hur kombinera hund/jobb?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare paxmojo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 56
  • Visningar Visningar 28 278
P

paxmojo

hur gör ni för att lösa hundpassningen när ni jobbar/pluggar? dagmatte/hunddagis? åka hem på lunchen? hunden med på jobbet? ungarna rastar hunden?

ni som kan ta hunden med på jobbet, vad jobbar ni med? hur funkar det att ta med hunden?

Sv: hur kombinera hund/jobb?

Jag jobbar på hunddagis så jag kan ta med hunden. Fast jag gör det inte så ofta, sambon är arbetslös.

Om jag hade ett jobb där jag inte kunde ta med min hund skulle jag nog inte vilja ha henne på hunddagis. Hellre en dagmatte då, som jag verkligen litar på.

Jobbar med hundar så de är med mig hela dagarna. :)

Hade jag inte haft den möjligheten att kunna ha dem med skulle jag i så fall jobba deltid. Fanns inte den möjligheten skulle jag inte ha hund. Lämnar inte bort dem i första taget.

Senast ändrad av en moderator:

Min sambo jobbar skift så hundarna behöver vara ensamma max tre timmar eller inte alls. Ibland har jag tagit med dom till jobbet om det är fint väder och dom kan ligga ute på gräsmattan och spana (jag jobbar som kyrkvaktmästare). Min mamma har också hundar och bor 3 km från oss så vi passar varandras hundar mycket också (t ex om vi ska på fest, resa bort osv)

Min sambo har med sig vår hund på jobbet. Ibland är han hemma hos mig men det tillhör undantagen. Min sambo kör service så vovven är med honom i bilen. Det fungerar jättebra!

/Timsetim

Jag pluggar o min karl arbetar treskift och ofta stämmer det så att W inte behöver vara själv mer än ett par timmar, i bland krockar det däremot rejält så då får W åka till mamma och pappa för att tillbringa dagen där då mamma "bara" jobbar 75 och pappa är lantbrukare så han är hemma/kommer hem under dagarna så W får gå ut samt få lite sällskap.

Jag jobbar hemma för det mesta. Om jag skulle söka ett jobb utanför hemmet skulle jag antagligen försöka få tillåtelse att jobba delvis hemma - men å andra sidan trivs jag väldigt bra med att få bestämma mina arbetstider själv (särskilt när man har hund och småbarn), så det är egentligen inte aktuellt.

De få gånger jag jobbat utanför hemmet (är frilansöversättare förresten) har hunden antingen följt med husse till jobbet eller så har husse varit hem ett varv på lunchen.

Både jag och husse studerar ( jag har minst 3 år kvar ) så Atlaz är själv ytterst sällan..

Vi tränade honom så otroligt lugnt med ensamhetsträningen att det inte är några som helst problem att lämna honom, men det rättfärdigare inte att lämna honom flera timmar enligt mig.

Han är ensam MAX 4 timmar och det händer i princip aldrig, 0-2 dagar i veckan krockar dock våra föreläsningar, han är då ensam i 2 timmar.

Vi har löst det så att Valle är hos min sambos mormor och morfar under dagarna de har egen hund med så han tycker det är kul att vara där. Egentligen skulle sambon ha honom med sig (egenföretagare) men då han fick ett konsult uppdrag på bank så gick inte det.

Nikita är med mig på jobbet alla gånger utom då jag jobbar natt. Jobbar på en gruppbostad. Funkar bra iaf nu på sommaren att ta med henne eftersom hon då kan vara ute i trädgården. På vintern har jag mina föräldrar, min fd granne som jag tagit över Nikita från och ibland även min kompis jag bor med. Så det har aldrig varit något problem.

Jag jobbar bara 19h i veckan och sambon heltid så för oss är det inga problem att ha voffisen hemma några timmar ensam..det blir ju aldrig långa stunder

nu har jag sambo så oftast så e inte Billy ensam, men annars om det krockar så får han vara själv hemma å det funkar bra det.
skulle inte kunna lämna iväg honom till vemsomhellst.

Jag är en av de otäcka människor som faktiskt jobbar heltid (sambon också) och ändå har hund!

En av oss åker hem på lunchen och går en lång prommenad med henne, äter sedan lunch själv och åker till jobbet igen. Då får hon oftast en aktiveringsleksak som sysselsätter henne en stund tills vi har åkt och allt är lungt igen. Grannarna hör henne aldrig om dagarna och vi ser inga spår av annan aktivitet än sova. (Hon har naturligtvis varit ute en längre prommenad på morgonen också.) På eftermiddagen och kvällen är vi sedan ute och motionerar eller tränar i varierande grad. Min hund är "tillräckligt" nöjd. Hon skulle naturligtvis inte tacka nej till att vara med jämt, men det går utmärkt på detta sätt. Om man slarvar med aktiveringen så blir hon naturligtvis mer "onöjd".

Hon var ungefär 6 månader när hon började lämnas längre stunder (½-dagar). Men "själv"-träningen började vi med redan första veckan.

Jag tror stenhårt på att man kan ha en lycklig och harmonsik hund även med heltidsjobb, utan att ha dagmatte eller hunddagis.

jag jobbar hemma på gården och mina hundar är istort sett aldrig ensamma...om jag skulle ha ett vanligt jobb skulle jag nog inte ha hund

Mina är ensamma hemma när jag jobbar, är det fint väder i hundgården. Jobbar jag längre är de hos mamma.

Jag har tack och lov alltid lyckats lösa det så att min tik är med mig på jobbet, annars hade jag inte velat ha hund om jag arbetade heltid som jag gör nu, på mitt jobb är hon omtyckt av alla och det har aldrig blivit något gnäll för att hon är med, skönt..... :)

under de åren vi haft hund har min sambo jobbat heltid och jag har antingen studerat/varit arbetslös/sjukskriven eller jobbat 80%. Så hunden har nästan aldrig behövt vara ensam. Under tiden jag jobbade började jag kl 5.30 och kom hem 13.30, sambon gick iväg 7.45 så det blev inte jättemånga timmar ensam för hunden.
Nu till hösten börjar jag studera igen, då kommer sambon åka hem på lunchen och gå en långpromenad. Fast detta varar bara fram till maj månad för då börjar jag jobba kvällar så då behöver hunden aldrig vara ensam.

Det är krångligt när man inte har nån annan som kan ställa upp och ha hunden, men vi brukar ordna det ändå. Blir så avundsjuk när man läser om andra som har föräldrar på nära håll som ställer upp.

Vuxen, ensamtränad hund är ensam 6-7 timmar två-tre dagar i veckan. De andra fyra- fem dagarna någon stund ibland, tex medan jag rider eller handlar e d. Sambon jobbar bara på jobbet on-fre (jobbar hemifrån må- ti) och jag är lärare o slutar ofta tidigt (med rättning etc hemma kvällstid). Jag ska dock plugga i höst , och kommer nog vara hemma ännu mer.

Vovve nöjd och glad med livet, sover och umgås med katterna när han är ensam.

glee skrev:
Jag jobbar på hunddagis så jag kan ta med hunden. Fast jag gör det inte så ofta, sambon är arbetslös.

Om jag hade ett jobb där jag inte kunde ta med min hund skulle jag nog inte vilja ha henne på hunddagis. Hellre en dagmatte då, som jag verkligen litar på.

Mycket intressant svar från någon soma faktiskt jobbar på hunddagis. Varför skulle Du själv inte vilja lämna din hund på dagis?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 628
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 199
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: KesoNeso
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 173
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka