Jag hade inte velat göra allt även om det var varannan år- men intressant uppdelning tycker jag.Nu är detta inte riktat enbart till detta inlägg, utan jag hänger på det här.
Men amning och jämställdhet. Det är ett väldigt kort perspektiv. Från någon månad till något år.
Men sju år senare. Vem packar gympapåsen? Håller ordning på när barnen är bjudna på kalas, urvuxna kläder, ser till att persiennerna på rummet är uppdragna och sängen bäddad innan det kommer kompisar, ser till att läxorna görs, betalar medlemsavgifter, klipper naglarna, hämtar-lämnar på skolan och eventuellt jobbar deltid.
Listan tar aldrig slut och för mig känns amning och någon extra föräldramånad rätt litet i sammanhanget.
Vi kör lite varannan gång var och just nu gör jag allt. Precis allt. Men detta har föregåtts av det omvända året innan. (Och mitt ansvar innan det osv. Vi har rullat några varv nu)
Säng och persienner gör ingen. Kalas visar dottern inbjudan och så ser vi vem som har tid att köra. Kläder och väskor packar vi varannan morgon eftersom det är så vi jobbar. Hämta och lämna varannan dag men flexibelt. Urvuxna kläder plockar jag ut och sambon lämnar på återvinning.
Båda har ansvar för allt- precis som med middag och hundar och disk och bil. Vem har tid idag liksom. Vi tycker båda det är svårt att planera...