Vi har fäst den i takfoten (liten märla och s-krok i linan) och sedan till en knut på skjul respektive plank till altanen. Som ett < alltså.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det inget sätt för oss som inte har instagram att se bilderna?? Är jätte nyfiken ju!
Samma här. Supernyfiken!
Jag är för nojig att tvätta på natten eller när jag inte är hemma, rädd för att nåt går sönder på maskinen och huset brinner ner
Annars hade det vart perfekt att tvätta nattetid och hänga på morgonen och sen köra igång en ny maskin som man hänger när man kommer hem från jobbet.
Jag brukar undvika att tvätta när jag är borta men har inga betänkligheter mot att nattvätta. Sätt en brandvarnare där så vaknar du om det mot förmodan skulle börja brinna. Nattvättar du har du 7 maskiner tvätt på en vecka (+ de du kan köra på kvällen och på helgen), mer än så lär du inte behöva.
Har tänkt om lite med tvättstugan. Kommer nog att skippa torktumlare helt. Tumlar i princip bara sängkläder och strumpor så känns inte ekonomiskt rätt att köpa det. Nu har jag ändå möjligheten att hänga sängkläder ute på sommaren (om inte pollensäsongen blir allt för hård) + att vi har plats på övervåningen i ena delen av badrummet att ställa upp 3st hängställningar.
Så det blir nog 2 tvättmaskiner och 1 torkskåp istället
Känner mig fortfarande tveksam till att tvätta på nätterna (nojjig jag vet). Tvättstugan ligger på nedervåningen och vi sover uppe. Trots brandvarnare så skulle jag nog inte kunna slappna av när jag sover då.
Enda gången maskinen har gått på natten är när barnen vart magsjuka, men då sover jag inget i alla fall.
De flesta maskiner går ju att ställa en timer på så att man kan lägga in kläderna på kvällen /morgonen och så startar maskinen först en-två timmar innan man går upp/kommer hem. Hade det känts tryggare att göra så?
Se där charmen att ha allt i ett annat hus källare. Där är allt dessutom gipsat för det är pannrum.Det skulle helt klart kännas tryggare att göra så på natten. På morgonen sover jag inte lika hårt i alla fall.
Har tänkt om lite med tvättstugan. Kommer nog att skippa torktumlare helt. Tumlar i princip bara sängkläder och strumpor så känns inte ekonomiskt rätt att köpa det. Nu har jag ändå möjligheten att hänga sängkläder ute på sommaren (om inte pollensäsongen blir allt för hård) + att vi har plats på övervåningen i ena delen av badrummet att ställa upp 3st hängställningar.
Så det blir nog 2 tvättmaskiner och 1 torkskåp istället
Känner mig fortfarande tveksam till att tvätta på nätterna (nojjig jag vet). Tvättstugan ligger på nedervåningen och vi sover uppe. Trots brandvarnare så skulle jag nog inte kunna slappna av när jag sover då.
Enda gången maskinen har gått på natten är när barnen vart magsjuka, men då sover jag inget i alla fall.
Hjälp mig med argument för att få behålla trägolvet i allrummet på övervåningen!!! Sambon vill riva bort det för att sätta vattenburen golvvärme där också.
Visserligen är 1 m × 3 m av ena delen av allrummetss trägolv uppsågat pga hussvampen. Hur kan man laga/lappa ihop det?
Och hur får man enklast ner tretex skivor från taket? Skiten släpper bara i 5cm bitar.
Sambon ska ta ner taket i hallen och hans tanke var att göra det från allrummet genom att ta bort trägolvet, tömma spån och sen såga ner pärlspont och tretex från det hållet.
Jag vill ha golvet kvar!!
Hjälp mig med argument för att få behålla trägolvet i allrummet på övervåningen!!! Sambon vill riva bort det för att sätta vattenburen golvvärme där också.
Visserligen är 1 m × 3 m av ena delen av allrummetss trägolv uppsågat pga hussvampen. Hur kan man laga/lappa ihop det?
Och hur får man enklast ner tretex skivor från taket? Skiten släpper bara i 5cm bitar.
Sambon ska ta ner taket i hallen och hans tanke var att göra det från allrummet genom att ta bort trägolvet, tömma spån och sen såga ner pärlspont och tretex från det hållet.
Jag vill ha golvet kvar!!
Tänker samma, då kan man ju få det bästa av bägge, golvvärme plus snyggt trägolv.Varför inte ta upp det och sedan lägga tillbaka det? Så har vi gjort på alla rum där vi lagt in golvvärme. Bra att kunna slå ihop golvet igen och lättare flr er att kunna reparera skadan
Tänker samma, då kan man ju få det bästa av bägge, golvvärme plus snyggt trägolv.