Jag ingår kanske inte riktigt i kategorin ”ni vanliga” för tillfället då jag har extremt begränsad ork, men det där som @Red_Chili gör, med att växla mentalt och fysiskt tycker jag också är superbra! Dessutom går det att nörda in ännu mer i olika sorters ansträngning. För mig är det väldigt bra att sprida ut sensorisk ansträngning och även social. Utöver det så har jag kollat på min dag för att fatta vad som är högintensiva aktiviteter (oavsett om det är duscha eller springa maraton) och ser till att inte lägga flera sådana på raken, samt när jag måste/vill göra högintensiva grejer så lägger jag in vila före och efter. Jag tänker mig att det kommer ge livskvalitet också när jag har lite högre kapacitet. Att undersöka mina egna motiv till att göra saker har också gjort skillnad för livskvaliteten, om motiven är att ”åtminstone ha gjort något bra” eller i de banorna så struntar jag i det och sitter med obekvämheten att inte vara produktiv. Att utforska sätt att vila (som en inte blir knäpp av) är också en revolutionär handling. Personlig avkolonisering. Mycket frihetsskapande.