Hur uttalar ni ordet chevré?

Sv: Hur uttalar ni ordet chevré?

Jag vill heta Yhll-Låh tack.
(Gärna med en sån där snobbig fnorf över å-et.)

Men helst vill jag ha whisky. Eller varma fötter!

Och språkcentra i min hjärna kallar dig "den blinda fläcken", så jag ser bara dina inlägg men inte ditt nick. :D

Kalva-då? Pah, det är ju sånt som kossor gör. Eller gjorde... dåtid?

Jag är en gnu! Eller g-ny? Och gnuer... kan ställa upp på Cognac! Jo, absolut, cognac går bra känner jag. Kan man få den microvärmd?

+kl
Apropå sprit, hur uttalar ni den här?
cointreau.jpg

(Min svärfar säger "kontröööö")

Jag är iofs inte klok på en fläck, så det är kanske där det skymmer på nåt sätt? :D

Jag tror snarare att det är funderingarna över hur man uttalar ditt nick som fått min hjärna att ta beslutet att helt sonika ignorera din existens. :D

Kl

De där otäcka sniglarna, escargot(?), hur stavas de och hur uttalas de? Och varför vill alla servitörer pracka på mig dem?

éskargo, typ.

Kanske har kyparna läst Peter Singer och vet att vegetarianer kan anföra etiska resonemang som möjliggör att man äter mollusker? (Sniglar är väl mollusker?)

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 201
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 753
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 600
Senast: Fibusen
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka