Ja jag vet inte. Jag känner vi får se vad detta leder till då vi kom fram till att vi försöker en sista gång. Å blir de inte bättre så nej då har vi iallfall försökt. Jag kommer ge han tid och space och bestämma sig hur han vill ha de. Jag kan inte göra mer än så kan inte tvinga någon att vara i en relation med en..
Jag tycker det låter som att du ger honom betydligt mer fokus och omtanke än vad han ger dig. Dvs, han är superviktig för dig, men du är inte lika viktig för honom.
Det kan ju bero på att han fokuserar på jobb, men är ändå såklart bittert att tugga i sig.
Jag vet inte om det är möjligt för dig att bry dig om honom mindre, sluta ge honom en massa omtanke och tänka på vad han vill och behöver. Helt enkelt leva ditt liv och så är han en återkommande gäst du bryr dig begränsat mycket om.
När det gäller bekräftelse så är det åtminstone för mig så att jag blir mer bekräftelsetörstande när jag är osäker på hur viktig och älskad jag är av personen. Känner jag mig trygg i relationen och i den andres omtanke så känner jag mig lugn utan bekräftelse.
Så det blir lätt en ond cirkel - han bryr sig mindre, visar mindre omtanke och pratar om att göra slut, man blir bekräftelseknarkare som vill ha bekräftelse hela tiden, han tycker man är jobbig och känner sig trängd och drar sig undan, man känner sig ännu mer osäker och blir mer på, och så vidare. Det blir ett destruktivt mönster.
Sen är det väl också lite könsrollstereotypt att hon ska ratta alla känslor i relationen, och han kan glida med och fokusera på jobb. Det är lätt att ramla in i den stereotypen. Men han har ju också ett ansvar, såvida han inte är nöjd med att leva ensam resten av livet (så verkar det ju inte vara, om ni träffades på Tinder så var han ju ändå ute och letade efter nån).