Husdrömmen som blev en mardröm

Så mycket mystiskt och konstigt runt säljarfamiljen så blir tyvärr fundersam över allt man hittar.
De födde upp hundar, men inte den rasen jag hittade papper på
 
Börjar känna mig sjukt stressad. Ca 3 v kvar till flytt och det är massor som inte är färdigt :(
Drygt också att vi inte lyckats hitta huvudavstägningen till vattnet ute på tomten. Finns ingen vettig markering i huvudtaget. Blir att kontakta kommunen och hoppas på att de har koll.
Vi behöver stänga av där för att kunna flytta vattenmätaren.

Sen har jag beslutsångest med pärlsponten och de måste beställas om någon dag bara. Vet inte om det blir så snyggt med liggande bröstning
 
Sen har jag beslutsångest med pärlsponten och de måste beställas om någon dag bara. Vet inte om det blir så snyggt med liggande bröstning
Spontant känner jag att liggande bröstpanel kan bli svårstädad. Många springor som det kan samlas damm och skräp i. Skvätter man något så rinner det in i panelen istället för längs med. Tänker hund som ruskar på sig....

Och konstigt - fast det är bara min egen känsla. ;)
 
Om valet står mellan bröstpanel och liggande och du känner dig osäker, så hade jag gått efter huset och vad som var kutym inom inredning när det byggdes. Då tror jag att vågskålen väger över till bröstpanelens fördel, eller har jag fel? Liggande är skitsnyggt, men bröstpanelen känns som ett säkrare och mer klassiskt kort.
/Hon som _alltid_ tänker i försäljningstermer när det kommer till hus, dvs vad kommer bli bäst om man tvingas sälja.
 
Börjar känna mig sjukt stressad. Ca 3 v kvar till flytt och det är massor som inte är färdigt :(
Drygt också att vi inte lyckats hitta huvudavstägningen till vattnet ute på tomten. Finns ingen vettig markering i huvudtaget. Blir att kontakta kommunen och hoppas på att de har koll.
Vi behöver stänga av där för att kunna flytta vattenmätaren.

Sen har jag beslutsångest med pärlsponten och de måste beställas om någon dag bara. Vet inte om det blir så snyggt med liggande bröstning

Jag funderade lite på det, hur jag skulle ha gjort. Och iom att jag inte sett liggande pärlspont innan och vet inte hur det blir/känslan i rummet... Så hade jag gått på det säkra kortet, stående pärlspont.
 
Liggande pärlspont kommer de bli från golv till tak i hallen som det var tidigare. Kommer även efterlikna den gröna färgen som var där, men med lite varmare ton.

Vardagsrum och kök vill ja ha någon typ av bröstning. Känner mig dock mer o mer osäker på liggande bröstning.
Vet inte hur man ska bryta av snyggt mellan kök och vardagsrum bara. I köket vill vi ha panel istället för kakel ovanför bänkskivan.
Tror ni de kommer se konstigt ut ifall vi har stående pärlspont till bröstningen?
 
Liggande från golv till tak är mycket snyggt.

Vad ska ni ha i vardagsrummet?

Nej det tror inte jag iallafall. Men ni hade fått råd om liggande bröstning? Tror säkert det kan bli fint men stående bröstning känns mer passande för huset.
 
Liggande pärlspont kommer de bli från golv till tak i hallen som det var tidigare. Kommer även efterlikna den gröna färgen som var där, men med lite varmare ton.

Vardagsrum och kök vill ja ha någon typ av bröstning. Känner mig dock mer o mer osäker på liggande bröstning.
Vet inte hur man ska bryta av snyggt mellan kök och vardagsrum bara. I köket vill vi ha panel istället för kakel ovanför bänkskivan.
Tror ni de kommer se konstigt ut ifall vi har stående pärlspont till bröstningen?

Har jag fattat rätt att du vill ha någon typ av trä ungefär halvvägs upp på väggarna och sen tapet eller målat ovanför?
Om du har jättesvårt att bestämma dig går det ju att tapetsera/måla hela väggarna och bo i huset ett tag och känna efter och bestämma vad du vill ha för bröstning senare.
 
Apropå bröstpanel så fick jag lära mig av svärmor hur högt bröstpanelen ska sitta.
I höjd med husfruns bröstvårta.

Detta är helt sant. Det var gammalt sätt i de socknarna.

Haha var tungen och springa ut i huset och mäta ;) Kör vi upp till fönsterbräda blir det i mushöjden på mig :p Kör vi som sambon vill ha det med lite högre bröstning så blir de typ i bröstvårte höjd på mig.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp