Hur kan detta vara lagligt?

Har du varit intim med en man som blivit omskuren i vuxen ålder - och då ej av medicinska skäl - så att han har kunnat tala om för dig vad skillnaden är - och det är därför han är nöjd?

Det är jättelätt att vara slappare (pun intended?) än någon i sina åsikter, om man själv inte kan egenrelatera till dem.

Jag har varit intim med en tvångsomskuren man. Han var djupt olycklig över detta och chockad över hur det kunde ske på ett svenskt sjukhus. Han var väl ca 25 år när det hände. Han sökte egentligen hjälp för att han tyckte penisen var sned. Efter op vaknade han upp omskuren. Det hade man gjort i bara farten :(

Om du är beredd på att medge att dina kukerfarenheter inte är relevanta. Eller, åtminstone att de inte är mer relevanta än våra kukerfarenheter.
:banana:

Tråkig, men kanske rimlig synpunkt. Om du förhållit dig så vetenskapligt till erfarenheter som stödjer din åsikt hade det också varit konsekvent.

Jag anser mina erfarenheter relevanta.

Jag kan acceptera att du har träffat och interagerat med fler kukar än alla herrar i tråden, men jag vägrar acceptera att du därför anser dig veta hur det känns i en förhud.

Jag haft aldrig påstått att jag vet det. Men jag kan väl tolka om det verkar vara nån skillnad med eller utan.

Som jag skrivit tidigare så är kvinnlig könsstympning ännu farligare att göra på köksbord (eller än värre platser). Borde man börja i andra änden där också, och "inte förbjuda" det?
Det görs.
Det finns en stor opinion mot det, annars så hade inte förbud fungerat.
Jag ser inte samma typ av opinion mot manlig omskärelse.
Var är alla som är mot det tillräckligt mycket för att strida för sina åsikter?

Jag har varit intim med en tvångsomskuren man. Han var djupt olycklig över detta och chockad över hur det kunde ske på ett svenskt sjukhus. Han var väl ca 25 år när det hände. Han sökte egentligen hjälp för att han tyckte penisen var sned. Efter op vaknade han upp omskuren. Det hade man gjort i bara farten :(
Men då hade det väl med upprättandet av penis att göra? Man omskär ju inte random person bara för att. Det behövdes väl när snedheten korrigerades.

Det görs.
Det är inte en lyft fråga i Sverige idag.
Men gör så här: Gå in på närmsta BILTEMA. Ställ dig på en låda. Ropa ut att du tycker manlig omskärelse är en bra sak. Lägg till ett eller flera argument för, taget från den här tråden.
Undersök och analysera sedan de reaktioner som eventuellt uppstår omkring dig.
Återrapportera till tråden.

Var de övriga cirka två tusen pojkarna omskärs är idag inte kartlagt.[32] Under senare år har det blivit vanligare att komplikationer i samband med illa utförda omskärelser på pojkar lyfts fram i media."
Det är ju just där som problemet ligger.
Och så vill jag återigen peka på barnets bästa.

Men då hade det väl med upprättandet av penis att göra? Man omskär ju inte random person bara för att. Det behövdes väl när snedheten korrigerades.

Jag skulle också tro det. Å andra sidan är det i så fall väldigt dåligt att de inte förklarat det innan.

Eller så var det som hos frisören.
Frisör/Kirurg: "Vill du ha kort eller långt fram?"
*djupt försjunken i narkos/Hänt i veckan*
"Äsch, jag klipper kort"

Det görs.

Jag är en mycket lat människa.

Det är tråkigt att mindre allvarliga övergrepp får fortgå på grund av det. Därför behövs bättre skydd av barn så att lobbyverksamhet inte ska behövas.

Obs: Missa inte vvv

Obs: Missa inte ^^^

Den här sortens insikt efterfrågades tidigare i tråden. Nu har vi den, om än bara från en person.

Hur påverkar det er syn på att utföra ingreppet på barn? För min del tycker jag att det stödjer min inställning att det är ett övergrepp.
Det där har jag skrivit. Det finns rapporter om både ökad och minskad känslighet och om både "ökad uthållighet" och orgasmsvårigheter. Det är inte breaking news som Skerper kommer med.

Jag kan acceptera att du har träffat och interagerat med fler kukar än alla herrar i tråden, men jag vägrar acceptera att du därför anser dig veta hur det känns i en förhud.
Du missar att din berättelse bara blir en mängden av oerhört många berättelser av hur det känns.
Om nu män i allmänhet tycker att förhuden är så viktig att behålla, var är då alla män som skall stå på barrikaderna och kämpa för förhudarnas bevarande?

Jag haft aldrig påstått att jag vet det. Men jag kan väl tolka om det verkar vara nån skillnad med eller utan.
Blir du förvånad om jag säger att du tolkat väldigt fel?

Vad är din uppfattning - då som läkare och inte något annat - att förhuden är tänkt att ha funktion, innan den skurits bort?

Jag skulle också tro det. Å andra sidan är det i så fall väldigt dåligt att de inte förklarat det innan.

Eller så var det som hos frisören.
Frisör/Kirurg: "Vill du ha kort eller långt fram?"
*djupt försjunken i narkos/Hänt i veckan*
"Äsch, jag klipper kort"
Ja, det håller jag med om. Man ska få veta innan vad som behöver göras. Eller åtminstone vad som KANSKE kommer att behöva göras under operationen.

Du missar att din berättelse bara blir en mängden av oerhört många berättelser av hur det känns.
Om nu män i allmänhet tycker att förhuden är så viktig att behålla, var är då alla män som skall stå på barrikaderna och kämpa för förhudarnas bevarande?
Det är inte en issue i Sverige idag. Men gå - som jag sade - till Biltema, Clas Ohlsson eller liknande, och undersök saken.

Men gör så här: Gå in på närmsta BILTEMA. Ställ dig på en låda. Ropa ut att du tycker manlig omskärelse är en bra sak. Lägg till ett eller flera argument för, taget från den här tråden.
Undersök och analysera sedan de reaktioner som eventuellt uppstår omkring dig.
Varför skulle jag göra det?
Jag struntar faktiskt i om folk vill omskära sina söner eller inte.
Men jag tycker att diskussionen kring det är oerhört intressant.
Min drivkraft i diskussionen är att jag är starkt emot onödig lagstiftning som inte har förutsättningar för att följas.

Det är tråkigt att mindre allvarliga övergrepp får fortgå på grund av det. Därför behövs bättre skydd av barn så att lobbyverksamhet inte ska behövas.
Lagar måste stiftas på en grund av befolkningens åsikter.
Om ingen bryr sig så behövs inte lagen.
Så enkelt är det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka