Husdrömmen som blev en mardröm

Ska försöka få ihop en lista på vad som ska göras.
I veckan kommer vi veta mer om när vi ska göra vad.
Ny tråd? Vad tycker ni?

Högtalare har vi :) Dock inga bra spotify listor :p Någon som känner sig lockad att göra en pepp lista?

Mat. Grilla? Har dock bara en medelstor kolgrill så beror på hur många vi blir. Just matlagning kan bli svårt om vi inte har torpet kvar. Vet mer om de på måndag

Verktyg: Har en hel del hemma, men skadar inte med extra saker om man är många.
Städgrejer är de sådär med. Mycket är nerpackat.
 
Jag kan förresten det mesta, utom tapetsering! :D Men gillar att snickra, måla och sånt (har byggt egna lekstugor av lastpallar bla). Är uppvuxen med trädgård, men är gräsallergiker så om gräset klipps den dagen kan jag inte vara ute på några timmar! Annars kan jag beskära träd/buskar och kan ta med sekatörer, sågar och sånt.
Vill ni ha tomatplantor kan jag nog ta med det också från mamma :D
Gräsklippning kan vi undvika den dagen, är också allergisk.
Tomatplantor är alltid bra :) Har dock inget växthus än, men kanske klarar sig i en större kruka man kan ställa på farstun?
 
Gud vad roligt att läsa den här tråden nu! Jag håller alla tummar för att ni får bo kvar i torpet lite till. Jag hade väldigt gärna åkt upp om jag hade haft möjlighet, är övertygad om att ni kommer få det jättetrevligt! :)
 
Har också kollat bilderna nu och dreglade lite! Satan vad ni jobbar och sliter och ändå lyckas ni få det så bra! Har ni bestämt kulörer och tapeter eller har ni fått mycket hjälp? Tänker att det måste vara supersvårt att få till kulörerna så de synkar med varandra i alla rum...
 
Haha måste bara berätta vad min sambo sa häromveckan... Tydligen så hade han vaknat väldigt upprörd efter en dröm. I drömmen hade hans älskade sambo gått och köpt ett stort hus med massor av renoveringsbehov och dessutom låg huset nära en stor väg med massor av trafik. :D
Tror att det är fler än ni som är lite skadade av att ha köpt renoveringsobjekt :angel:
 
Har också kollat bilderna nu och dreglade lite! Satan vad ni jobbar och sliter och ändå lyckas ni få det så bra! Har ni bestämt kulörer och tapeter eller har ni fått mycket hjälp? Tänker att det måste vara supersvårt att få till kulörerna så de synkar med varandra i alla rum...

Har fantastisk hjälp av tjejerna från happyhomes i Sala. Har inte orken att tänka på alla detaljer och färgsättningar själv.
Vi har samma vision som dem hur vi vill att huset ska se ut. Dem kom ut och gjorde ett besök i huset och berättade vad man ska tänka på osv. Sen plocka de fram olika förslag på tapeter osv. Kökstapeten har de valt ut och vi kände att den var helt rätt. Vardagsrums tapeterna har jag plockat ut och de tyckte alla passade bra färg och mönstermässigt med varandra.

De tycker att vi har en bra stil och att de är kul att vara med i det här projektet. Ena tjejen kan inte ens låta bli att samla inspiration till oss på sin fritid :p
 
JAAAAAAAAAAAAA!!! Vi fick hyra torpet en månad till!! :D Ett stressmoment mindre.

Dock sämre att jag fått lov att vabba IGEN. Jag som hade tagit ledigt från jobbet för att kunna måla fick ställa om mig på att vabba istället. Hoppas de är en kortvarig förkylning den här gången
 
JAAAAAAAAAAAAA!!! Vi fick hyra torpet en månad till!! :D Ett stressmoment mindre.

Dock sämre att jag fått lov att vabba IGEN. Jag som hade tagit ledigt från jobbet för att kunna måla fick ställa om mig på att vabba istället. Hoppas de är en kortvarig förkylning den här gången

Tummen upp för torpet, tummen ner för VAB. Ni kommer hinna massor på en tiden som är kvar att hyra :D
 
Idag kom köksleveransen. Det första fraktsnubbarna gjorde var att välta torkskåpet i backen....Återstår att se om det fungerar. Ska testa de så fort vi fått undan lite av kökskartongerna.

Golvet till smårummen kom inte med leveransen idag heller :/ Förhoppningsvis kommer de imorgon, annars på måndag.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 131
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 379
Senast: Calmiche
·
Hemmet För flytt. Ett stort steg från hyresrätt till egen villa. Den 16 januari får vi nycklarna till vårt eget lilla fina hus, ett väl...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp