Hur ofta går ni med er hund?

Sv: Hur ofta går ni med er hund?

Jag har en labrador på 4 år och en tax på snart 2 år.
På morgonen är det långpromenad som gäller, gärna i skogen.
Sen är det snabbkissning i trädgården.
Efter det, brukar bli mellan 15-16 en rastningspromenad. 15 min
Sen mellan 19-20 en rastningspromenad till. 15 min
Sen på natten,lite beroende på när jag läggen, men omkr 24 så är de en snabbkiss i trädgården..

Jag plockar upp efter mina hundar när de gör ifrån sig i samhället. Men ute i skogen eller på en åker eller långt ner i ett dike så plockar jag inte upp..
 
Sv: Hur ofta går ni med er hund?

Det är lite olika.. beror på om valpen är kissenödig, hur länge han sover, hur mycket han har busat osv..

Oftast ser det ut såhär
7.00 10 minuter (efter maten)
9.30 10-15minuter (springa lös)
11.00 10 minuter (efter maten)
13.00 10-15minuter (busa o springa lös)
15.00 10minuter (efter maten)
19.00 10 minuter (efter maten)
21.00 5-10minuter (oftast väldigt trött)

+ någon gång till innan vi går och lägger oss.

Valpis är 12v gammal så det blir en del rännande;) Plockar alltid upp efter mig, så länge vi inte är ute mitt i en skog eller dylikt.
 
Sv: Hur ofta går ni med er hund?

Flatcoated retriver 3 år

Morgon: 10-15 minuter om vi inte åker till stallet, då blir det 15 minuter sedan springa efter hästen en timme eller så och så 15 minuter igen...

Lunch: 5-10 minuter, oftast bara upp i skogsbacken och ranta runt och bära pinnar...

Em och kväll: en kort 5-15 minuter och en längre på 1,5 timme -30 minuter, under förutsättning att vi inte var i stallet på morgonen för då vill vovven sova hela kvällen... Lite dummiesök/lydnad/agility i lekparken/bad (när det inte är frysgrader) några gånger i veckan. Eller lek med kompisen på gräsmattan framför huset. Är vi vakna länge blir det snabbkiss innan jag lägger mig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 776
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 102
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp