Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig åkt ambulans. Men varit på akuten fem gånger, och har väl en sammanlagt väntetid på tjugo minuter. Har alltid fått prio ett.Inser att jag har åkt ambulans många gånger. Några pga av dottern men de flesta när jag själv har blivit akut dålig.
Alltid blivit bra omhändertagen av ambulanspersonalen. Jag har aldrig ringt själv utan det har varit folk runt omkring som ringt.
Sämre på akutintaget. Men jag har aldrig haft livshotande saker så jag förstår att andra måste prioriteras.
Då borde du ju ha fått sjukresa med taxi hem.2 ggr. Ena gången pga stroke och andra gången trodde VC propp i lungan så de ringde efter ambulans. Det var det inte, sen fick jag lov att ta mig hem själv. 4,5 mil. Fick inte åka kollektivt för man misstänkte covid. Skitsur på det
Ja, jag tyckte också det men näpp, jag skulle ta mig hem för egen maskin. Min chef lät min kollega komma och skjutsa hem mig, hade inte hon kunnat hade chefen tänkt göra det själv - alla blev så himla sura över detta. Vi jobbade ju på primärvårdsjouren och fixade dagligen sjukresor åt patienter med covidmisstanke, men när man själv var patient på akuten blev det bara hejdå, ta dig hem..Då borde du ju ha fått sjukresa med taxi hem.
Jag har en liknande historia fast ambulanspersonalen gjorde ingen större assistans mer än satte en venkateter och såg till att barnet föddes på rena handdukar istället för soffans filtar.En gång, i våras när dottern föddes så snabbt att hon kom ut hemma i badkaret. Då fick vi assistans av ambulanspersonal och skjuts in till sjukhus. 10/10, toppenbemötande!