Hur länge kan dessa personer vara ensamma hemma?

Tranan

Trådstartare
Jag har en fråga.

Hur länge kan barn/ungdomar vara hemma utan tillsyn av familj eller släkt?
Barn 1, tjej 17 år mental ålder tack vare sjukdom 12 år. Asperger Adhd.
Barn 2, pojke 14 år aspberger/adhd.
Barn 3, tjej 10 år

Så vad tycker ni, hur länge klar de utan tillsyn?

Jag har en fråga.

Barn 3, tjej 10 år

Jag tycker det är svårt att svara på sådär rakt upp och ner utan mer ingående info. Men någon timme borde väl ändå funka.

Jag har en fråga.

Barn 3, tjej 10 år

Några timmar! MAX! Helst inte alls pga diagnoserna.

Mitt ex lämnade dem en fredag morgon och åkte till finland. återkom på söndag eftermiddag.
Motivationen var att de kunde få hjälp av grannen om något hände.
Det var min helg men hon kunde inte lämna barnen till mig för att bilen var trasig. och meddelade inte till mina föräldrar som bor 20 minuter bort.
Jag lämnade in en orosanmälan till soc

Mitt ex lämnade dem en fredag morgon och åkte till finland. återkom på söndag eftermiddag.
Motivationen var att de kunde få hjälp av grannen om något hände.
Det var min helg men hon kunde inte lämna barnen till mig för att bilen var trasig. och meddelade inte till mina föräldrar som bor 20 minuter bort.

Helt rätt gjort!
Jag tycker inte att någon varken 10 eller 14 åring ska vara utan ansvarig vuxen i 3 dygn, diagnos eller ej.

När kan man lämna en person med dessa diagnoser ensam då?

Jag skulle säga att det är ganska stor skillnad på att lämna någon ensam och att lämna henom ensam med ansvar för yngre syskon?

De specifika barnen i tråden går det ju inte att säga så mycket om, alla är individer med eller utan diagnoser. Men mer generellt skulle jag säga att steget mellan att bli lämnad ensam som 17-åring och att bli lämnad med ett 10-årigt syskon är väldigt stort.

Det låter klokt (så länge det handlar om genuin oro och inte om hämnd för att du inte fick din helg med barnen såklart). Om det var rimligt eller inte vet nog du betydligt bättre än någon av oss som inte känner barnen. :)

Förstår mamman din oro nu?

Jag skulle säga att det är ganska stor skillnad på att lämna någon ensam och att lämna henom ensam med ansvar för yngre syskon?

De specifika barnen i tråden går det ju inte att säga så mycket om, alla är individer med eller utan diagnoser. Men mer generellt skulle jag säga att steget mellan att bli lämnad ensam som 17-åring och att bli lämnad med ett 10-årigt syskon är väldigt stort.

Det låter klokt (så länge det handlar om genuin oro och inte om hämnd för att du inte fick din helg med barnen såklart). Om det var rimligt eller inte vet nog du betydligt bättre än någon av oss som inte känner barnen. :)

Förstår mamman din oro nu?
Jag håller med dig, jag motsatte mig bara den sunkiga generaliseringen att det inte gick att lämna någon med dessa diagnoser ensam öht.

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 537
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 271
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka