Hur lång tid tog din andra förlossning?

Första: vattenavgång 47 timmar innan dottern föddes. Pinvärkar! Först tredje gången vi åkte in var jag öppen 3 cm så vi fick vara kvar, dottern född ca 8 timmar senare. Det var riktigt jobbigt att det bara gjorde ont så länge utan att det hade nån effekt... Vi har 4 mil till förlossningen.

Andra: värkar började så smått vid 02, sov mellan dem, fick börja andas genom dem vid 05, väckte då sambon som stack ivägoch skulle bara fixa en snabb grej på jobbet, åter hemma efter en timme. Klädde på dottern, åt frukost och klädde mig mellan värkarna som fortfarande var hanterbara. Bad sambon förvarna svärföräldrarna om behov av barnvakt kl 06:10. Han sa typ att de behövdes framåt förmiddagen. Sambon frågar om han kan åka iväg och fixa en till grej (egen företagare...) men får ett bestämt nej av mig. Nu är kl 06:15 och jag ringer förlossningen och först när de frågar hur långt jag har mellan värkarna (3 per 10 min) inser jag nog själv att det verkligen är på riktigt. Då blev det fart på sambon. Svärfar hämtar dottern (tur de bor granne med oss!) och 06:25 sitter vi i bilen. Framme vid förlossningen möts vi av låst dörr med en porttelefon. Nu är kl 07:10, börjar jag få rejält ont, minuterna innan de kom och öppnade var nog de längsta i mitt liv. Rullstol upp till förlossningen. Öppen 8cm. Dottern född 8:15. Tur jag inte hade velat ha mer än lustgasen ;-) så ja, det gick absolut fortare andra gången

Med andra barnet gick det fort! Vaknade med molvärk 01.50, gick och duschade, och hon är född precis innanför dörren på BB, kl. 02.45... Då har vi 45 min till sjukhuset... Men vi hann! Men värsta resan ever! :D Men hann sova en stund till på morgonen innan frukosten. Inte ens träningsvärk. :p:D

Första barnet 10 timmar, andra barnet 7 timmar och yngsta 5 timmar
Alla födda med bara lustgas förutom äldsta där jag fick bäckenbottenbedövning som inte han ta (märkte det när barnmorskan skulle börja sy :arghh: ). Har liksom inte hunnit få så mycket annat, har gått så jäkla fort. När yngsta föddes ville barnmorskan skicka hem mig. Vattnet gick hemma men hade noll värkar när jag kom in. Jag totalvägrade och han är född 2,5 timmar senare

Första barnet 10 timmar, andra barnet 7 timmar och yngsta 5 timmar
Alla födda med bara lustgas förutom äldsta där jag fick bäckenbottenbedövning som inte han ta (märkte det när barnmorskan skulle börja sy :arghh: ). Har liksom inte hunnit få så mycket annat, har gått så jäkla fort. När yngsta föddes ville barnmorskan skicka hem mig. Vattnet gick hemma men hade noll värkar när jag kom in. Jag totalvägrade och han är född 2,5 timmar senare
Jag hade väldigt långt mellan värkarna när andra barnet föddes. Sen en liten stund med "fejk" - krystvärkar med många minuters mellanrum. Sen fick jag EN riktig krystvärk som bara rullade på av sig själv och då kom barnet ut direkt. Men vi var ju knappt välkomna :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 043
Senast: Nahar
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 120
Senast: Sar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17