hjärter_dam
Trådstartare
Väntar mitt andra barn i maj och har på nåt sätt last mig vid tanken på att den här förlossningen kommer att gå fort. Under min första förlossning som började med vattenavgång var latensfasen lång (nästan 2,5 dygn) men när allt väl kom igång ordentligt gick det förhållandevis fort (knappt 6 timmar från öppen 4cm tills bebisen var ute). Min mamma hade en snabb förlossning med mig (förstföderska) vilket väl delvis kan påverka, hon var dessutom mycket äldre än vad jag är vilket jag förstått också kan påverka.
Till saken hör att vi bor i Göteborg och situationen på förlossningen här är långt ifrån gynnsam för tillfället, så planen är att vi ska åka till Borås när det är dags. Det gjorde vi även med första barnet, då eftersom det var fullt på bägge förlossningarna i Göteborg. Det är visserligen bara 45 minuters bilväg till Borås men det känns långt om förlossningen fortlöper snabbt.
Ni som fött flera barn, hur mycket snabbare gick andra förlossningen än första? Hade ni latensfas även med andra barnet eller var förlossningen igång från start?
Till saken hör att vi bor i Göteborg och situationen på förlossningen här är långt ifrån gynnsam för tillfället, så planen är att vi ska åka till Borås när det är dags. Det gjorde vi även med första barnet, då eftersom det var fullt på bägge förlossningarna i Göteborg. Det är visserligen bara 45 minuters bilväg till Borås men det känns långt om förlossningen fortlöper snabbt.
Ni som fött flera barn, hur mycket snabbare gick andra förlossningen än första? Hade ni latensfas även med andra barnet eller var förlossningen igång från start?