Husdrömmen som blev en mardröm

En bekant till mig som är medial och har massa andra färdigheter inom andevärlden sände positiv energi igår (han tycker så synd om oss med huset och allt). Måste säga att det var bland det sjukaste jag vart med om! :O Pirrade från fötterna och gick i varma vågor upp mot huvudet och sen pulserade och brusade det i hela skallen. Efteråt blev jag så trött så var tvungen att lägga mig direkt.

Förkylningen och bihåleinflammationen bet det inget på ;) Men känner mig inte lika nere och deppig som innan och känns inte riktigt som att jag ska bryta ihop på samma sätt som tidigare i veckan.
Mumbojumbo? Jag vet inte? Häftig upplevelse var det oavsett om det fungerar eller inte.

Fick ett positivt samtal idag. Mäklaren hörde av sig om vad han uppskattade huset skulle vara värt när det är klart. Håll i er!!!!! Han tror att det är värt det dubbla!!!!!!!!!!!!!!! Vilket betyder att det antagligen inte kommer vara några problem att låna mer pengar för att färdigställa huset! Men slutgiltigt besked har vi på tisdag efter mötet med banken.
 
En bekant till mig som är medial och har massa andra färdigheter inom andevärlden sände positiv energi igår (han tycker så synd om oss med huset och allt). Måste säga att det var bland det sjukaste jag vart med om! :O Pirrade från fötterna och gick i varma vågor upp mot huvudet och sen pulserade och brusade det i hela skallen. Efteråt blev jag så trött så var tvungen att lägga mig direkt.

Förkylningen och bihåleinflammationen bet det inget på ;) Men känner mig inte lika nere och deppig som innan och känns inte riktigt som att jag ska bryta ihop på samma sätt som tidigare i veckan.
Mumbojumbo? Jag vet inte? Häftig upplevelse var det oavsett om det fungerar eller inte.

Fick ett positivt samtal idag. Mäklaren hörde av sig om vad han uppskattade huset skulle vara värt när det är klart. Håll i er!!!!! Han tror att det är värt det dubbla!!!!!!!!!!!!!!! Vilket betyder att det antagligen inte kommer vara några problem att låna mer pengar för att färdigställa huset! Men slutgiltigt besked har vi på tisdag efter mötet med banken.
Hurra hurra hurra! :) Håller tummarna för er :)
 
Satt och räknade igår hur mycket det var kvar att göra på huset. Det här kommer bli så sjukt dyrt :( 1.2 mille räknade vi på att det är kvar att lägga ut på ett ungefär :(

Kommit in i en jobbig period igen. Känns tungt och vi är så sjukt trötta båda två. Min bihåleinflammation har inte gett med sig heller så blir väl att åka till läkaren om jag inte mår bra i slutet av veckan.
Börjar känna stressen också, om 4 veckor ska vi vara ute ur torpet. Känns rätt kört att vara klar med nedervåningen då :(

Fick ännu ett bakslag i Söndags. Vi rev taket i skafferiet och det läcker där så takstolarna är mögliga. Så blir att byta ut takstolarna i princip hela utbyggnaden (+tak då). Bävar för hur det ser ut ovanför innertaket som sitter ovanför takstolarna. Nästan ångest för att såga upp det :( Vem vet vad vi hittar där.

I eftermiddag är det möte med banken. Hoppas verkligen det kan gå vägen i alla fall!!
 
Men alltså, måste ni verkligen göra _allt_ direkt? Förstår så klart att ni vill ha huset fixat till inflytt och så, men vad har ni räknat med i de 1,2 miljonerna? Tänker att ni kanske kan göra grundjobbet nu, men spara de mindre detaljjobbet tills ni har hämtat er lite? Det känns onekligen som en övermänsklig uppgift att göra så mycket som ni har framför er på ett bräde. hade gärna skickat upp sambon som hjälp (han har alla bokstavsdiagnoser som finns typ och älskar att bygga)....
 
Men alltså, måste ni verkligen göra _allt_ direkt? Förstår så klart att ni vill ha huset fixat till inflytt och så, men vad har ni räknat med i de 1,2 miljonerna? Tänker att ni kanske kan göra grundjobbet nu, men spara de mindre detaljjobbet tills ni har hämtat er lite? Det känns onekligen som en övermänsklig uppgift att göra så mycket som ni har framför er på ett bräde. hade gärna skickat upp sambon som hjälp (han har alla bokstavsdiagnoser som finns typ och älskar att bygga)....

Gullig du är <3
Vi kanske får köra en buketräff sen så ni som följt tråden kan se huset irl när det är klart ;)

Allt är medräknat där, dock högt räknat för att inte få den bistra överraskningen att det drar iväg mer än vad vi tänkt.
Vi kommer göra klart det mesta nu. Nedervåningen innan inflyttt, sen när vi flyttat in fortsätter vi med övervåningen.
 
Gullig du är <3
Vi kanske får köra en buketräff sen så ni som följt tråden kan se huset irl när det är klart ;)

Allt är medräknat där, dock högt räknat för att inte få den bistra överraskningen att det drar iväg mer än vad vi tänkt.
Vi kommer göra klart det mesta nu. Nedervåningen innan inflyttt, sen när vi flyttat in fortsätter vi med övervåningen.
En buke-träff så att vi får se det fantastiska huset (tycker fortfarande att det ser fantastiskt ut även fast allt krånglar för er) låter väl jättebra när allt är färdigt.:)
Förstår er som sagt att ni vill ha allt i ordning samtidigt, men om ni verkligen inte orkar kanske fokus ska läggas på det viktigaste, och det andra kanske kan vänta ett par månader iallafall? Det ska ju helst finnas lite energi och glädje kvar också menar jag. Kan bara utgå från mig själv men jag blir dödstrött efter _en_ större renoveringsgrej, och ni har i princip rivit och byggt upp ett helt hus.
 
En buke-träff så att vi får se det fantastiska huset (tycker fortfarande att det ser fantastiskt ut även fast allt krånglar för er) låter väl jättebra när allt är färdigt.:)
Förstår er som sagt att ni vill ha allt i ordning samtidigt, men om ni verkligen inte orkar kanske fokus ska läggas på det viktigaste, och det andra kanske kan vänta ett par månader iallafall? Det ska ju helst finnas lite energi och glädje kvar också menar jag. Kan bara utgå från mig själv men jag blir dödstrött efter _en_ större renoveringsgrej, och ni har i princip rivit och byggt upp ett helt hus.

Om man tar ett längre break känns det som att man aldrig kommer att komma igång igen. Vi kör på med det mest akuta på övervåningen (Golv, väggar osv). Sen får vi ta småfix vartefter, dvs kanske paus 2 kvällar i veckan när vi jobbar, men att vi i övrig kör på nog på som vanligt.
Jag vill bara bli klar med skiten så man slipper renovera. Så man kan påbörja trädgården istället ;)

Som mäklaren sa när han var ut, "Ta det lugnt, allt måste inte göras på en gång"... Jag fungerar inte riktigt så, jag vill få det helt klart så kan man andas ut sen.
 
biteme_bigarmhug.gif
 
Det gick bra hos banken! Han pratade om fler olika alternativ och det som passade oss bäst var kontokredit. Då plockar vi bara ut det vi verkligen behöver och bara betalar ränta på den delen istället för att belånas oss på säg 1.2 mille och betala ränta på hela.

Dock vill vi hålla ner kostnaderna så mycket som det går. Inte kul att ha allt för högt lån. Jag vill kunna amortera av ganska mycket varje månad för att minska skulden.
 
Har följt er i smyg! Är imponerad att ni orkar!
Tyvärr bor jag nog lite långt bort annars hade jag gärna kommit på buketräff redan nu och hjälp er en dag med bygget, tänk vad fort det hade kunnat gå med en flock bukefolk som medhjälpare :)

En bukebyggar träff kanske inte hade vart helt fel ;)
Det flesta här är ju hästfolk och då är man van att ta i :) Tror min hästbakgrund har hjälpt mig mycket i det här. Man är inte rädd att ta i, skita ner sig, fortsätta fast man gjort illa sig, envisheten och målmedvetenheten.
 
Satt och räknade igår hur mycket det var kvar att göra på huset. Det här kommer bli så sjukt dyrt :( 1.2 mille räknade vi på att det är kvar att lägga ut på ett ungefär :(

Hur mycket beräknar ni att lägga ut totalt på huset?

Har läst igenom tråden och förstår att ni blir modfällda.
Vi är i samma renoverings-situation men med den viktiga skillnaden att vi visste att vi köpte ett ruckel med stort renoveringsbehov. Måste vara förskräckligt att upptäcka det ovetande i efterhand. Vi räknar att lägga ut totalt 2,5miljoner inkl inköpspris innan huset och garaget är klart, då gör vi det mesta själv då sambon är kunnig.
 
Hittade en otrevlig övertaskning till igår. Växten parkslide växer precis bredvid huset. En växt som är i princip omöjlig att döda och den sprider sig fort.
Blir projekt ta död på den nu då :/ Det mesta kommer grävas upp när vi dränerar om, men rädd för att rotsystemet har spridit sig på en större del av tomten :/
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 130
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 374
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp