Hur klarar man sig?

Red_Chili

Trådstartare
Om två veckor åker jag hem från kenneln som jag är på nu. Då utan hunden som jag lånat sedan i augusti.
Den hunden är det underbaraste jag någonsin träffat, så nära "perfekt" som en hund kan bli vad jag vet. (bortsett från vissa ovanor som inte går att skylla på henne, men det är detaljer)
I alla fall, hur gör man för att stå ut utan hund?
Har en katt hemma, men den gillar jag inte och kan inte alls ersätta hunden på något sätt. Har funderat på att kolla om någon vill ha hundvakt ibland (för jag har inte längre möjlighet att ha egen) alt. ta upp min ridning på nytt...
Förslag på hur jag ska göra?

Sv: Hur klarar man sig?

Jag har bestämt mig för att skaffa hund och en av anledningarna är att jag inte längre har häst, och det kommer att bli tomt. Du kanske skulle göra tvärtom och börja rida istället för att ha hund?

Varför lämnade du tillbaka hunden?

Ullis

(Vart bor du?:angel: )

Det bästa man kan göra för att inte tänka på ensamheten utan hund är att syselsätta sig med annat.
Men du har inte möjlighet med ny hund? Det är självklart inte detsamma som den innan och kan inte ersätta henne, men det blir en ny individ att älska!;)

Har funderat på att ta upp ridningen igen, men det blir isåfall inte förrens till hösten.
Lämnade tillbaka hunden för att jag ska byta skola till hösten, och då inte kommer hinna med att ha hund.
Till våren skulle farsan visserligen kunna gå ut med henne en gång om dagen när jag pluggar, för han jobbar inte längre. Då skulle hon dessutom ha sällskap hela tiden.
Men, till våren ska hon ha valpar.

Har nu fått en "dum" idé om att köpa en av hennes valpar...
Den skulle isåfall vara leveransklar precis till sommarlovet -08, och då har jag hela sommarlovet på mig att träna den att gå så fint i kopplet att farsan kan gå ut med den en gång om dagen...
Och som sagt var, den skulle inte vara ensam.
Frågan är hur jag gör när jag pluggat klart...

Vad tycker ni? är min idé om en valp dum?
Funderar på om man under sommaren kan sommarjobba med hundar på något sätt. Visst borde det finnas ställen i Sthlm där man kan vara?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 754
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 160
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?