Hur ofta har du åkt ambulans?

3 gånger, sparkad av häst i magen, svimmade i duschen efter stor blödning och sist nu när jag skulle ha barn. Sambon kunde inte få ut mig i bilen pga värkarna 😅
Alla gånger i vuxen ålder, aldrig som barn vad jag kommer ihåg. Tror knappt jag varit på akuten ens som barn.
 
Tre gånger.
Ramlat av häst, kraftig allergisk reaktion, trampad i ansiktet av häst.
Har varit på akuten massa gånger, allt hästrelaterat 😅
 
Aldrig. För jag räknar inte med när jag skulle födas och alltså fortfarande låg i min mammas mage 😅

Har dock haft ambulanspersonal hemma hos mig en gång när jag hade svimmat av smärtan från mitt ryggskott jag hade fått några timmar tidigare.
 
En gång själv, blev avkastad av en höst och bröt bäckenet, en gång med dottern när hon trillat och slagit huvudet och behövde sys.
 
Aldrig åkt ambulans själv, bara ringt till andra. Har dock åkt in akut men blivit körd dit i bil några gånger, allt (gällande mig) relaterat till hästar.

Ni som tänker att ni kan köra själv till sjukhuset även om vårdpersonal rekommenderar ambulans, kör ni bilen själv eller får ni hjälp från andra? Jag tänker om vårdpersonal rekommenderar ambulans in skulle jag gissa att ert tillstånd kanske kan bli värre på vägen till sjukhuset, så pass att ni orsakar en trafikolycka om ni själva kör bil? Jag förstår att det känns onödigt att ta ambulans men än mer onödigt att riskera andra i trafiken.
 
Aldrig åkt ambulans eller varit på akuten. Har faktiskt knappt ens varit på ett sjukhus… Jo förresten, en gång när jag som liten hade lunginflammation. Är ändå snart 50. (Hoppas jag inte jinxar nåt nu. :nailbiting:)
 
6-7 gånger, kommer inte ihåg exakt. Några gånger pga hästolyckor och några gånger pga icke hästrelaterade skador/sjukdom.
Första gången när jag var 8 år och hade en virussjukdom som orsakade fruktansvärd benvärk, blev då skickad med ambulans till Umeå (från Skellefteå) och sista gången för drygt ett år sedan då jag helt plötsligt inte kunde andas (pga min ME).
 
Aldrig. Men nu i efterhand är det nog så att jag hade behövt åka vid 4 tillfällen.
Vid alla 4 tillfällen blev jag tillsagd av andra att jag skulle åka till akuten, men ingen ringde ambulans. Vid 0 av de tillfällena lyssnade jag, men åkte till slut in för egen maskin när jag fattade att de andra nog hade rätt ändå :angel:
 
Inser att jag har åkt ambulans många gånger. Några pga av dottern men de flesta när jag själv har blivit akut dålig.

Alltid blivit bra omhändertagen av ambulanspersonalen. Jag har aldrig ringt själv utan det har varit folk runt omkring som ringt.

Sämre på akutintaget. Men jag har aldrig haft livshotande saker så jag förstår att andra måste prioriteras.
Två gånger, en efter en vägolycka och en med unge med hjärnskakning utomlands. De var jättesnälla och goa. Båda gångerna beställd av annan person.
 
I år en gång. Inte så långt men allergi kan ju bli tokigt. Togs emot direkt på akuten, låg på akutrummet ett par timmar och sen på observation ett par timmar.
 
Åkt ambulans en gång (1 dryg kilometer, men var inte transporterbar själv).

Åkt "finns inte tid att vänta på att ambulansen ska ta sig hit" -fort flera gånger i barndomen (pga astma). Någon gång med poliseskort.

Tagit mig själv till akuten och omgående blivit lagd med krage och dropp ett par gånger (hästar...)

Bor 10 min promenad från ambulansintaget, så det skulle krävas att jag inte öht kan röra mig för att det ska kännas vettigt att ringa hit dem istället för att bli körd dit ännu fortare. På akuten här brukar de vara blixtsnabba med triagering, och jag har blivit lagd i en säng lika fort oavsett om jag kommit dit själv eller i ambulans.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: Wille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 269
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 823
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp