Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett halvår förra året. Aldrig haft så höga elräkningar, vare sig före eller efter. Jag hänger den mesta tvätten, ute. Duntäcke o kuddar hann i princip börja mögla om maskinen skulle torka dem. Svåråtkomligt o svårrensat filter = ingen bra kombo när man har långhårig hund. När filtret var fullt gick maskinen i baklås, dvs man kunde inte öppna luckan o ta ut tvätten.Har du haft sån maskin? Var det längesen?
Vi hade en tekniker här idag som kollade över tvättmaskinen i torpet vi hyr som inte fungerar som den ska (frustrerande!!!) och han hade inget negativt att säga om de nyare kombo maskinerna.
Tvätteffekten var exakt lika bra som en vanlig. Torkeffekten något sämre än vanlog torktumlare, men jag toektumlar endast sängkläder och underkläder.
Varför blir den dyrare i drift än vanlig tvättmaskin om man endast skulle köra tvättprogrammet? Tanken är inte att jag ska torka all tvätt, vanliga kläder kommer jag fortsätta att hängtorka
Ett halvår förra året. Aldrig haft så höga elräkningar, vare sig före eller efter. Jag hänger den mesta tvätten, ute. Duntäcke o kuddar hann i princip börja mögla om maskinen skulle torka dem. Svåråtkomligt o svårrensat filter = ingen bra kombo när man har långhårig hund. När filtret var fullt gick maskinen i baklås, dvs man kunde inte öppna luckan o ta ut tvätten.
Har för det att det var Cylinda.Vilket märke var det på den maskinen? Låter inte nå bra att den är så dyr i drift
Sitter och planerar tvättstugan nu. Vad ska man välja för märke på tvättmaskin?!?!?! Vill ha en som håller bra och gärna tar 7-8 kilo.
Lyckades inte övertala sambon att ha två tvättmaskiner + torktumlare (outstanding för sängkläder) + torkskåp (toppen till ungarnas blöta overaller och skor).
Så kommer bli en vanlig tvättmaskin och en kombinerad tvätt/tork och sen ett torkskåp.
Till det kombinerade tycker jag Cylindas verkade bäst. Men vad ska man välja för vanlig tvättmaskin?!
Var en lite överdriven kommentar och inte något jag själv gör (men vet klasskompisar som gjorde i tonåren)Självklart ska man inte kasta rena kläder i tvätten och de kommer jag lära barnen.
Jämförelsen tjejer/killar utgick jag helt från min egen uppväxt. Jag och syrran som red och spelade innebandy i dubbla lag hade innebandyträningar 1-2 ggr om dagen + ridning på det. Plus att familjerna inom laget tvättade matchkläder för hela laget efter varje match som gick på rullande schema.
Brorsan var lugnare av sig och mer intresserad av dataspel än att idrotta så genererade inte alls lika mycket tvätt.
Var inte meningen att trampa någon på tårna.
Vi har två småtjejer hemma som är riktiga skitgrisar. Älskar att vara ute och inte rädda att smutsa ner sig och inte kan jag neka mina barn att hoppa runt i vattenpölarna och leka sina lekar i leran som är på tomten nu. Självklarr har jag regnkläder på, men minstingen är proffs på att lyckas ha halva sandlådan innanför kläderna eller lyckas få vattenpölen att rinna in i kläderna.
Känns som jag inte gör annat än att tvätta om dagarna. Iom att vi jobbar långa dagar båda två så hinner jag inte köra mer än en maskin om dagen (vill inte köra under natten, så måste hinna bli klar innan sängdags med tvätt och hängning).
För mig skulle det kännas lyxigt och befriande att ha två maskiner och kanske kunna slippa tvätta och hänga tvätt en dag i veckan för att ägna den tiden till barnen istället.
Tillägg: Barnen är ute större delen av dagis också = mer smutstvätt.
Nu framåt våren kan de vara ute hela dagen och få både mellis och lunch ute
Usch, vilken soppa ni har hamnat i!
Är uppriktigt förvånad att ni orkat stå ut så länge och håller tummarna att allt kommer att bli bättre snart.
Skickar ett stort gäng styrkekramar!
Du trampade inte mig på tårna?
Det du beskriver är helt normal nedsmutsning. Varför skulle någon neka barn att vara barn? Att man tvättar lagets kläder är inte heller något konstigt utan det är så det brukar vara. Mer än en maskin/dag lär inte heller behövas om du inte köper en pytteliten maskin. Men visst, du köper självklart hur många maskiner du vill men för mig hade det känts som en väldigt onödig kostnad.
Hur lång tid tar det för dig att sätta igång och sedan hänga en maskin? Det gör man ju på fem minuter och barnen kan utan problem vara med. Lär alla i familjen att lägga rätt plagg i rätt tvättkorg direkt så slipper någon stå och sortera och ödsla tid på det och det är bara att slänga in tvätten i maskinen när korgen är full.
Jag hoppas ni har lite koll på hur många timmar han varit hos er så att han inte saltar räkningen bara för att han är sur. Dessutom så har ni rätt att få en specificerad räkning, dvs varenda liten rörbit, skruv etc han använt ska specas lika väl som timmar per dag.Blir spännande att se hur mycket den fakturan kommer att ligga på då vi inte fått någon specificerad offert av honom...