Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?

Första barnet blev till tre månader efter ett missfall. Då sas det att man skulle vänta i minst tre månader efter ett missfall innan man försökte igen. Andra barnet bestämde vi oss och jag slutade med minipiller i slutet av juli och i mitten av augusti blev hon till. Första graviditeten var inte jätteplanerad utan det var mer att vi inte skyddade oss utan blev det barn så blev det. Jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens förutom när jag har ätit p-piller men har haft en så enorm tur att jag har fått mina barn när jag har önskat ändå.

Ja som rubriken säger? När ni aktivt försökte bli gravida, hur lång tid tog det innan ni lyckades sas?

Jag är en av de som blir gravid omgående, oavsett om det är aktivt eller bara en miss på preventivmedlen.

Kondom och spiral är hittils det enda som förhindrar en graviditet hos mig.
Jag önskar så att jag kunde ge bort min löjligt fertila kropp till någon som inte kan få barn

Jag blev gravid på första slarvet, använde oss av kondom och säkra perioder. Vi hade dock redan bestämt oss för att skaffa barn men hade inte tänkt börja försöka förrän några månader senare.

Sammanlagt 7 år men då är det hormonbehandlingar, en operation för endometriosen, ett byte av sambo o slutligen gravid på andra IVF försöket medräknat ;) när jag var 17 o åt p-piller blev jag dock oplanerat gravid men gjorde då abort

Här var det samma som för Tassetass, vi småslarvade nog lite och skulle börja försöka några månader senare så att det tajmade med när min projektanställning avslutades. Så blev det, ehh, inte. :o

Första gången som vi prickade in äl tog det sig (32 år, hade hormonspiral innan), slutade dock i missfall. Efter det så tog det sig igen när vi väl prickade in äl och idag går jag in i vecka 12 och hoppas att det denna gång ska gå bra hela vägen :).

Blev gravid på första försöket med båda barnen. Det trodde jag inte innan men är såklart glad och tacksam för det, samt att jag inte blivit gravid när jag inte velat bli det trots att det varit lite si och så med preventivmedel ibland. Alltid haft oregelbunden mens och även perioder utan mens, säkert på grund av undervikt och ätstörningar, så jag räknade mig inte som så superfertil innan vi försökte.

Jag blev gravid när jag åt minipiller, hade ätit dem i tre månader och var panisk med tidpunkter och att ta dem ordentligt. Hade alltid innan haft p-stav (12 år). Nu har jag istället hormonspiral, planerar att sterilisera mig om 3 år.

Shit, jag nästan gråter av glädje då jag läser om folk som behövt lång tid på sig för att lyckas! (Trots att vi redan bestämt oss för IVF).

Shit, jag nästan gråter av glädje då jag läser om folk som behövt lång tid på sig för att lyckas! (Trots att vi redan bestämt oss för IVF).
Det är allltid skönt att veta att man inte är ensam! Att det faktiskt finns andra som vet hur det känns. Någon som förstår vad man går igenom och vad som händer i kropp och knopp.

Mvh Miks

Två månader tog det, har inte ätit p-piller på flera år innan det, endast användt kondom.
Hade dock mens första månaden som gravid, fick vi reda på vid första UL då man flyttade BF datumet. :)

Slutade med p-piller i början av februari, blev gravid i mitten av maj. Hade precis fyllt 37 år när jag blev gravid.

Barn 1: 3,5 år med hjälp av IVF på första försöket.
Barn 2: andra försöket "naturlig" väg.

Hade förmodligen något knas med ägglossningen som inte syntes på alla tester som gick till sig med graviditeten dvs syskonförsök gick väldigt snabbt och enkelt.

Jag tillhör också dem som blir gravid löjligt lätt. Har gjort abort i min ungdom. Första barnet blev till pga ett oskyddat samlag och andra barnet blev till på första försöket.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Imogen
·
Kropp & Själ Vad kan man göra åt lågt blodtryck/återkommande blodtrycksfall? Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
5 764
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar