Tack
det schemat låter ju helt fantastiskt och mycket bättre för liten! De hade nästan varit "som vanligt" eftersom han är van att vi jobbar lite stökiga tider och att det kan bli enstaka dagar då han mest sett en förälder. Mig är han ju van att se varje dygn eller vad man ska säga eftersom jag är hemma på dagen om jag jobbar natt, så att vara utan varandra en vecka det känns så oerhört länge.
Det bästa för liten hade nog varit den typen av boende där föräldrarna byter medan barnet är kvar i en bostad men jag förstår att det inte skulle vara aktuellt för fd, det är ju lite extremt, även om jag hade kunnat tänka mig det för barnets skull om han hade fått trygghet i det och det tror jag verkligen.
Jag måste nog skaffa mig en advokat, hur jag nu ska ha råd. Brukar det vara jättedyrt att få rådgivning tror ni? Jag har svårt googla fram något.. Har läst era tankar här och tar till mig. Som det är nu om fd får som han kan tänka sig det skulle vi sälja vår bostad till så extrem förlust att det skulle ta mig resten av arbetslivet att betala av skulden som skulle bli. Han drabbas ju inte eftersom hans familj har det gott ställt och kan ta hans del. Jag vet inte ens hur man gör om man går back stora summor vid en försäljning, ska man ta privatlån då för att täcka eller hamnar man hos kronofogden direkt? Herregud jag orkar inte ens tänka. Jag förstår verkligen de som super ner sig i kris när hjärnan inte orkar ta mer och ångesten äter upp en inifrån. Och sorgen. Jag hade behövt få sörja och bearbeta litens framtid nu och kämpa för honom och inte mig själv, de känns så egoistiskt och ytligt att tänka ekonomi när man inte vet vad de ska komma fram till med ens barn som inte kommer få ett liv så som man hade önskat honom.