Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och vad i all världen betyder stuffar? Jag har varit inne i en sådan affär en gång 1995 i Malmö. Hu. Minnet förföljer mig än.Stenar är inget att skämta om! För övrigt är "sten" ett eländigt inexakt begrepp. Är "stenen" en älvdalsporfyr, diorit eller tom en ädel kimberlit?
Vi ska inte gå in på vad som händer när jag äntrar en sk "kristallshop" komplett med änglar och bjäfs. Enda anledningen till att jag besöker sagda emporium är att de ibland har roliga stuffer
Jag tänker att man skulle sätta upp helkropps-MR vid ingången för akuten, så blir alla problem automatiskt lösta!
Men det får jag väl inte skriva.
Eller i mitten. Vid utgången står IVO och tar emot klagomål från de som inte blivit friska.Och i andra änden skrivs det ut en diagnos och ett recept.
Då tar det ännu längre tid eftersom 1177 systemet inte är kopplat till journalsystemen och man ska logga in och ut hela tiden. Man kan heller inte "flytta med" personnummer. Så själva inloggandet i systemet tar längre tid för mig än att skriva brevet.
Dessutom måste vårdpersonalen då hålla ordning på vilken patient som har konto på 1177 och vilken som inte har det.
Och vårdpersonalen kan - mig veterligen - inte själv kontakta en patient via det systemet utan endast svara på inkommande meddelanden.
Och vad i all världen betyder stuffar? Jag har varit inne i en sådan affär en gång 1995 i Malmö. Hu. Minnet förföljer mig än.
Skoja på du. Det är bara att driva på om vad bukepanelen kräver. Inte ska vi väl kräva av dig annat när du är privatperson och vet bättre. Alla vet ju hur tokiga folk är på buke. Kräver massa hit och dit. MR, håranalys och kollodialt silver, hit och ditDu menar att alla människor är patienter?
Vilket innebär att jag aldrig får skoja om nån mänsklig företeelse eftersom jag är läkare 24/7 och alla är potentiella patienter....
Alla som inte har körkort då? Alla kan ju inte köra spårvagn.
Men det är ju fan perfekt! En streckkod i ett chip under huden så löser det ID-frågan samtidigtJag tänker att man skulle sätta upp helkropps-MR vid ingången för akuten, så blir alla problem automatiskt lösta!
Men det får jag väl inte skriva.
Och eftersom läkarna ändå är inkompetenta klåpare rationaliserar man helt enkelt bort dem. Patienten behöver inte träffa någon mellan MR och IVO, det blir både rationellt, billigt och humantEller i mitten. Vid utgången står IVO och tar emot klagomål från de som inte blivit friska.
Nä de måste serveras kaffe o macka innan de kommer till IVO, eftersom de kanske har långt att åka för att komma hem.Och eftersom läkarna ändå är inkompetenta klåpare rationaliserar man helt enkelt bort dem. Patienten behöver inte träffa någon mellan MR och IVO, det blir både rationellt, billigt och humant
Och eftersom läkarna ändå är inkompetenta klåpare rationaliserar man helt enkelt bort dem. Patienten behöver inte träffa någon mellan MR och IVO, det blir både rationellt, billigt och humant
Mr MR såklart!Vem ska man då anmäla?
Fast på mitt nationella ID-kort finns ingen streckkod.De som inte kör spårvagn använder sitt id-kort
Mao så finns du inte.Fast på mitt nationella ID-kort finns ingen streckkod.
Fast på mitt nationella ID-kort finns ingen streckkod.
Då sliper jag åka till jobbet i morgon, fast jag undrar vad mina kollegor säger då.Mao så finns du inte.
Eller så åkte de till akuten för att de var hungriga.Nä de måste serveras kaffe o macka innan de kommer till IVO, eftersom de kanske har långt att åka för att komma hem.
Hm ... Stefan Löfven?Vem ska man då anmäla?