Hur kan detta vara lagligt?

Men alltså, det har ju länkats tidigare i tråden att det finns "godkända" religiösa ceremonier att få pojkbarnet till det judiska folket utan omskärning, varför inte använda sig av den ceremonin och låta barnet omskära sig när eget beslut kan tas????

Jag är inte säker på att de är allmänt godkända. Jag fick intrycket att det var mindre grupper. Om man dessutom inte tror att det räcker för gud förstår jag beslutet. Men jag har stor respekt för de som vill reformera.

Men alltså, det har ju länkats tidigare i tråden att det finns "godkända" religiösa ceremonier att få pojkbarnet till det judiska folket utan omskärning, varför inte använda sig av den ceremonin och låta barnet omskära sig när eget beslut kan tas????

Jag vet att det finns de som förordar alternativ, men det är inte något som fått genomslag eftersom Torah är mycket tydlig på den punkten.

Mitt personliga underlag är ett ansenligt antal mer eller mindre förekommande förhudar.

Hur definierar du ett ansenligt antal? Frågan är relevant eftersom min enda förhuds ära och heder har ifrågasatts. Jeffrey, min förhudsbroder, har ifrågasatts. Skerpers förhud (RIP) har ignorerats.

Jag har inte märkt någon skillnad som kan hänföras till mängden förhud, oavsett hur man avgör tillfredssällelse, varaktighet eller annat.

Hur säkerställde du ärligheten hos dina partners utlåtanden?

Inte med förbud utan med att ändra på inställningen till ingreppet.
Annars så flyttar man bara ingreppen från den säkra sjukvården med utbildad personal till de farliga köksborden.

Snubblade över detta som, om det stämmer, tyvärr stödjer din åsikt:

"I Sverige omskärs varje år ett fyrtiotal judiska pojkar, samt närmare tre tusen muslimska pojkar[källa behövs]. Inom den judiska gruppen utförs omskärelserna av en religiös auktoritet (en mohel) och en sjukvårdskunnig person som bistår med smärtlindring. Färre än tusen muslimska pojkar omskärs inom sjukvården. Ingreppet är lågt prioriterat och väntetiderna långa. Var de övriga cirka två tusen pojkarna omskärs är idag inte kartlagt.[32] Under senare år har det blivit vanligare att komplikationer i samband med illa utförda omskärelser på pojkar lyfts fram i media."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Manlig_omskärelse#Omsk.C3.A4relse_i_Sverige

Hur definierar du ett ansenligt antal? Frågan är relevant eftersom min enda förhuds ära och heder har ifrågasatts. Jeffrey, min förhudsbroder, har ifrågasatts. Skerpers förhud (RIP) har ignorerats.

Hur säkerställde du ärligheten hos dina partners utlåtanden?

Klart fler än era 2-3.
Det kan förstås vara så att mina omskurna manliga partners inklusive de med naturligt lite förhud samtliga har fejkat.

Jag tycker att det börjar bli rejält tramsigt med detta sidospår.
Kan du acceptera att jag har träffat och interagerat med fler kukar än vad ni herrar i tråden har?

Klart fler än era 2-3.
Det kan förstås vara så att mina omskurna manliga partners inklusive de med naturligt lite förhud samtliga har fejkat.

Nej, det var tramsigt och respektlöst från första början.

Kan du acceptera att jag har träffat och interagerat med fler kukar än vad ni herrar i tråden har?

Ja. Jag tycker bara att det är fullkomligt oviktigt.

Hur resonerar du kring Skerpers erfarenhet?

Räcker det alltså?

Och jag undrar också, är det en liten del av förhuden det handlar om? Jag tror att jag såg något om morfin när hela förhuden avlägsnats.

Inte enligt min erfarenhet av judiska omskärelser.
Det är större delen som tas bort, men man "skalar" ju inte som jag sett nämnas.

Snubblade över detta som, om det stämmer, tyvärr stödjer din åsikt:

"I Sverige omskärs varje år ett fyrtiotal judiska pojkar, samt närmare tre tusen muslimska pojkar[källa behövs]. Inom den judiska gruppen utförs omskärelserna av en religiös auktoritet (en mohel) och en sjukvårdskunnig person som bistår med smärtlindring. Färre än tusen muslimska pojkar omskärs inom sjukvården. Ingreppet är lågt prioriterat och väntetiderna långa. Var de övriga cirka två tusen pojkarna omskärs är idag inte kartlagt.[32] Under senare år har det blivit vanligare att komplikationer i samband med illa utförda omskärelser på pojkar lyfts fram i media."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Manlig_omskärelse#Omsk.C3.A4relse_i_Sverige
Det var ju det lagstiftaren var inne på i förarbetena. Religionsfriheten vägde tyngst, sedan kom riskerna för köksbordskirurgi:

Det finns i vårt land relativt stora befolkningsgrupper för vilka omskärelse är viktig ur religiösa och kulturella aspekter. Enligt Socialstyrelsens beräkningar omskärs ca 3 000 pojkar i Sverige varje år. Det vore naivt att tro att ett förbud mot omskärelse skulle medföra att människor slutade omskära sina pojkar. Omskärelse är, som tidigare redogjorts för en mångtusenårig tradition med djupa religiösa motiv för den judiska och muslimska befolkningen. Regeringens uppfattning är att ett förbud mot omskärelse är en sådan inskränkning av religionsfriheten som inte är tillåten. Redan på den grunden är det således uteslutet att införa ett sådant förbud. Vidare skulle ett förbud enbart medföra att verksamheten tvinga- des ut i det illegala fältet och att utrymmet för s.k. köksbordskirurgi skulle öka. Detta skulle inte på något sätt gagna de pojkar som det handlar om. Snarare skulle det strida mot hänsynen till barnets bästa.

(Int
e heller den här gången tar jag ställning för omskärelse)

Nej, det var tramsigt och respektlöst från första början.

Ja. Så kan du lägga av nu?

Ja. Jag tycker bara att det är fullkomligt oviktigt.

Hur resonerar du kring Skerpers erfarenhet?

Skerpers erfarenhet är Skerpers erfarenhet och inget man kan generalisera om.

Ja. Så kan du lägga av nu?

Om du är beredd på att medge att dina kukerfarenheter inte är relevanta. Eller, åtminstone att de inte är mer relevanta än våra kukerfarenheter.
:banana:

Skerpers erfarenhet är Skerpers erfarenhet och inget man kan generalisera om.

Tråkig, men kanske rimlig synpunkt. Om du förhållit dig så vetenskapligt till erfarenheter som stödjer din åsikt hade det också varit konsekvent.

Klart fler än era 2-3.

Jag kan acceptera att du har träffat och interagerat med fler kukar än alla herrar i tråden, men jag vägrar acceptera att du därför anser dig veta hur det känns i en förhud.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka