Hur stor padock har ni?

C

clarinho

Frågan lyder som rubriken: Hur stor padock har ni? Vi har typ 22 x 62 meter eller något sånt, men den känns jätteliten när man hoppar :b

Sv: Hur stor padock har ni?

25X50 m. Alldeles lagom, även till hoppning!:bow:

Kram

Har en STOR utebana, vet inte exakta mått men. Den har även bank, trappa, 2 vattengravar, kulle och pulvermangrav :angel: Fast själv är jag dressyrryttare så har ändå ingen använding av hinderna :rofl:

Där min häst står finns en paddock som är 20x40.

Väldigt tråkigt, då det aldrig går att hoppa några roliga banor/linjer där. :(

Vår e liten å kvadratisk.
Den är 800 kvadratmeter iaf. Jag rider ju oftast liten ponny (liten, lättsvängd c-ponny) så jag kan ju hoppa snäva banor men hoppar oftast bara ett par hinder åt gången för att inte göra det "för svårt". (5år e hon)
Skulle jättegärna ha större, men vi hade varken pengar eller plast när den byggdes.

40x70, älskar den:love:
Kan utan problem bygga upp banor utan att det blir det minsta trångt, även om man skulle vara ett par stycken som rider sammtidigt.

ca 22x50(brunnar o träd stod ivägen för att göra den längre..). Funkar till mindre o enklare banor.

Måste vara en drömbana att rida på :) Vår ridbana är nog inte speciellt liten om man ser vad de flesta här har, men den känns liten när man har stor häst (a)

tror grannens är 22x50 m, skulle gärna vilja ha 60 m lång men det funkar bra ändå!

Min ridbana är 30x65 och det funkar helt utmärkt till hoppning och sen har jag en gräsbana som min underbara granne fixat och den är 40x70

Vi ska göra en ridbana snart, men undrar vad ni har för material i underlaget?

En liten en, skulle uppskatta den till ca 17*35. Funkar att dressyra på och lättare hoppning, men inga mer avancerade banor. Som tur är är man oftast själv och rider. Ska man träna rider man över till nåt av ridhusen. Vi har bra terräng att rida i också.

jag har paddex, funkar fint fint men gör ont att ramla av på...men bra svikt när man hoppar osv

jag har lite mer än 20x60, typ 22x63 el nåt sånt. men ridytan blir ju 20x60, för man kan ju inte rida helt uppe på staketet. :p

jag rider bara dressyr och den är verkligen inte för stor... har så stor häst så jag behöver lite utrymme:D

Min budgetpaddock är 39 * 55 m. Jag tycker den känns jätteliten, men det är nog mer mentalt.

har en liten grusbana på 25x25, rider sällan de stora hästarna där, men passar utmärkt för tjejerna som rider shettisen.
Har även en gräsbana på ca 50*50 som är helt underbar... så länge den inte är alltför blöt och hal... men då får man rida ut i stället! ;)

Liknande trådar

Tjatter Som rubriken lyder - har ni någon grej som är en sån där "alla andra har gjort det" men inte ni? Nu tänker jag inte stora grejer som att...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
12 027
Senast: Lingon
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 252
Senast: Acto
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 336
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar