Som sagt, när det kommer till valpköpare så är den initiala kontakten nästan uteslutande via mail och det i sig är ju inte oseriöst, men jag vill prata med potentiella valpköpare efter den där initiala kontakten. Inte enbart maila/messa/skicka fb-chattmeddelanden, då det för mig ger avsevärt mycket mer att prata med en människa och jag får den info jag behöver med följdfrågor på avsevärt kortare tid.
Det är ju inte så att jag vägrar svara folk i skrift, men vägrar någon tfnkontakt så kommer de inte ha möjlighet att få tag på en valp från mig.
Fast det gäller inte bara valp så du behöver inte se det som att du är speciell på något vis. Det gäller varenda annons numera man ska svara på. Ingen vill ha kontakt via mail för då anses man oseriös. Det enda stället där man faktiskt kan köpa något utan att tala ett ord med säljaren innan och fortfarande vara superseriös numera är Tradera!
Svarar man på Blocket på mail är man oseriös. Svarar man på hästnet via mail är man oseriös. Och som dom flesta så fint påpekar här i tråden så är man oseriös om man inte vill prata i telefon utan hellre skicka sms.
Jag ljuger inte om att min telefon är sönder utan det var någon annan?
Är det så jag ska se det? Jag är en ljugande manipulerande människa för att jag har telefonfobi
Tur då att dom flesta i min närhet inklusive min kontakt på affektiva vet om detta. Hon var även medveten om att jag satt bredvid igår. Jag är ledsen att jag får panik när det ringer men så är det. Jag får väl göra som alla andra och skylla på min barndom. Jag växte upp med en man som spelade in alla våra samtal (vilket vi var medvetna om) så ingen vågade svara längre för vi visste sen att han skulle sitta och lyssna på dom, ibland lyssnade han medans vi pratade i telefon.
Nu lämnar jag tråden för den gör mig uppenbart ledsen, inte du personligen @Gnist utan mycket som skrivs i den.