Hur ofta diskar ni matskålen?

Sv: Hur ofta diskar ni matskålen?

När dom ser ut att behöva det:) Jag byter vatten ett par gånger per dag och då brukar jag skölja ur skålen. Vi har precis skaffat diskmaskin så nu tänkte jag börja köra skålarna i den någon gång per vecka.

Mina hundar äter gärna bajs och djurkadaver som börjat ruttna lite lagom mycket är en delikatess. Jag tror inte de har så höga krav på hygien...;)

Hundarna har ingenting att säga till om, JAG tycker det är äckligt :) För jag äter varken bajs eller ruttna djurkadaver till vardags.

Jag minns inte hur ofta jag diskade. Vattenskålen oftare än matskålarna i alla fall. Men vid behov får jag väl säga. Speciellt matskålarna slickade ju hundarna ur ungefär en kvart efter att maten tagit slut. Har man labrador har man kanske annan syn på det där med vad hundarna äter ute...

Sköljer ur skålen med hett vatten varje gång jag ska byta vatten (1-2 gånger om dagen) och inför utfordring.
Men diskar? Helt ärligt vet jag inte. Inte så ofta. När det inte räcker att skölja ur skålen och den ser skitig ut ändå. Kanske en gång i veckan på sin höjd.

Diskar, vattenskålen varannan dag = när nytt vatten fylls på. Matskålen diskas 1 gång om dagen och 2 gånger i veckan så körs båda skålarna i diskmaskinen, jag har keramikskålar :)
vovve äter torrfoder

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 668
Hundhälsa Kort sammanfattning: På morgonpromenaden vill Bruce äta gräs, han är mer intresserad av att äta gräs än att nosa runt eller göra sina...
Svar
14
· Visningar
6 204
Senast: EZMK
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 666
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej! Vi börjar bli desperata och behöver hjälp med vårt problem. Vi har en blandras på snart 3 år som skäller när hon är ensam. Det har...
2
Svar
24
· Visningar
14 383
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka