Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?

Första barnet: första ägglossningen efter p-pillerslut. (37 år)
Andra barnet: först försök i ca 6-7 månader, med 3 tidiga missfall; varav sista gav en del komplikationer i samband med en skrapning. Därefter höll vi upp i ca 6 månader och försökte igen ca 6 månader innan det tog sig till slut. (40-41 år)

Första gången tre månader resultat mf i vecka 8.
Andra gången tre månader efter mf, resultat en stilig pojke på 10 år.
Tredje gången, mensen kom tillbaka efter 11 månader, tog tre månader och så var jag gravid igen, resultat stabil pojke på 8 år.

Fjärde gången, tog ut spiralen och det tog fem månader, resultat pappas beställda prinsessa idag snart 6 år.

Slutade med p-piller runt julen -12, och blev gravid i februari, fick missed abortion med komplikationer som gjorde att jag fick skrapas akut i april.

Läkaren sa att jag kunde försöka igen så snart jag kände mig redo, och det har jag gjort i snart två år. Men det händer ingenting.

:(

Ja som rubriken säger? När ni aktivt försökte bli gravida, hur lång tid tog det innan ni lyckades sas?

Det tog fyra år innan jag blev gravid första gången. Visserligen försökte vi inte aktivt hela tiden (då skulle jag blivit tokig) men jag hade faktiskt gett upp hoppet. Inga fel hittades på någon av oss och vi skulle få IVF om vi ville men jag kände att jag inte orkade ge mig in i den cirkusen.
Men plötsligt var jag faktiskt gravid!
Och direkt efter att jag slutade amma blev jag (oplanerat) gravid igen, det slutade dock i ett MA i vecka 12, dagen innan KUBtestet.
Blev ju väldigt förvånad eftersom jag trott att det var supersvårt att bli gravid.
Då tänkte vi att vi gör inga aktiva försök på ett tag, dels behövde vi smälta missfallet, dels ville jag egentligen ha lite längre mellan barnen.
När vi började försöka aktivt igen blev jag gravid på andra försöket och glädjen var stor men det slutade också med missfall i vecka 6-7 :(.
Orkar inte försöka aktivt just nu, händer det så händer det.

Hoppas det funkar bättre för er!

Kl

För oss har det tagit sig på första försöket alla tre gångerna. Första gången hade jag ätit p-piller och det tog sig på första ägglossningen (som jag fick direkt efter pillerstopp).
Inser att vi varit väldigt lyckosamma!

Slutade med p-piller runt julen -12, och blev gravid i februari, fick missed abortion med komplikationer som gjorde att jag fick skrapas akut i april.

Läkaren sa att jag kunde försöka igen så snart jag kände mig redo, och det har jag gjort i snart två år. Men det händer ingenting.

:(
Det kan ju bli ärr efter skrapning, har du kollat det?

KL

4 ar och 4 IVF forsok tog det att fa till mina tvillingar. Och sedan de foddes har vi visserligen inte forsokt "aktivt" (som det sa populart brukar heta) men vi har inte skyddat oss utan tankt att blir det sa blir det. Tvillingarna fyller 7 pa sondag... Fertila ar vi INTE men jag (eller rattare sagt min kropp) var valdigt bra pa att vara gravid, alltid nagot :-)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Imogen
·
Kropp & Själ Vad kan man göra åt lågt blodtryck/återkommande blodtrycksfall? Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
5 764
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar