Sv: Hur överlever man?
Tack alla! Kramar behövs!!! Nu har stackars Kerstin upptäckt att hennes bästis är försvunnen. Först när det inte kom någon mer hund till kvällsmaten förstod hon att Ester är borta. Hon kollade Esters matplats flera gånger och sedan stod hon och tittade ut genom fönstret en lång stund. Utifall att Ester rymt och satt på uppfarten. Hon har också smugit upp på övervåningen där hundarna inte får vara för att kolla om vi gömmer Ester där. När det var dags att åka till veterinären smet Ester upp. Hon anade vad som var på gång. Kanske inte att hon skulle dö, men att hon skulle till veterinären. Nu ligger Kerstin ensam i korgen. De hade var sin korg, men när det var dags att kura ihop sig för natten kom Ester alltid över till Kerstins korg och la sig. Kerstin vågar heller inte gå ut och kissa i trädgården själv på kvällen. Står bara på verandan och väntar. De gick ju alltid ut tillsammans. Vet inte hur det ska gå med Kerstin ensam, men jag hoppas att hon vänjer sig snabbt. Och att vi vänjer oss vid att huset är basset-tomt. Inte en enda envis, långörad hund.
Någon gång ska jag ha en ny basset. Minst en! En mjuk basset med vassa små tänder och massor av egen vilja. En som stretar emot vart än man ska gå, en som har en nos som kan spåra vad som helst och en röst som hörs på mils avstånd. Inte en ersättare för Ester eller Doris - det kan man aldrig få. Men en basset!!!
Nu får jag vara glad över att vi iallafall har Kerstin kvar. Hon är ingen basset utan en hund, men hon är fin och snäll och hon älskade Ester lika mycket som jag!