också såna där saker som att åka fel, tappa minnet, tappa ord osv.
Det här är över 10 år sen nu, men jag reagerar fortfarande så vid akut stress. Fast det går över på en gång.

Jag hoppas du någonstans kan få en liten möjlighet att ta hand om dig själv, belöna dig själv för att du är en sån jäkla kämpe.
Två små barn, arbete och en omfattande husrenovering är väldigt mycket att stå i under dom förutsättningarna. Dessutom med tiden mot sig.
Jag tycker du och din man kämpar på i nästan omänskliga omständigheter. Ni verkar vara helt otroligt arbetsamma och målinriktade.

Ta hand om dig!
Du är lika viktig och ännu viktigare än huset. :heart
 
Äldsta dottern kommer nog inte riktigt orka med en flytt till på så kort tid. Hon har precis börjat anpassa sig och känna sig trygg i torpet.
Hade vi inte haft barnen hade jag inte tveka en sekund att flytta runt hos olika personer eller flytta in i ett bygge till hus.

Ja, jag vet. Tyvärr svårt att andas och se det positiva i den här härvan :( Är sämst på sånt när det blir för mycket på samma gång.
Tur i alla fall att jag har världens bästa jobb och kollegor. Det hjälper till mycket för att samla kraft under dagen för att orka med kvällar och helger.
Hade jag haft en jobb jag inte gillar att gå till hade jag nog kraschat för längesen.

Sen känns det jobbigt att missa så mycket tid med barnen. Ser att de har blivit väldigt påverkade av att vi knappt hinner träffa dem. 2åringen är bråkigare än vanligt och 3åringen blir arg och ledsen för ingenting.
Det värker i mammahjärtat och får dåligt samvete över att mitt tålamod inte är lika bra som tidigare :(
Jag förstår dig, och jag är GRYMT imponerad av dig/er som kan jobba så hårt under så lång tid med den tidspressen som ni har. Det har varit omänskliga förhållanden för er. Det är svårt att ge nåt generellt råd när man själv inte har suttit i den sitsen men jag instämmer med föregående talare att ni får försöka ta hand om varandra så gott det går. :(
 
Vad tråkigt! Förstår att du blir stressad. :(
Det låter lite som att du är på väg mot den berömda väggen när du beskrivet hur du har det. :crazy:
Har själv varit utbränd och gjorde också såna där saker som att åka fel, tappa minnet, tappa ord osv.
Det här är över 10 år sen nu, men jag reagerar fortfarande så vid akut stress. Fast det går över på en gång.

Jag hoppas du någonstans kan få en liten möjlighet att ta hand om dig själv, belöna dig själv för att du är en sån jäkla kämpe.
Två små barn, arbete och en omfattande husrenovering är väldigt mycket att stå i under dom förutsättningarna. Dessutom med tiden mot sig.
Jag tycker du och din man kämpar på i nästan omänskliga omständigheter. Ni verkar vara helt otroligt arbetsamma och målinriktade.

Ta hand om dig!
Du är lika viktig och ännu viktigare än huset. :heart

Tack för omtanken <3
 
Jag förstår dig, och jag är GRYMT imponerad av dig/er som kan jobba så hårt under så lång tid med den tidspressen som ni har. Det har varit omänskliga förhållanden för er. Det är svårt att ge nåt generellt råd när man själv inte har suttit i den sitsen men jag instämmer med föregående talare att ni får försöka ta hand om varandra så gott det går. :(

Tack för omtanken <3
 
Har vart dålig på att uppdatera på instagram senaste tiden. Inte riktigt orkar.
Började blöda näsblod igår också, vilket jag i princip aldrig gör. Imorse var det bra svårt att komma upp på morgonen. Hinkar i mig kaffe på jobbet för att orka hålla mig vaken.

Pratade med han vi hyr torpet av igår igen. Han kunde inte ge något besked förrän på måndag om vi kan fortsätta hyra eller inte. Han har pratat med en mäklare igen och på måndag skulle dem ha genomgång och bestämma utgångspris osv. Håller verkligen tummarna att vi kan fortsätta hyra. Vet inte hur vi ska lyckas hinna flyttstäda, packa allt och hitta någonstans att bo på en veckas tid om vi får ett nej :(

Känns som att det inte händer så mycket i huset just nu med det snickarna gör, men tror mest det beror på att man är stressad och inte lägger märke till alla smådetaljer dem gör.
Det har börjat sätta tak nu i alla fall, men är otroligt mycket kvar så förstår inte hur de ska hinna. De har inte ens börjat med toalett eller tvättstuga.

Elektrikerna är sjukt snabba och gör ett kanonjobb. Förstår inte hur dem lyckas göra så mycket på så kort tid.

Fått besked från Elgiganten igår att vår kyl är restad och kommer inte förrän den 16 juni...

Golvet till nedervåningen kom idag samt luft/vattenpumpen.

Jag håller fortfarande på med spackling och slipning om kvällarna. I helgen var svärmor med och hjälpte till med spacklingen. Dock vart det inte så bra så kommer bli tvungen att göra om en hel del hon gjort. Det är kladdat långt ut från skruvskallarna och vissa skruvar är inte ens täckta. Jag hatar att slipa så där jag har vart är det kladdat minimalt utanför där jag har kört. Jag är noggrann och kanske näst intill pedant, men blir inte underarbetet bra så syns det igenom tapetseringen.
Sambon vågar inte säga till sin mamma heller för hon kan inte ta kritik. Bävar för torsdag för jobbar kväll då, vill verkligen inte att hon ska spackla mera. Har slipat två kvällar på det hon gjort och är inte klar än.
Försökte förklara för henne att det var noga med slipning mellan spacklingarna och att man inte skulle kladda en massa, men det lyssnade hon inte på. Det syns inte ens att hon har slipat där hon varit.
Vet att man ska vara tacksam för att vi får hjälp, men vet inte riktigt hur jag ska förklara på ett bra sätt att man måste vara mer noggrann och kanske arbeta långsammare för att slippa lägga så många timmar på slipningen.
 
Har vart dålig på att uppdatera på instagram senaste tiden. Inte riktigt orkar.
Började blöda näsblod igår också, vilket jag i princip aldrig gör. Imorse var det bra svårt att komma upp på morgonen. Hinkar i mig kaffe på jobbet för att orka hålla mig vaken.

Pratade med han vi hyr torpet av igår igen. Han kunde inte ge något besked förrän på måndag om vi kan fortsätta hyra eller inte. Han har pratat med en mäklare igen och på måndag skulle dem ha genomgång och bestämma utgångspris osv. Håller verkligen tummarna att vi kan fortsätta hyra. Vet inte hur vi ska lyckas hinna flyttstäda, packa allt och hitta någonstans att bo på en veckas tid om vi får ett nej :(

Känns som att det inte händer så mycket i huset just nu med det snickarna gör, men tror mest det beror på att man är stressad och inte lägger märke till alla smådetaljer dem gör.
Det har börjat sätta tak nu i alla fall, men är otroligt mycket kvar så förstår inte hur de ska hinna. De har inte ens börjat med toalett eller tvättstuga.

Elektrikerna är sjukt snabba och gör ett kanonjobb. Förstår inte hur dem lyckas göra så mycket på så kort tid.

Fått besked från Elgiganten igår att vår kyl är restad och kommer inte förrän den 16 juni...

Golvet till nedervåningen kom idag samt luft/vattenpumpen.

Jag håller fortfarande på med spackling och slipning om kvällarna. I helgen var svärmor med och hjälpte till med spacklingen. Dock vart det inte så bra så kommer bli tvungen att göra om en hel del hon gjort. Det är kladdat långt ut från skruvskallarna och vissa skruvar är inte ens täckta. Jag hatar att slipa så där jag har vart är det kladdat minimalt utanför där jag har kört. Jag är noggrann och kanske näst intill pedant, men blir inte underarbetet bra så syns det igenom tapetseringen.
Sambon vågar inte säga till sin mamma heller för hon kan inte ta kritik. Bävar för torsdag för jobbar kväll då, vill verkligen inte att hon ska spackla mera. Har slipat två kvällar på det hon gjort och är inte klar än.
Försökte förklara för henne att det var noga med slipning mellan spacklingarna och att man inte skulle kladda en massa, men det lyssnade hon inte på. Det syns inte ens att hon har slipat där hon varit.
Vet att man ska vara tacksam för att vi får hjälp, men vet inte riktigt hur jag ska förklara på ett bra sätt att man måste vara mer noggrann och kanske arbeta långsammare för att slippa lägga så många timmar på slipningen.


Svärmor: min är lika "slarvig" men det har med hennes ålder att göra. Det går att säga till henne, eller det får min man göra. Så nu om hon ska hjälpa till så sätter vi henne på sånt som är nekelt och som hon känner till. Typ rensa ogräs ute och kratta. Städa lite. Det är sånt som hon är bra på och kan så fixar vi med renoveringen så slipper det bli trist och merjobb. :)

Elgiganten: kan ni köpa en annan eller måste ha den som är restad, eller går den att köpa i annan affär?

Det känns säkert som det inte händer så mycket nu, men rätt var det är så smäller det till och huset blir beboligt :) Hoppas verkligen ni kan hyra torpet en månad till minst så ni hinner en bit till. Men det låter inte alls bra med ditt mående, det känns som du är nära väggen :(
 
Svärmor: min är lika "slarvig" men det har med hennes ålder att göra. Det går att säga till henne, eller det får min man göra. Så nu om hon ska hjälpa till så sätter vi henne på sånt som är nekelt och som hon känner till. Typ rensa ogräs ute och kratta. Städa lite. Det är sånt som hon är bra på och kan så fixar vi med renoveringen så slipper det bli trist och merjobb. :)

Elgiganten: kan ni köpa en annan eller måste ha den som är restad, eller går den att köpa i annan affär?

Det känns säkert som det inte händer så mycket nu, men rätt var det är så smäller det till och huset blir beboligt :) Hoppas verkligen ni kan hyra torpet en månad till minst så ni hinner en bit till. Men det låter inte alls bra med ditt mående, det känns som du är nära väggen :(

Ja, vi får hitta på andra uppgifter åt henne. Är bra mycket att städa av och dammsuga i huset också. Hon är helt enkelt inte den som har tålamod att vara noggrann, allt ska gå fort, vilket inte passar vid spackling, målning, tapetsering osv.
Det svåra är bara att förklara för henne VARFÖR hon inte ska fortsätta spackla.
Den biten kommer hamna på mig, sambon vågar inget säga. Typ alltid när det är något "vi" inte håller med hans mamma om brukar han säga "saint__anger sa..." haha.


Fanns inte så många olika inbyggningsbara kylar att välja på, så vi får vänta. Den vi valde var den bästa för våra behov.
Vi får helt enkelt låna en kyl. Mina föräldrar hade ev en som dem kunde avvara.
 
Ja, vi får hitta på andra uppgifter åt henne. Är bra mycket att städa av och dammsuga i huset också. Hon är helt enkelt inte den som har tålamod att vara noggrann, allt ska gå fort, vilket inte passar vid spackling, målning, tapetsering osv.
Det svåra är bara att förklara för henne VARFÖR hon inte ska fortsätta spackla.
Den biten kommer hamna på mig, sambon vågar inget säga. Typ alltid när det är något "vi" inte håller med hans mamma om brukar han säga "saint__anger sa..." haha.


Fanns inte så många olika inbyggningsbara kylar att välja på, så vi får vänta. Den vi valde var den bästa för våra behov.
Vi får helt enkelt låna en kyl. Mina föräldrar hade ev en som dem kunde avvara.

Fegt av din sambo att han inte kan säga det till sin mamma! Det är ju väldigt onödigt att ni ska göra en massa extrajobb för att hon är kass på det och inte kan ta det till sig och inse det. Det är ert hus liksom!
 
Fegt av din sambo att han inte kan säga det till sin mamma! Det är ju väldigt onödigt att ni ska göra en massa extrajobb för att hon är kass på det och inte kan ta det till sig och inse det. Det är ert hus liksom!

Sambon är snäll av sig och vågar inte riktigt säga ifrån, speciellt inte till sin mor. Jag har accepterat att det är så och vill inte ändra på honom som person. Visst kan det ses som fegt och mesigt, men det är något som jag kan ta.
 
Sambon är snäll av sig och vågar inte riktigt säga ifrån, speciellt inte till sin mor. Jag har accepterat att det är så och vill inte ändra på honom som person. Visst kan det ses som fegt och mesigt, men det är något som jag kan ta.

Då finns det inte så mycket att göra än att knyta näven i fickan ;)

Hade gärna kommit förbi med, bor i Vallentuna, men jag är höggravid och vi har fullt upp hemma med vår renovering :(
 
Jag bor i Smedjebacken (ca 10 mil från Sala) och hade gärna kommit och hjälp till, nån mer kanske bor i närheten så kunde man samåka :) kan dock inte närmsta två helgerna :(

Vi kanske skulle kunna fixa ihop något fast mina helger är lite uppbokade just nu också (ved bla :meh:).

@saint__anger: Får jag ihop det kommer jag gärna någon helg. Jag kan väl inte säga att jag är jättehaj på att renovera men får jag bara tydliga instruktioner ordnar det sig (och jag är noggrann ;) :D).
 
@saint__anger nu har du fått ihop ett arbetslag på fyra iaf som kan komma och hjälpa :D @ainasoja förslag om nationaldagen lät bra tyckte jag :up:

Ja då är ju alla lediga och för mig hade det passat jättebra den dagen.

Jag hjälper gärna till med allt som behövs, är inte född med tummen mitt i handen och är petigare än petigast när det gäller allt.

Städa kan jag också! Jag jobbar ju med flytt/bygg/storstädningar så det går i ett nafs för mig :D
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp