Hur vet man att jästen lever?

tanten

Trådstartare
Alltså inte gästen utan just jästen :)

Vet att det i någon tråd om bakning fanns ett sätt att se om jästen är Ok eller för gammal. Minns bara för mitt liv inte hur? Hittar inte heller när jag letar.

Var det socker? Eller vatten och socker? Eller vatten och lite mjöl? Eller vad?

/tanten - med utgången jäst i kylen

Nu har du fått svar men jag måste bara skriva.
Igår sa berättade min mamma för mig att man skulle ha socker på jäst för att se om de funkar. Och hon sa det helt utan anledning typ. Och så kommer en sån här tråd och jag kan svaret :)
(Jag har aldrig bakat bröd eller nått med jäst i hela mitt liv... Så hade aldrig vetat detta om inte mamma sagt detta igår :D )

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2
Svar
33
· Visningar
736
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 055
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 265
Senast: Enya
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat