Hur ska jag berätta?

Sv: Hur ska jag berätta?

Hej o Grattis!

Ang. ekonomin. Kan ni inte räkna procent. Han tjänar mest..betalar således mest av räkningarna. Ni har båda lika mkt kvar när allt är betalt. Så gör vi o vi båda tycker det funkar utmärkt. Enligt sambon själv så anser han att det är så man ska göra. Vi är ett team, inte två singlar som bor ihop.

Sedan om man skall vara krass så är du den som kommer att förlora mest på det hela..med pensionspoäng mm. Så egentligen skall ni spara undan lite extra till dig så du inte får ta så stor smäll den dagen du går i pension.

Visst kanske jag är den som förlorar mest på det. Fast är han pappaledig alla sina 240 dagar så är det juh jämt (vi tj'nar rätt lika om man slår ut det per år så)+ att man får jämnställdhetsbonus om man delar jämt på alla dagar. :laugh:

Jag skriver det för ditt eget bästa. :)

Sedan är det så att vanligtvis så ses mannens pappaledighet som något förhöjande inom arb.livet medan det för kvinnan ses som sänkande.

Var bara uppmärksam o ta med det hela i samtalet med sambon sedan när du tar upp ekonomibiten.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 681
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 228
Senast: Gunnar
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 202
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar