Husdrömmen som blev en mardröm

Sambon verkar vara mer inne på att sätta vattenelement på övervåningen istället. Blir billigare än att lägga spånskivor till golvvärmen. Sen stiger värmen så kommer inte behöva dra på lika mycket värme uppe.

Att han ville ta upp golvet är för att elen ska dras där också. Sen kommer vi dra upp vattenledning till vattenelementen också.
Jaha, det var ovanvåning, ja då kan jag hålla med om att golvvärme känns lite overkill om man ändå har annan värmekälla. :p
 
Tror envisheten har vunnit över smartheten :( Foten mår inte bra för tillfället. Känns som att jag borde hoppa på kryckor igen (suck!!).

Kanske tur i oturen att båda barnen är febriga och dåliga nu. Har jag inget annat val än att hålla mig lugn.
 
Sambon verkar vara mer inne på att sätta vattenelement på övervåningen istället. Blir billigare än att lägga spånskivor till golvvärmen. Sen stiger värmen så kommer inte behöva dra på lika mycket värme uppe.

Att han ville ta upp golvet är för att elen ska dras där också. Sen kommer vi dra upp vattenledning till vattenelementen också.
man behöver inte använda färdigspårade spånskivor för golvvärmen utan man kan lägger golvvärmeplåtat på glespanel. Mkt billigare
 
Sjukstuga deluxe här. Alla i familjen har åkt på feber och ont i halsen :(
Idag blir det paus helt från jobb på huset. Imorgon har vi möte med snickarna och ska gå igenom kommande jobb.

Så sjukt mycket att hålla reda på nu och så otroligt många beslut som ska tas på så kort tid.
Sen lär vi boka möte med banken snart för att ha råd att färdigställa huset. Usch, nervös. Får vi ett nej där är allt tok kört :(
 
Ja äntligen går de åt rätt håll med huset :) Dock inte åt rätt håll med foten :( Den blir bara sämre hela tiden nu och det värker till och med när jag sover :/ Vill verkligen inte börja hoppa kryckor igen för känner mig så begränsad då.

Mötet med snickarna blev framskjutet tills i torsdags så ska ringa banken på måndag. Ni får hålla tummarna!
Mötet med snickarna gick för övrigt bra :) Har delat upp vad de ska göra och vad vi ska göra. Snickarna har ungefär 2 månader jobb kvar. Om ca 5v är nedervåningen klar, de är ju helt sjukt! Vi kanske äntligen kan få flytta in snart i vårt hus vi köpte i oktober förra året
 
Tror den berömda väggen är påväg mot mig i full fart :(
Helt matt, orkeslös, spänningshuvudvärk och jag kan inte slappna av i käkarna. Har fått svårt att sova igen, är så mycket uppe i varv att kroppen inte kan slappna av.

Ena fröken på dagis frågade hur jag mådde när jag lämnade barnen idag. Slutade med att jag grät, sa att jag inte orka prata och drog hem fortare än kvickt. Kommer skämmas när jag hämtar idag :(

Åkte hem från jobbet igår. Mådde skitdåligt och var svimfärdig och ipren bet inte på huvudvärken.
Är hemma från jobbet idag också. Att en liten skitförkylning knäcker mig såhär mycket. Fått sånt lock för ena örat så hör ingenting på den sidan. Vart så sen inatt, skapligt drygt!

Fan att kroppen inte ska orka som jag vill. Skulle vara skit om man snubblar på mållinjen. Det är ju så kort tid kvar nu!!!! Vill ha tillbaka energin och kunna ösa på i sluttampen på huset

Ber om ursäkt för klagoinlägg...
 
Tror den berömda väggen är påväg mot mig i full fart :(
Helt matt, orkeslös, spänningshuvudvärk och jag kan inte slappna av i käkarna. Har fått svårt att sova igen, är så mycket uppe i varv att kroppen inte kan slappna av.

Ena fröken på dagis frågade hur jag mådde när jag lämnade barnen idag. Slutade med att jag grät, sa att jag inte orka prata och drog hem fortare än kvickt. Kommer skämmas när jag hämtar idag :(

Åkte hem från jobbet igår. Mådde skitdåligt och var svimfärdig och ipren bet inte på huvudvärken.
Är hemma från jobbet idag också. Att en liten skitförkylning knäcker mig såhär mycket. Fått sånt lock för ena örat så hör ingenting på den sidan. Vart så sen inatt, skapligt drygt!

Fan att kroppen inte ska orka som jag vill. Skulle vara skit om man snubblar på mållinjen. Det är ju så kort tid kvar nu!!!! Vill ha tillbaka energin och kunna ösa på i sluttampen på huset

Ber om ursäkt för klagoinlägg...
Tror den berömda väggen är påväg mot mig i full fart :(
Helt matt, orkeslös, spänningshuvudvärk och jag kan inte slappna av i käkarna. Har fått svårt att sova igen, är så mycket uppe i varv att kroppen inte kan slappna av.

Ena fröken på dagis frågade hur jag mådde när jag lämnade barnen idag. Slutade med att jag grät, sa att jag inte orka prata och drog hem fortare än kvickt. Kommer skämmas när jag hämtar idag :(

Åkte hem från jobbet igår. Mådde skitdåligt och var svimfärdig och ipren bet inte på huvudvärken.
Är hemma från jobbet idag också. Att en liten skitförkylning knäcker mig såhär mycket. Fått sånt lock för ena örat så hör ingenting på den sidan. Vart så sen inatt, skapligt drygt!

Fan att kroppen inte ska orka som jag vill. Skulle vara skit om man snubblar på mållinjen. Det är ju så kort tid kvar nu!!!! Vill ha tillbaka energin och kunna ösa på i sluttampen på huset

Ber om ursäkt för klagoinlägg...
Klaga på du! Bryt ihop, ventilera, analysera och på det igen när du känner att du orkar! Ni är fantastiska!!
 
Tror jag har åkt på bihåleinflammation :(
Känns som hela ansiktet ska gå sönder. Värker i överkäken så det gör ont i tänderna, trycker bakom ögonen och locket för örat gör ont. Alvdeon hjälper inte alls, nässpray hade jag bara för barn och det gav ingen effekt.

Lättar inte trycket i ansiktet tills imorgon lär ja väl ta mig till läkaren. Jag som aldrig brukar bli såhär sjuk :(
 
Tror jag har åkt på bihåleinflammation :(
Känns som hela ansiktet ska gå sönder. Värker i överkäken så det gör ont i tänderna, trycker bakom ögonen och locket för örat gör ont. Alvdeon hjälper inte alls, nässpray hade jag bara för barn och det gav ingen effekt.

Lättar inte trycket i ansiktet tills imorgon lär ja väl ta mig till läkaren. Jag som aldrig brukar bli såhär sjuk :(
*klappar om*
 
Tror jag har åkt på bihåleinflammation :(
Känns som hela ansiktet ska gå sönder. Värker i överkäken så det gör ont i tänderna, trycker bakom ögonen och locket för örat gör ont. Alvdeon hjälper inte alls, nässpray hade jag bara för barn och det gav ingen effekt.

Lättar inte trycket i ansiktet tills imorgon lär ja väl ta mig till läkaren. Jag som aldrig brukar bli såhär sjuk :(
Stackare! För egen del tycker jag att bihåleinflammation är överjävligt, känner mig minst sagt dödssjuk så jag lider verkligen med dig.
*krya på dig*!
 
Känns lite bättre idag i alla fall med bihåleinflammationen. Har inhandlat mer ipren och även Nasonex så trycket i ansiktet har släppt lite.

Imorse hade vi möte först med mäklaren och sen HappyHomes. Vi tog ut samma mäklare som vi köpte huset av, har haft kontakt med honom under hela perioden så han är insatt i vilka problem vi fått med huset. Tror han har skaplig ångest över att han sålde de huset :P Vi kommer att få både denna värdering och slutvärderingen gratis, så slipper i alla fall betala den kostnaden.

Han ska räkna på vad han tror huset är värt efter alla renoveringar är klara. Vi är helt beroende av att få en bra värdering för att kunna få låna mer pengar i huvudtaget.
Han trodde att huset skulle bli hur bra som helst när det blir klart och han tyckte vi tänkte helt rätt med att behålla den lantliga stilen och hur vi har öppnat upp i huset men ändå behållt dess charm.
Han sa att han skulle lösa det här åt oss, så vi får verkligen hålla tummarna att det blir så!!

Happyhomes ska hjälpa oss att färgsätta och välja tapeter. Fått tips och råd vilken ledd vi ska lägga golvet, tips på hur vi ska bryta färgen på panelerna som ska målas och det har fått en blick på hur huset ser ut i helhet så ska ge oss förslag på tapeter.

I hallen kommer vi köra liggande pärlspont i någon grön nyans (de ska bryta några exempel så får vi provburkar och kan testmåla). I ena delen av hallen blir det liggande pärlspont från golv till tak. På delen mot vardagsrummet kommer vi nog köra liggande pärlspont som bröstpanel och sen tapet på överdelen. Har aldrig sett liggande bröstpanel förr, men det var snickaren som kom med den idén.
I hallen kommer det bli klinker innanför dörren och Happyhomes ska plocka ut lite exempel som passar med golvet vi valt.
De kom också med en idé att platsbygga en bänk/soffa under fönsterna i hallen i vinkeln där och ha förvaring under.

Kök/matsal och vardagsrum blir det också liggande pärlspont troligtvis som bröstpanel, dock vitmålad.
Snickaren hade en idé om att samma panel ska följa sittbänken upp under fönstret i köket och sen upp ovanför bänkskivan i köket istället för att ha kakel där. Vi kommer att ha spisen på en köksö så behöver inte bekymra oss om stekos på väggen. Ovanför diskbänken kommer det sättas glasskiva för att skydda panelen.

Spismuren i köket kommer att behållas framme och lagas och putsas upp. Det håller sambon på med för fullt nu. (Han fick en rolig kommentar på facebook, en som frågar vart vi lär oss allting någonstans. Varken sambon eller jag har speciellt mycket erfarenhet utan har lärt oss vartefter vi vart tvungna att göra saker i huset.)

Tjejerna som var ut från Happyhomes är sjukt duktiga och har verkligen ögon för hur man ska göra. Ger inspiration och idéer på saker som man inte haft en tanke på.
 
biteme_bigarmhug.gif
 
Älskar pärlspont!
Men tycker att det är lite trist med det helt vita alla kör på väggarna nu. Därför jag kände att vi ville bryta av med någon annan färg på pärlsponten på något ställe. Och vad passar inte bättre än grön när vi har hittat 50 nyanser av grön när vi rev?!?

I allrummet uppe kommer vi behålla slät sponten. Dock tyckte Happyhomes att vi skulle välja en lite annan nyans än var det var nu. Nu är det vitt med ganska mycket gul i. De rekommenderade att ha en vit/grå nyans istället och sen ha "standardfärgen" på tak/lister/foder.
Sen i trappen (som ni som följer på instagram har sett) så blir det ungefär som nu liggande grön pärlspont på nedre del och över en stående vit slätspont med grå brytning. Mellan dessa kommer en 5cm slät list sättas för att dela av väggen på ett snyggt sätt.

Vad tror ni om bröstpanel med liggande pärlspont kök/matsal/vardagarum? Har ni sett liggande bröstpanel någon gång? Har försökt googla men har inte hittat något
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 130
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 374
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp