Hur många bedömningar i timmen?

Sv: Hur många bedömningar i timmen?

Ja, så länge det inte är en jakthundsklubb som anordnar utställningen.. I så fall räkna på typ 10-12 i timmen :cool:

Så kan det vara med vinthundar också :p Jag tror de beräknar tiden på om domaren är snabb, vilket ju få domare är. Men hellre att man är där för tidigt än att man missar när man ska till ringen.

Anledningen till att det tar tid på jakthundsutställningar är att de ska bröla ut alla kritiker i högtalare = tar dubbelt så lång tid/hund nästan :D

Har varit med om samma sak på en vanlig länsklubbsutställning, där gick det i ett rasande tempo och den domaren var klar med alla sina raser när de andra domarna hade kommit halvvägs ungefär :crazy: Minns dock inte vilken domare det var nu, kommer kanske på det senare.

Hade de gjort så på alla utställningar så hade det fått ta (nästan) hur lång tid som helst tycker jag :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 417
Senast: Sel
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 691
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 430
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka