Husdrömmen som blev en mardröm

Nu finns det bilder fram tills idag på instagram. Heter jempalindell där för er som inte följer redan.

Blev ut en sväng efter jobbet idag. Rev ner lite masonit från väggarna på ena delen i hallen.
Litar inte riktigt på min skadade fot när det gäller balansen när jag klättrar så gick inte alls lika fort att riva som vanligt :(
 
Finns det inget sätt för oss som inte har instagram att se bilderna?? Är jätte nyfiken ju!:D

Samma här. Supernyfiken!

Ni får skaffa instagram bara för att följa mig ;)
Bilderna jag har lagt ut på insta kommer inte att synas för dem som inte är inloggade där i alla fall :( Har ett privat konto och kommer fortsätta hade det då jag inte vill att säljarna ska hitta oss
 
Usch va jag känner mig som en dålig föräldrar. Vi har verkligen inte gett barnen den uppmärksamheten dem förtjänar det senaste halvåret. Det är riktigt illa när de hellre vill vara på dagis än att umgås med oss :(
Vi har knappt hunnit ha en heldag tillsammans där dem fått full fokus under hela tiden vi renoverat. Hatar den här stressen som tvingar oss att renovera varje ledig sekund.
Om jag får ledigt från jobbet vid kristihimmelfärd så ska familjen packa ihop och åka till Öland och bara umgås!
 
Jag är för nojig att tvätta på natten eller när jag inte är hemma, rädd för att nåt går sönder på maskinen och huset brinner ner :nailbiting::o
Annars hade det vart perfekt att tvätta nattetid och hänga på morgonen och sen köra igång en ny maskin som man hänger när man kommer hem från jobbet.

Jag brukar undvika att tvätta när jag är borta men har inga betänkligheter mot att nattvätta. Sätt en brandvarnare där så vaknar du om det mot förmodan skulle börja brinna. Nattvättar du har du 7 maskiner tvätt på en vecka (+ de du kan köra på kvällen och på helgen), mer än så lär du inte behöva.
 
Jag brukar undvika att tvätta när jag är borta men har inga betänkligheter mot att nattvätta. Sätt en brandvarnare där så vaknar du om det mot förmodan skulle börja brinna. Nattvättar du har du 7 maskiner tvätt på en vecka (+ de du kan köra på kvällen och på helgen), mer än så lär du inte behöva.

Har tänkt om lite med tvättstugan. Kommer nog att skippa torktumlare helt. Tumlar i princip bara sängkläder och strumpor så känns inte ekonomiskt rätt att köpa det. Nu har jag ändå möjligheten att hänga sängkläder ute på sommaren (om inte pollensäsongen blir allt för hård) + att vi har plats på övervåningen i ena delen av badrummet att ställa upp 3st hängställningar.
Så det blir nog 2 tvättmaskiner och 1 torkskåp istället :)

Känner mig fortfarande tveksam till att tvätta på nätterna (nojjig jag vet). Tvättstugan ligger på nedervåningen och vi sover uppe. Trots brandvarnare så skulle jag nog inte kunna slappna av när jag sover då.
Enda gången maskinen har gått på natten är när barnen vart magsjuka, men då sover jag inget i alla fall.
 
Har tänkt om lite med tvättstugan. Kommer nog att skippa torktumlare helt. Tumlar i princip bara sängkläder och strumpor så känns inte ekonomiskt rätt att köpa det. Nu har jag ändå möjligheten att hänga sängkläder ute på sommaren (om inte pollensäsongen blir allt för hård) + att vi har plats på övervåningen i ena delen av badrummet att ställa upp 3st hängställningar.
Så det blir nog 2 tvättmaskiner och 1 torkskåp istället :)

Känner mig fortfarande tveksam till att tvätta på nätterna (nojjig jag vet). Tvättstugan ligger på nedervåningen och vi sover uppe. Trots brandvarnare så skulle jag nog inte kunna slappna av när jag sover då.
Enda gången maskinen har gått på natten är när barnen vart magsjuka, men då sover jag inget i alla fall.

De flesta maskiner går ju att ställa en timer på så att man kan lägga in kläderna på kvällen /morgonen och så startar maskinen först en-två timmar innan man går upp/kommer hem. Hade det känts tryggare att göra så?
 
De flesta maskiner går ju att ställa en timer på så att man kan lägga in kläderna på kvällen /morgonen och så startar maskinen först en-två timmar innan man går upp/kommer hem. Hade det känts tryggare att göra så?

Det skulle helt klart kännas tryggare att göra så på natten. På morgonen sover jag inte lika hårt i alla fall.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Har tänkt om lite med tvättstugan. Kommer nog att skippa torktumlare helt. Tumlar i princip bara sängkläder och strumpor så känns inte ekonomiskt rätt att köpa det. Nu har jag ändå möjligheten att hänga sängkläder ute på sommaren (om inte pollensäsongen blir allt för hård) + att vi har plats på övervåningen i ena delen av badrummet att ställa upp 3st hängställningar.
Så det blir nog 2 tvättmaskiner och 1 torkskåp istället :)

Känner mig fortfarande tveksam till att tvätta på nätterna (nojjig jag vet). Tvättstugan ligger på nedervåningen och vi sover uppe. Trots brandvarnare så skulle jag nog inte kunna slappna av när jag sover då.
Enda gången maskinen har gått på natten är när barnen vart magsjuka, men då sover jag inget i alla fall.

