Hur ska jag berätta?

A

anonnnym

Skriver under anonymt nick, skulle någon mot förmodan veta vem ajg är så snälla skriv inte det i tråden. Pm isf...

Idag tog jag först ett ägglossningstest ( av en slump) som visade att jag hade LH-stegring och ägglossningen bör ske om 24-48 tim. Tyckte det var lite konstigt att jag verkligen kunde träffa så precis på dagen. Gjorde iaf ett gravtest några timmar efter det, som visar så starkt + som det bara går att göra.
Kan det verkligen vara sant att jag är gravid? Jag vet inte ens hur länge jag har varit gravid. Har inte haft mensen på 2 mån, gjorde gravtest förra månaden som visade negativit.

Ska köpa test imorgon (om något apotek har öppet) med för att verkligen se att det är sant.

Vart otroligt chockad även fast jag egentligen verkligen vill ha barn osv.

Nu till mitt problem. Jag och min sambo har varit tillsammans i 8 mån och hade absolut inga planer alls på att skaffa barn ÄN på ett tag. Dock vet han vart jag står sedan vi vart tillsammans, att jag gör inte abort, så är det bara.

Jag vet verkligen inte hur jag ska berätta för sambon? Hjälp mig :confused: Ska jag vänta tills imorgon o se vad dom andra gravtesten visar? Eller ska jag berätta det nu?

Det finns nog inget bra sätt att tala om det på visserligen.

Sv: Hur ska jag berätta?

jag hade väntat tills du testat igen. Ingen idé att börja bråka om något ifall första testet du taigt var negativt. (vet iofs inget om hur troligt det är att nästa test skule vara negatvit :confused: )

Du säger att du vägrar abort. Ok, det respekterar jag. Liten fundering, vill du ha barn med den mannen öht? (är du gravid så är det ju inget val, men ändå... intressant fråga tycker jag). Hoppas det löser sig!!! :)

Jag vill ha barn med honom, han är verkligen mannen i mitt liv. Tidigare har jag aldrig velat flytta ihop med någon kille, vilket vi gjorde fort, har aldrig planerat en framtid med dom, alltid varit svartsjuk osvosv. Men han är det helt annorlunda, han skulle bli en helt underbar pappa.

Jo kanske ska vänta till imorgon. Enligt apotekets hemsida så står det att et apotek har öppet imorgon, men står även att det är fel på sidan coh kan visa fel öppettider :crazy:

Kan inte gå till affärn där jag vet att det finns gravtest, då alla känner mig i denna by och sambons släkting jobbar där.

Men det känns ändå konstigt om det inte skulle vara så eftersom ägglossningstestet visar lh-stegring+ gravtestet positivt. Jag kommer bli tokig tills imorgon, kommer inte kunna sova osv.

Verkar mycket osannolikt att ett annat test skulle visa negativt, när du redan fått två positiva test. Jag skulle inte slösa mer tid eller pengar utan prata med min sambo direkt.

Blir dock väldigt nyfiken på hur det kommer sig att du har både ägglossnings- och gravtest hemma när ni inte planerar att skaffa barn. ;)

Ägglossningstest reagerar på HcG hormon oxå, och ett test visar aldrig positivt om du inte är gravid.
Att du inte fick ett positivt test förra månaden kan ha berott på att du testade för tidigt.

Ni verkar inte använda skydd, eftersom du använder både ägglossningstest och graviditetstest, så det kan ju inte vara så oväntat från din sambo att du är gravid ;)

Vi planerar verkligen inte barn för tillfället, men skulle jag ens för en liten millisekund misstänka att jag kanske är gravid hade jag berättat för min kille direkt! Tror inte ens jag skulle kunna köpa ett test om inte min kille vet om det... Det spelar sen ingen roll huruvida jag verkligen är gravid eller inte.. det viktiga är att han hänger med i svängarna och förstår vad som pågår.

Självklart är alla olika och man har anledningar till varför man agerar som man gör, men vore jag kille hade jag blivit grymt ledsen på min tjej om denne inte involverat mig i hela "processen".

kpis o pmm;
Jodå vi använder skydd, p-piller. Visserligen cerazette som alla vet hur bra det ibland funkar. Jag hade ägglossningstest kvar sen innan (det ha rinte gått ut).

Dea; Jag vet faktiskt inte alls. Han har frågat ett antal gånger om jag verkligen taer p-pillerna osv. Förra månaden berättade jag att jag hade missat ett piller o samma dag hade jag ägglossning o vi hade sex. Då fick jag bara svaret "jahopp". Sen när det vart negativit så var det inge mer med det.

Han kan reagera med alltifrån; "ååhhh, va kul", "jahopp, vad ska vi göra nu?", "jaha" och sen gå. Ja precis vad som helst....

Som jag skrev nu i mitt senaste inlägg (som du självklart inte har sett eftersom jag postade det efter dig). Jag berättade för honom förra månaden att jag misstänkte det och köpte ett test som visade negativt. Sen tänkte jag inte mer på det. Men fick en olustig känsla idag och när han jobbade åkte jag på apoteket.

Min kille skulle däremot bli förbannat om jag dröjer på svaret länge.

Som pmm skrev, ett positivt gravtest är ett positivt test för det kan inte visa fel åt det hållet ( det kan däremot visa neg fastän man är gravid ).

Så det är nog läge att berätta för dig pojkvän nu :)

Grattis..

Jag hade berättat direkt. Personligen hade jag berättat innan jag testade och låtit sambon vara med när testet utförs om han vill.

Du är med största sannolikhet gravid eftersom testet visar plus, så det är bara att tala om det för din sambo. Sätt dig ner med honom bara och säg precis som det är, det finns liksom inga genvägar.

Grattis föresten!

//Julia

Calazirya och Freja_buss; Tack! :laugh:

Ska berätta för min sambo, just nu sover han på soffan.

Kollade vilken vecka jag ska vara i om man går i från senaste mensen som var 10 april. Jag skulle alltså vara i v 9 :eek:

Cerazette är så pass starka att de påverkar ägglossningen, så du kan vara i vilken vecka som helst. De kan ha gjort att du inte släppte något ägg för 2 månader sen när du vart orolig sist och testade negativt, och sen har släppt ett ägg för 5 dagar sen och blivit gravid.

Väck din sambo :angel:

Ja vi har iaf inte haft sex på 2-3 v iaf :D

Men är så närvös ändå för att jag inte är gravid. De enda "tecken" jag har är "menssmärtor" ibland, ömma bröstvårtor. Det är ungefär allt, iaf det som jag hittars om vanliga grav tecken. :crazy:
Ska försöka väcka han, vet bara inte hur jag ska berätta... :confused:

Man behöver inte ha några symtom alls.

Säg: Eftersom jag inte fått min mens på länge nu gjorde jag ett graviditetstest och det visade positivt. Svårare behöver det väl inte vara? :)

Jag är i v.10 och har inga symptomer alls, jävligt trött men det kan ju kanske bero på att jag går å lägger mig 22-23 och går upp och åker och jobbar kl 4 :angel:

Nu har jag berättat :o

det svaret jag fick var "okeeeejjjjj. Men fan, inte nu, det går inte!" Sen tog han testet och trodde fortfarande inte att det var sant. Nu sitter han o kolla bruksanvisningarna då han är övertygad om att det måste visa fel o bruksanvisningen är fel.... :angel:

Han avrt inte arg iaf, men inte direkt jätte glad. Inte än iaf! ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 681
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 228
Senast: Gunnar
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 202
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar