Kiwifrukt
Trådstartare
Jag kanske är onödigt pjoskig, vad vet jag, men jag har inga erfarenheter av det här, så jag vill fråga. Det är så att jag själv har två ponnyer installade i ett stall, min syster rider på ridskola på ett helt annat. Nu är det en av privathästarna på syrrans ridskola som fått kvarka. De gick ut med det igår torsdag, i onsdags var syster där och red. Vi har givetvis tvättat alla hennes kläder, hon har inte varit hos våra hästar och hon kommer inte få gå till ridskolan förrän alla hästar där är friskförklarade.
Nu till min fråga. Behöver jag vara nervös att hon ändå kan ha dragit med sig smittan hem? Hon duschade alltså det första hon gjorde, och hon var aldrig nära den sjuka hästen, men hon satt i bilen i hästkläderna på väg hem. Innan vi visste om att hästen var sjuk så åkte jag i samma bil, och var inom mina hästar.
Nu till min fråga. Behöver jag vara nervös att hon ändå kan ha dragit med sig smittan hem? Hon duschade alltså det första hon gjorde, och hon var aldrig nära den sjuka hästen, men hon satt i bilen i hästkläderna på väg hem. Innan vi visste om att hästen var sjuk så åkte jag i samma bil, och var inom mina hästar.