Du känner ju bäst själv hur du vill göra, ert hem ska ju passa er!
Efter att vi köpte torktumlare ( jag är uppväxt med att hängtorka) kändes det som att jag hittat hem. Tids-och arbetsbesparande då vi renoverar så mycket ändå. Jag har aldrig saknat torkskåp eftersom vi har skotork men jag har förstått att den drar mkt el och tar plats. Jag hade alla gånger hellre satsat på en tvättmaskin och en tumlare + skotork
 
På tisdag blir det möte med snickarna och genomgång om vad som ska göras och när.
Sen försöka få en ungefärlig offert på kostnaden.
Pengarna drar iväg fort och vi får se hur mycket mer vi kan ta hjälp av dem. Vissa saker vi hade tänkt leja ut lär vi nog göra själva. Det är så mycket de ska göra ändå, så får tänka om där och ge ut de bitarna som är mest tidskrävande för oss.
Vi får hyra torpet en månad till som det ser ut nu. Då har vi iallafall boende maj ut :) Så det känns skönt
 
Hjälp mig med argument för att få behålla trägolvet i allrummet på övervåningen!!! Sambon vill riva bort det för att sätta vattenburen golvvärme där också.
Visserligen är 1 m × 3 m av ena delen av allrummetss trägolv uppsågat pga hussvampen. Hur kan man laga/lappa ihop det?

Och hur får man enklast ner tretex skivor från taket? Skiten släpper bara i 5cm bitar.
Sambon ska ta ner taket i hallen och hans tanke var att göra det från allrummet genom att ta bort trägolvet, tömma spån och sen såga ner pärlspont och tretex från det hållet.

Jag vill ha golvet kvar!!
 
Hjälp mig med argument för att få behålla trägolvet i allrummet på övervåningen!!! Sambon vill riva bort det för att sätta vattenburen golvvärme där också.
Visserligen är 1 m × 3 m av ena delen av allrummetss trägolv uppsågat pga hussvampen. Hur kan man laga/lappa ihop det?

Och hur får man enklast ner tretex skivor från taket? Skiten släpper bara i 5cm bitar.
Sambon ska ta ner taket i hallen och hans tanke var att göra det från allrummet genom att ta bort trägolvet, tömma spån och sen såga ner pärlspont och tretex från det hållet.

Jag vill ha golvet kvar!!

Varför inte ta upp det och sedan lägga tillbaka det? Så har vi gjort på alla rum där vi lagt in golvvärme. Bra att kunna slå ihop golvet igen och lättare flr er att kunna reparera skadan
 
Hjälp mig med argument för att få behålla trägolvet i allrummet på övervåningen!!! Sambon vill riva bort det för att sätta vattenburen golvvärme där också.
Visserligen är 1 m × 3 m av ena delen av allrummetss trägolv uppsågat pga hussvampen. Hur kan man laga/lappa ihop det?

Och hur får man enklast ner tretex skivor från taket? Skiten släpper bara i 5cm bitar.
Sambon ska ta ner taket i hallen och hans tanke var att göra det från allrummet genom att ta bort trägolvet, tömma spån och sen såga ner pärlspont och tretex från det hållet.

Jag vill ha golvet kvar!!

Måste du ha kvar det gamla golvet?
Jag såg bilderna på instagram och det är jäkligt snyggt, så jag förstår dig. Men det går ju att lägga in ett nytt trägolv istället för klick?
Pappa la ett nytt furugolv nyligen och betsade det vitt. Det blev jättefint, och man får ju den där äkta träkänslan under fötterna. Det syns ju dock att det är nytt, men jag tycker att det ser modernt och fräscht ut.
 
Har gett med mig nu angående golvet. Lyckades övertala att lägga in plankgolv på hela övervåningen i alla fall.
Började rycka upp lite spik ut trägolvet och det blev tyvärr för stora hål för att kunna få det snyggt så känns som att det inte är någon idee att behålla det då.

Yngsta dottern verkar ha åkt på magsjuka nu så blir nog inget mer jobb för mig i huset idag om vi inte byter av ikväll.

Sambon håller på att bryta upp golvet i hela allrummet och tömmer på spån.
Jag hann rycka ner tretex skivorna i halltaket innan dottern blev dålig i alla fall.
 
Tänker samma, då kan man ju få det bästa av bägge, golvvärme plus snyggt trägolv. :)

Sambon verkar vara mer inne på att sätta vattenelement på övervåningen istället. Blir billigare än att lägga spånskivor till golvvärmen. Sen stiger värmen så kommer inte behöva dra på lika mycket värme uppe.

Att han ville ta upp golvet är för att elen ska dras där också. Sen kommer vi dra upp vattenledning till vattenelementen också.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 130
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 371
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp