Husdrömmen som blev en mardröm

hahah vilka diskussioner ;) Behövs lite humor i all stress som är nu.

Förstår inte hur vi ska få ihop allt till den sista maj. Det dryga är att vi inte kommer ha något vatten första dagarna i Juni heller, känns ju sådär med två barn....
 
hahah vilka diskussioner ;) Behövs lite humor i all stress som är nu.

Förstår inte hur vi ska få ihop allt till den sista maj. Det dryga är att vi inte kommer ha något vatten första dagarna i Juni heller, känns ju sådär med två barn....
Ni har ingen bekant som har husvagn eller så? Inget toppensätt kanske, men det finns ju faktiskt folk som frivilligt bor flera veckor i sträck i dessa lådorna :p Så det hade kanske funkat ett tag?
Vatten kan säkert få köpa av grannen eller något.
 
Ni har ingen bekant som har husvagn eller så? Inget toppensätt kanske, men det finns ju faktiskt folk som frivilligt bor flera veckor i sträck i dessa lådorna :p Så det hade kanske funkat ett tag?
Vatten kan säkert få köpa av grannen eller något.

Tyvärr så har vi ju inte de :/ Och känns dumt att köpa en också, är ingen husvagnsmänniska i huvudtaget :p
 
Hyr en och ställ upp den vid huset. Lätt värt att vara nära och på plats.

Vi ska se om vi eventuellt kan få någon extra dag i torpet vi hyr nu. Har inte sett att det kommit ut på hemnet än i alla fall. Vore enklast det så slipper barnen flytta en extra gång. Äldsta dottern är väldigt känslig för nya miljöer och hon har precis börjat känna sig någorlunda trygg i torpet.

Barnen har fått börja följa med in allt mer i huset för att dem ska känna sig hemma där. Yngsta tycker dock att det är lite läskigt så vill gärna gå ut därifrån snabbt :p
 
STRESS STRESS STRESS!!

Att det aldrig kan flyta på smärtfritt någon gång :( Vi hade tänkt vara lediga från jobbet en vecka för att ösa på med renoveringen men sambon blev nekad till ledighet på sitt jobb.
Hans kollega som han har ett stort projekt tillsammans med har gått in i väggen. Nu blir sambon ensam ansvarig för projektet och ska lära upp en konsult som ska hjälpa honom.
Vilket innebär att han absolut inte kan vara ledig och att han även måste resa utomlands.

Kan nog ärligt säga att jag är rätt nära att gå in i väggen nu. Minnet sviker, jag tappar ord och det känns mest som att jag lullar runt i bomull. Var påväg att åka åt helt fel håll när jag skulle hämta barnen hos mina föräldrar som barnvaktade. Blir nästan rädd för mig själv hur virrig jag är.

Samtidigt lär jag kämpa på med huset. Jag har det ändå rätt lungt på jobbet för tillfället. Kan knappt tänka mig hur det är för sambon som har sjukt stressigt både hemma och på jobbet.
Det är inte ens två hela veckor kvar på hyreskontraktet på torpet och i mina ögon är det totalt omöjligt att hinna klart med huset, byggstäda huset, packa ihop torpet, flytta in i huset och flyttstäda torpet.

GE MIG STYRKA!
 
STRESS STRESS STRESS!!

Att det aldrig kan flyta på smärtfritt någon gång :( Vi hade tänkt vara lediga från jobbet en vecka för att ösa på med renoveringen men sambon blev nekad till ledighet på sitt jobb.
Hans kollega som han har ett stort projekt tillsammans med har gått in i väggen. Nu blir sambon ensam ansvarig för projektet och ska lära upp en konsult som ska hjälpa honom.
Vilket innebär att han absolut inte kan vara ledig och att han även måste resa utomlands.

Kan nog ärligt säga att jag är rätt nära att gå in i väggen nu. Minnet sviker, jag tappar ord och det känns mest som att jag lullar runt i bomull. Var påväg att åka åt helt fel håll när jag skulle hämta barnen hos mina föräldrar som barnvaktade. Blir nästan rädd för mig själv hur virrig jag är.

Samtidigt lär jag kämpa på med huset. Jag har det ändå rätt lungt på jobbet för tillfället. Kan knappt tänka mig hur det är för sambon som har sjukt stressigt både hemma och på jobbet.
Det är inte ens två hela veckor kvar på hyreskontraktet på torpet och i mina ögon är det totalt omöjligt att hinna klart med huset, byggstäda huset, packa ihop torpet, flytta in i huset och flyttstäda torpet.

GE MIG STYRKA!

Det fanns ingen som helst chans att vara kvar i torpet ett litet tag till?
 
Andas. Livet går inte under. Det kan låta nonchalant men jag brukar bli lika stressad som du är och ser bara allt som en stor vägg framför mig som är omöjlig att besegra. Försök bena ut det och hitta de små sakerna att glädjas över. Ni är friska, ni har iaf ett hus även om det inte är färdigt ännu. Det _kommer_ bli klart i sinom tid. Försök bara andas.

Finns det något som nån utomstående kan hjälpa till med? Tänker om det är nån i närheten som har en sommarstuga/gäststuga, ska resa bort ett tag osv? Det kanske finns nån bukare i närheten som kan hjälpa till på nåt sätt.
 
Vilken höjd tycker ni det är snyggast med bröstning när det ska vara mönstrad tapet ovanför?

Jag tycker att det antingen ska gå till fönsterbrädorna eller gå en bra bit upp på väggen, som här:
2014-06-14-1749_539c6f0d9606ee01e07968a3.jpg
 
Det fanns ingen som helst chans att vara kvar i torpet ett litet tag till?

Eventuellt. Har frågat men han kunde inte riktigt ge besked. Det är på G ut för försäljning nu, han hade pratat med en mäklare igen.
Sen hade vi tänkt att hyra bara 14 dagar till. Pengarna drar iväg rätt snabbt med dubbelt boende.
 
Andas. Livet går inte under. Det kan låta nonchalant men jag brukar bli lika stressad som du är och ser bara allt som en stor vägg framför mig som är omöjlig att besegra. Försök bena ut det och hitta de små sakerna att glädjas över. Ni är friska, ni har iaf ett hus även om det inte är färdigt ännu. Det _kommer_ bli klart i sinom tid. Försök bara andas.

Finns det något som nån utomstående kan hjälpa till med? Tänker om det är nån i närheten som har en sommarstuga/gäststuga, ska resa bort ett tag osv? Det kanske finns nån bukare i närheten som kan hjälpa till på nåt sätt.

Äldsta dottern kommer nog inte riktigt orka med en flytt till på så kort tid. Hon har precis börjat anpassa sig och känna sig trygg i torpet.
Hade vi inte haft barnen hade jag inte tveka en sekund att flytta runt hos olika personer eller flytta in i ett bygge till hus.

Ja, jag vet. Tyvärr svårt att andas och se det positiva i den här härvan :( Är sämst på sånt när det blir för mycket på samma gång.
Tur i alla fall att jag har världens bästa jobb och kollegor. Det hjälper till mycket för att samla kraft under dagen för att orka med kvällar och helger.
Hade jag haft en jobb jag inte gillar att gå till hade jag nog kraschat för längesen.

Sen känns det jobbigt att missa så mycket tid med barnen. Ser att de har blivit väldigt påverkade av att vi knappt hinner träffa dem. 2åringen är bråkigare än vanligt och 3åringen blir arg och ledsen för ingenting.
Det värker i mammahjärtat och får dåligt samvete över att mitt tålamod inte är lika bra som tidigare :(
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp