Gammeln
Trådstartare
För att det finns folk som skriver läsvärda, roliga och vettiga inlägg även i fjanttrådar.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att det finns folk som skriver läsvärda, roliga och vettiga inlägg även i fjanttrådar.![]()
Ät ordentligt så kanske du blir snällare (och ännu äldre).Det är lördagkväll och nu ska jag pallra mig ner till krogen och sätta i mig ett par riktiga härligt grillade köttbitar![]()
Men herre Gud så upprörda känslor över lite soja? Är det "De lättkränktas förenings" årsmöte eller?![]()
Det är lördagkväll och nu ska jag pallra mig ner till krogen och sätta i mig ett par riktiga härligt grillade köttbitar![]()
Det här tycker jag också är typiskt. Jag är inte vegetarian längre, men när jag var det upplevde jag väldigt ofta att människor ville provocera mig genom att säga att de äter kött och att det är gott. Det är ju bara det att det inte är speciellt provocerande.
Inte bara det, lakto/ovo vegetarianer glömmer ofta att 50% av djuren likförbannat är handjur och om alla skulle vara vegetarianer som äter kött och ägg så måste handjuren likväl slaktas. Jag var vegetarian i många år. Men inte nu längre. Däremot väljer jag främst vilt och undviker kyckling tex.Köttkonsumtion förutsätter ju dödande.
Det är ju vad som gör att många väljer att avstå från kött.
Men vad man inte inser, är att om alla avstod från kött så skulle det innebära stora problem för
livsmedelsproduktionen. För samtidigt så avstår man väl från den petroleum baserade konstgödsel o kemikalie användningen.
Vilket innebär att bla Soja inte kan produceras i de mängder och till det pris det har idag .
Växelbruk med inslag av vall vore väl knappast aktuellt eftersom vi inte längre behöver grovfoder till djuren..
Erm, va?Inte bara det, lakto/ovo vegetarianer glömmer ofta att 50% av djuren likförbannat är handjur och om alla skulle vara vegetarianer som äter kött och ägg så måste handjuren likväl slaktas. Jag var vegetarian i många år. Men inte nu längre. Däremot väljer jag främst vilt och undviker kyckling tex.
Vegetarianer som "äter kött och ägg"? Hur menar du nu?Inte bara det, lakto/ovo vegetarianer glömmer ofta att 50% av djuren likförbannat är handjur och om alla skulle vara vegetarianer som äter kött och ägg så måste handjuren likväl slaktas. Jag var vegetarian i många år. Men inte nu längre. Däremot väljer jag främst vilt och undviker kyckling tex.
Det finns lakto/ovo vegetarianer som äter ägg och dricker/äter mjölkprodukter.Vegetarianer som "äter kött och ägg"? Hur menar du nu?
Det man reagerar på är nog hur en vegetarian kan äta köttDet finns lakto/ovo vegetarianer som äter ägg och dricker/äter mjölkprodukter.
Oj, skrev jag det? :O Jag menar såklart mjölk och ev äggDet man reagerar på är nog hur en vegetarian kan äta köttär det mjölk det skulle stå?