Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köp så mycket mark ni har råd till, det är svårt att göra en dålig affär på lång sikt när man köper mark. När det väl är avstyckat så brukar det vara svårt för att inte säga omöjligt att köpa till mark, åtminstone här nere. Byggnader kan man alltid bygga till men inte mark.
Bättre att köpa mer än man behöver just nu, det är lättare att sälja än att köpa. Du har också ett högre restvärde en gång när man ska sälja, vi köpte vår gård för 25 år sedan och bara taxeringsvärdet har ökat med 350%
Vi har 12 ha (8 ha åker) och just nu 9 st. hästar. Tar eget grovfoder samt säljer en hel del.
Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift
Köp så mycket mark ni har råd till, det är svårt att göra en dålig affär på lång sikt när man köper mark. När det väl är avstyckat så brukar det vara svårt för att inte säga omöjligt att köpa till mark, åtminstone här nere. Byggnader kan man alltid bygga till men inte mark.
Bättre att köpa mer än man behöver just nu, det är lättare att sälja än att köpa. Du har också ett högre restvärde en gång när man ska sälja, vi köpte vår gård för 25 år sedan och bara taxeringsvärdet har ökat med 350%
Vi har 12 ha (8 ha åker) och just nu 9 st. hästar. Tar eget grovfoder samt säljer en hel del.
Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift
Hej!
Var svårt att få ihop en bra rubrik men min fråga är till er som har stall / lantbruk / mark. Hur många hästar har ni och hur mycket tillgång på mark?
Vi är ev på G att köpa mindre gård och jag vill i framtiden kunna erbjuda inackordering i mitt stall. Dock skulle jag vilja veta lite hur andra har det med plats per häst? Visst man kan säkert klämma in en hel del hästar på några hektar men jag vill veta hur övriga Västsverige ser ut där vi har våra hästar.
Även ni som är inackorderade finns det tillräckligt med plats för er häst? Många små/ stora hagar?
Hur mycket plats i stallet? Kan man binda upp flera höstar? Stor sadelkammare?
Ja berätta lite! Bilder är också välkomna!
Någon som "köpt till" mark? Vi har nämligen möjlighet till det om vi nu köper denna gård.
Ange gärna hektar om ni har möjlighet!
Har sökt och finner inte riktigt någon liknande tråd där folk delar med sig om sina gårdar.