Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bor också i Göteborg, eller precis utanför. Söker man hyresrätt är det såklart svårt att välja, men bostadsrätt köper jag efter där jag jobbar.Jag bor i Göteborg. Mycket lättare att hitta nytt jobb än ny lägenhet, men att hitta ett ROLIGT jobb är svårare.
Enkel väg.Tänker att de flesta faktiskt har ganska ok resvägstid. Trodde man hade längre tid att åka. Funderar på ett jobb med 1,5 timmes resväg, fast bara två pass i veckan.
Söker nytt jobb och har lite funderingar över rimlig restid. Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet?
Av någon anledning så ligger jobben som jag hittills tyckt om på andra sidan stanJag bor i Göteborg. Mycket lättare att hitta nytt jobb än ny lägenhet, men att hitta ett ROLIGT jobb är svårare.
Jag har i princip aldrig haft längre än 15 minuters cykling, trots flertalet jobb och arbetsorter. Jag är förvånad över hur många som har så lång resväg till jobbet. Åandra sidan tycker jag lång pendling är rena döden och förstör vardagen, så jag har nog istället varit väldigt flexibel med var jag bor. Jag har ingen familj att ta hänsyn till så flyttar hellre än får långt till jobbet.
Den biten har jag gett upp för länge sedanJag bor i Göteborg. Mycket lättare att hitta nytt jobb än ny lägenhet, men att hitta ett ROLIGT jobb är svårare.
Av någon anledning har detta avlånga land stora glesbebygda arealer med långa avstånd mellan orterna. Särskilt om man tittar lite längre upp på kartan över Sverige. Råkar arbetet som man får anställning hos ligga mitt ute i ingenstans och det inte finns lediga bostäder i närheten så får man nöja sig med en lite längre resväg. Uppenbarligen finns det även ganska många som inte vill bo i centrum och som hellre väljer lite längre resväg. Sedan har det nog mycket med vana att göra också. Personligen är jag uppvuxen med att ha långt till allt så jag tycker att 3 mil till jobbet är ganska nära.
Och i storstäderna är det ofta långa resor med. Inte sällan med byten om man åker kollektivtrafik. Eller omöjligt/snordyrt med parkering om det ligger centralt.Av någon anledning har detta avlånga land stora glesbebygda arealer med långa avstånd mellan orterna. Särskilt om man tittar lite längre upp på kartan över Sverige. Råkar arbetet som man får anställning hos ligga mitt ute i ingenstans och det inte finns lediga bostäder i närheten så får man nöja sig med en lite längre resväg. Uppenbarligen finns det även ganska många som inte vill bo i centrum och som hellre väljer lite längre resväg. Sedan har det nog mycket med vana att göra också. Personligen är jag uppvuxen med att ha långt till allt så jag tycker att 3 mil till jobbet är ganska nära.
Typ 70 min enkel väg inkl ca 10 min väntan vid tågstationen. Det skulle gå att skära in några minuter om man vågar komma insladdade i sista stund till tåget, men då jag löser av kollegor som vill gå hem tar jag höjd med minst 10 min för eventuella poliskontroller eller EPA-traktorer på vägen.Söker nytt jobb och har lite funderingar över rimlig restid. Hur lång tid tar det för er att åka till/från jobbet?
Det hade jag absolut kunnat ta om jobbet är bra, bra betalt så det är värt tiden och övriga livet går ihop de dagar man jobbar...Tänker att de flesta faktiskt har ganska ok resvägstid. Trodde man hade längre tid att åka. Funderar på ett jobb med 1,5 timmes resväg, fast bara två pass i veckan.
En klar förbättring för dig mot för några (många?) år sedan35 minuter med bil, utan att ha bråttom.
En klar förbättring för dig mot för några (många?) år sedan.