Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En häst som fodras och tränas rätt har hovar med bra tillväxt.
Fast tävla för 2000kr i månaden är ju inte jätte mkt?
Inte om man räknar med bensinpengar och att man kanske behöver hyra en transport. Beroende på nivå på tävlingen är det ju inte speciellt billigt med anmälningsavgifter heller.
2500kr på övrigt är väl inte så överdrivet? Iof beror det ju på vad övrigt innebär, för mig innebär det utrustning.
Behöver man en ny/bättre begagnad sadel så är ju det iaf 20-25000:- många gånger, sadeln behöver ju stoppas om med jämna mellanrum, lägg till ett nytt täcke eller två av vettig kvalité, ett nytt bett någon gång, ett par tyglar som går sönder, en ny lädergrimma ja sånt som går åt helt enkelt så är det ju inte alls svårt att snitta på 2500:- i månaden om man inte alltid väljer lågbudget grejer.
Skodde min fram i går, av utbildad hovslagare, mycket duktig o seriös.Det kostade mig 650 kr .Verkade den andra för 350 kr.Så totalt 1000 kr.han kommer ungefär med 7 veckor mellan.Ehh, det är inte skorna som "behöver slås på ofta", har helt normala skor, men jag vill ha hästen verkad så ofta. Jag tycker inte det är okej att låta skorna sitta på tills de ramlar av eller är utslitna som vissa andra gör. Vill ha bra hovvinklar hela tiden.
Alla utbildade hovslagare här ligger runt 1500 inkl skor och någon klåpare kommer inte i närheten av mina hästar om han så skulle sko gratis.