Tack igen för alla svar, alla som tagit sig tid
Har läst och läst igen när det är extra tufft.
Fd har nu "bestämt" att jag "måste kunna" ändra mitt jobbschema från siste juni. Han tycker det är gott om tid. Jag har sedan länge fått schema lagt sommaren ut pga folks semestrar osv, vi är underbemannade och det finns liksom ingen som vill jobba lite extra pass i juli månad (särskilt inte de som ligger på kvällar och nätter) om man så säger. Och jag har inte råd att missa en enda dag om det inte är vab förstås där jag måste. Jag blir galen. Jag bryter ihop. Tycker jag hade näsan preciiiis ovanför vattenytan så får jag sms att han inte tänker "hjälpa" mig mer när det är mina jobbveckor. Han har bestämt att nu är det varannan vecka som gäller och det ska jag lösa. Får man ens göra så, vad ska jag göra?? Jag jobbar inom en enhet inom vården som ofta är i media för att vi har så ont om folk kan tilläggas. Det finns liksom inte en drös vikarier att ta in. Och jag har inte nån säck med pengar att skopa ur även om jag hade kunnat bli av med pass. Jag vet ju att till hösten är det annorlunda med nytt schema och jag slåss redan med chefen om möjligheten att kunna lägga mer pass varannan vecka för barnens skull då. Men jag KAN inget göra om det som börjar alldeles snart.
Det låter så galet så galet men för några dagar sedan kunde jag inte tänka på annat än att jag skulle kunna bara köra på första bästa lastbil så skulle det vara så skönt att det vore slut. Så har jag gaskat upp mig och försökt tänka framåt att jag ska klara det här, men jag vet inte nu igen, jag kan inte stanna hemma och jag kan inte ha hand om barn när jag jobbar. Nattis är jättesvårt få häromkring och helt kört få på två veckors varsel liksom och med ett barn som inte klarar vikarier dagtid ens det är ju inte rimligt för hans skull