Förlåt att jag skrattar lite för mig själv men jag fick sån igenkänningskänsla från idag Snyggt JA, men inte så praktiskt.
När det gäller lådor istället för skåp så har jag gett mig efter att ha kollat på en massa bilder, det verkar som att alla väljer det idag. Själv gillar jag skåp mycket bättre.
Jag vill inte försvara hens beteende, för det är inte alls ok att hen får dig att känns dig obekväm! Men just när det gäller kök så tycker jag ofta att folk (inkl jag själv) kan vara lite insnöade på ett visst spår, och det är säkert därför hen försvarar sina lösningar. För att hen tror att du kommer bli nöjdare i det långa loppet. Alla är såklart olika och har olika smak och behov, men som köksplanerare så borde man ju ha lite koll på vad som är en bra lösning i längden och vad som är en mindre bra lösning. För majoriteten av folk iallafall. Sedan verkar just denna person inte vara rätt person på rätt plats tyvärr...
Varje gång jag byggt nytt kök så har jag haft en föreställning om hur jag vill ha det, och en ganska bestämd sådan. Och det har hänt mer än en gång att jag i efterhand ångrat att jag varit så bestämd med mina åsikter... Vissa kompromisser jag fått göra med min sambo (och som jag egentligen var helt emot) har till och med visat sig vara en av de bättre sakerna med nya köket i efterhand. Så när du bygget nytt kök - gör det med öppet sinne