Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?

Barn 1 (då jag var 32) o barn 3 (38) blev till knappt utan försök eller vad man ska säga. Barn nr 2 (36 år) jobbade vi på i 3-4 månader o självklar var det hon som var den mest planerade av dem. Är tacksam över att det gått lätt att få dem o att de mår bra...

Inser vilken tur jag (vi) haft, två barn. Tog sig på första försöket på båda.

Hade bara ungefärlig koll på ägglossning och lyckades pricka in sex därikring.

3 år.. :meh:

Vi hade i stort sett gett upp allt hopp och jag mådde bajs över mig själv.

Men sen bytte jag jobb, köpte en till häst och accepterade ett liv utan ialf biologiska barn och då gick det minsann. Har bf den 26/1 så knodden är efterlängtad som bara den!
Och alla sa "det är ju bara för att du slappnade aaaav" ;)

3 år.. :meh:

Vi hade i stort sett gett upp allt hopp och jag mådde bajs över mig själv.

Men sen bytte jag jobb, köpte en till häst och accepterade ett liv utan ialf biologiska barn och då gick det minsann. Har bf den 26/1 så knodden är efterlängtad som bara den!

Förlåt, jag menar absolut inte att vara elak (och i ditt fall är det ju precis som du säger) men jag är lite allergisk mot det där med att "Genast jag slutade försöka så blev jag gravid", vilket får det att låta som om du gjort fel i tre år genom att försöka för mycket. Du kanske skulle ha blivit gravid i vilket fall som helst.

EDIT: Grattis i alla fall! Det ger ju en visst hopp :)

Med dottern blev jag gravid på första försöket. Samma med andra graviditeten men den slutade i MA. Fick en mens efter MAt och blev sen gravid med barnet jag har i magen nu. Så jag har tydligen lätt för att gravid.

Det gick på första försöket för oss. Jag slutade med p-pillren två månader innan vi började försöka för att kroppen skulle komma i balans (och för att jag fick slut på piller).

Jag har varit gravid 2 gånger i mitt snart 34 åriga liv. Med sonen försökte vi 12 månader. Med dottern (som föddes för 5 dagar sedan) försökte vi 14 månader. Hade precis startat fertilitetsutredning när hon blev till. Jag har haft regelbunden mens och ägglossning som jag ska. Vi har prickat varenda ägglossning från att vi börjat försöka. Hormonfri 6 år innan sonen och enbart skyddade med avbrutet samlag. Mellan barnen kopparspiral.

Det är ju några som behöver "vänta" längre för att snittiden ska kunna bli 7 månader. Det är bara tråkigt att det är ojämn fördelning :(

Mvh Miks

6 månader efter slutat med p-pillar som jag gått på i 7 år. Ingen jättekontroll men vi forsökte lite ekstra när jag trodde jag skulle ha äl. Dog inte så aktivt i några månader då jag inte ville ha omkring jul ( båda jag och min sambo född i mellandagarna). Och månaden när det gick tänkte jag att nu kan det vänta för jag kom in på 1- årig vidareutbildning. Men då satt det.

Slutade med p-piller (knaprat sen 5 år tbx) i slutet av april 2013 och i augusti var jag gravid. Gjorde inga aktiva försök utan körde på när vi hade lust (hö hö :D). Vi hade alltså nada koll på min ÄL och min mens var väldigt oregelbunden. Har idag en 7-månaders dotter :)

@fio japp. Haha. Vi får väl se hur det går.
Genomsnittet är 7 månader men det är fullt normalt att det tar upp till ett år, utan att något är fel.

Men det finns de som blir gravida med en gång och de som tar många år på sig eller i värsta fall inte alls. Jag har alla varianter runt mig.

Tyvärr finns det även de som blir gravida med en gång med nr 1 och sedan håller på i år med att få till barn nr två (sekundär barnlöshet).

Men sen vet jag även par där nr är tillverkad genom ivf efter flera år av försök och så utan att ens egentligen försöka fått barn nr två.

Så det finns alla sorter. Man vet aldrig innan vilken kategori man tillhör och bara för att man varit gravid finns det inga garantier att det fungerar nästa gång också.

Men för det mesta brukar man få ett barn till slut på ett eller annat sätt. Men det finns någon enstaka procent som aldrig lyckas få barn, alls.

Med första tog det sig på en gång jag slutade med P-piller.
Med andra tog det sig på första också, men sen blev det missfall och i samma veva förlorade jag jobbet vilket gjorde jag inte kände det rätt att göra bebis, så det blev uppehåll i tillverkandet.
Sen gick tiden ett par år sisådär och inget jobb i sikte och då jag tycker syskon är viktigt och ändå är 36 år och dottern fyller 7 i vår så bestämde vi i somras att " Nu kör vi" det behövdes 2 ägglossningar innan det blev bebis i magen :) Nu buffar det trevligt i magen <3

Fast lite förvånad är jag över att det inte tagit sig tidigare då vi kört avbrutet / och inte haft koll på ägglossning och så sedan första föddes.

Första graviditeten var relativt oplanerad. Slutade med missfall i vecka 14. Andra var planerat och blev 7 månader efter missfallet. Slutade med ett MA som upptäcktes i vecka 9. Blev sedan gravid direkt utan mens emellan, som gav oss första barnet. Andra barnet blev till på en gång när vi bestämt oss för att det var syskondags.

Första barnet blev till på andra försöket, graviditet två likaså men slutade i tidigt MF och tredje graviditeten blev direkt på missfallet och resulterade i barn nummer två.

Första var inte planerad, vi hade varit ihop i 3 månader.. Körde på "säkra" perioder...

Andra tog sig på tredje eller fjärde försöket men då försökte vi inte pricka ägglossning exakt då vi gärna skulle vilja ha en flicka och då ska man göka innan ÄL.

Lustigt egentligen att det har gått lätt då jag dels är överviktig, dels har haft både PCOs och för höga testosteronnivåer.

Dock fick min gamlamormor 7 barn på 4 år, sammanlagt 10 ungar varav 3 tvillingpar. Så vi är nog rätt fertila tack och lov! :)

Första tog 2,5 år. Var på information för IVF men då tog livmodern och skärpte till sig plötsligt :p
Andra tog två försök.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Imogen
·
Kropp & Själ Vad kan man göra åt lågt blodtryck/återkommande blodtrycksfall? Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
5 764
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar